نقاشی در دوره گوتیک در اسپانیا: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
خط ۱: خط ۱:
در این دوره اسپانیا همگام با سایر نقاط اروپای غربی و شمالی به الهام پذیری از هنر رمی‌ متقدم پرداخت. این سبک از فرانسه آغاز شد و بعد در ایتالیا پی گرفته شد. شاخصه دیگری که در هنر این دوران به کار رفت، استفاده از المان‌های سبک مودخار است که سبب شد بعضی از نقش مایه‌های هنر اسلامی و عربی وارد آن شود. از نقاشان بزرگ این عصر می‌توان از لوئیس بوراسا (Luis Borrassa) یاد کرد.<ref>فاخری، مهدی(1392). جامعه و فرهنگ اسپانیا. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی]( در دست انتشار)</ref>[l]
در این دوره [[اسپانیا]] همگام با سایر نقاط اروپای غربی و ش[[مالی]] به الهام پذیری از هنر رمی‌ متقدم پرداخت. این سبک از [[فرانسه]] آغاز شد و بعد در ایتالیا پی گرفته شد. شاخصه دیگری که در هنر این دوران به کار رفت، استفاده از المان‌های سبک مودخار است که سبب شد بعضی از نقش مایه‌های هنر اسلامی و عربی وارد آن شود. از نقاشان بزرگ این عصر می‌توان از لوئیس بوراسا (Luis Borrassa) یاد کرد.<ref>فاخری، مهدی(1392). جامعه و فرهنگ اسپانیا. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی]( در دست انتشار)</ref>[l]


== پاورقی ==
== پاورقی ==

نسخهٔ ‏۹ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۶:۵۳

در این دوره اسپانیا همگام با سایر نقاط اروپای غربی و شمالی به الهام پذیری از هنر رمی‌ متقدم پرداخت. این سبک از فرانسه آغاز شد و بعد در ایتالیا پی گرفته شد. شاخصه دیگری که در هنر این دوران به کار رفت، استفاده از المان‌های سبک مودخار است که سبب شد بعضی از نقش مایه‌های هنر اسلامی و عربی وارد آن شود. از نقاشان بزرگ این عصر می‌توان از لوئیس بوراسا (Luis Borrassa) یاد کرد.[۱][l]

پاورقی

[l] http://www.infoplease.com/ce6/ent/A0861244.html

کتابشناسی

  1. فاخری، مهدی(1392). جامعه و فرهنگ اسپانیا. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار)