زنان در امارات متحده عربی: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی « === زنان === در سال 1975، تشکیلات زنان در سرتاسر امارات متحده عربی انجمن زنان را تحت مدیریت شیخها فاطیما بنت مبارک، همسر رهبر کشور، شیخ زاید بوجود آورد. شیخها فاطیما بعنوان رئیس انجمن به پیشرفت حقوق زنان هموطنش کمک شایانی کرد. این تشکیلات کمک کرد ک...» ایجاد کرد) |
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
=== زنان === | === زنان === | ||
در سال 1975، تشکیلات زنان در سرتاسر امارات متحده عربی انجمن زنان را تحت مدیریت شیخها فاطیما بنت مبارک، همسر رهبر کشور، شیخ زاید بوجود آورد. شیخها فاطیما بعنوان رئیس انجمن به پیشرفت حقوق زنان هموطنش کمک شایانی کرد. این تشکیلات کمک کرد که زنان خواندن و نوشتن یاد بگیرند و یاد بگیرند که آنها میتوانند دنیا و زندگی را برای خانواده هایشان بگونه ای دیگر گسترش بدهند. این اولین پله حرکت اساسی قبل از جنبش نفت بود تا سطح بیسوادی در بین مردان و زنان به میزان قابل توجهی بالا برود. | در سال 1975، تشکیلات زنان در سرتاسر [[امارات متحده عربی]] انجمن زنان را تحت مدیریت شیخها فاطیما بنت مبارک، همسر رهبر کشور، شیخ زاید بوجود آورد. شیخها فاطیما بعنوان رئیس انجمن به پیشرفت حقوق زنان هموطنش کمک شایانی کرد. این تشکیلات کمک کرد که زنان خواندن و نوشتن یاد بگیرند و یاد بگیرند که آنها میتوانند دنیا و زندگی را برای خانواده هایشان بگونه ای دیگر گسترش بدهند. این اولین پله حرکت اساسی قبل از جنبش نفت بود تا سطح بیسوادی در بین مردان و زنان به میزان قابل توجهی بالا برود. | ||
پله مهم بعدی که در سال 1983 میلادی برداشته شد وقتی بود که شیخ زاید دستور تشکیل انجمن زنان را صادر کرد و گفت که زنان نباید فقط به مراقبت از بچه ها محدود باشند وبایستی بصورتی فعال تر در اجتماع حضور یابند. انجمن زنان کمیتهای جهت تمرکز روی آموزش، مذهب، مادری، زندگی اجتماعی، فرهنگ، ورزشها، تاریخ و هنر زنان تشکیل داد. این انجمن از31 شاخه که در سرتاسر امارات پراکنده میبودند تشکیل شده است. شاخهها فرصتهایی را برای زنان آماده میکردند که با سواد بشوند، درباره تاریخ و مذهب کشورشان یاد بگیرند، مهارتهای بچهداری را گسترش بدهند، آموزشهای شغلی و کار آفرینی را فرا بگیرند، مدیریت خانهداری یاد بگیرند و در تنوع هرچه بهتر و بیشتر در فعالیتهای جمعی جامعه مانند فعالیتهای ورزشی، فرهنگی و غیره مشارکت داشته باشند. (Ibid: 98) | پله مهم بعدی که در سال 1983 میلادی برداشته شد وقتی بود که شیخ زاید دستور تشکیل انجمن زنان را صادر کرد و گفت که زنان نباید فقط به مراقبت از بچه ها محدود باشند وبایستی بصورتی فعال تر در اجتماع حضور یابند. انجمن زنان کمیتهای جهت تمرکز روی آموزش، مذهب، مادری، زندگی اجتماعی، فرهنگ، ورزشها، تاریخ و هنر زنان تشکیل داد. این انجمن از31 شاخه که در سرتاسر امارات پراکنده میبودند تشکیل شده است. شاخهها فرصتهایی را برای زنان آماده میکردند که با سواد بشوند، درباره تاریخ و مذهب کشورشان یاد بگیرند، مهارتهای بچهداری را گسترش بدهند، آموزشهای شغلی و کار آفرینی را فرا بگیرند، مدیریت خانهداری یاد بگیرند و در تنوع هرچه بهتر و بیشتر در فعالیتهای جمعی جامعه مانند فعالیتهای ورزشی، فرهنگی و غیره مشارکت داشته باشند. (Ibid: 98) | ||
خط ۹: | خط ۹: | ||
در فرهنگ عرب، ازدواج ها را در مکانهای خیلی مهم برگزار میکنند و با تجملات و مراسم بسیار زیاد جشن میگیرند و در نتیجه این تجملات و هزینه های سرسام آور مردان ازدواج با عروسـهای خارجـی را انتخـاب می کنند بنابراین زنان اماراتی مجرد میمانند. موردی که اخیراً در امارات بوجود آمده این است که مردان خیلی بیشتر از زنان دوست دارند به خارج از کشور امارات بروند تا برای آموزشهای پیشرفته حرفهای و تکنیکال خود را آماده کنند و وقتی که به سن ازدواج رسیدهاند با توجه به ارتباط با زنهای خارجی با آنها ازدواج میکنند. (Abed, 2001:129) | در فرهنگ عرب، ازدواج ها را در مکانهای خیلی مهم برگزار میکنند و با تجملات و مراسم بسیار زیاد جشن میگیرند و در نتیجه این تجملات و هزینه های سرسام آور مردان ازدواج با عروسـهای خارجـی را انتخـاب می کنند بنابراین زنان اماراتی مجرد میمانند. موردی که اخیراً در امارات بوجود آمده این است که مردان خیلی بیشتر از زنان دوست دارند به خارج از کشور امارات بروند تا برای آموزشهای پیشرفته حرفهای و تکنیکال خود را آماده کنند و وقتی که به سن ازدواج رسیدهاند با توجه به ارتباط با زنهای خارجی با آنها ازدواج میکنند. (Abed, 2001:129) | ||
موضوع دیگری که هست این است که تعدادی از مردان مسنتر با زنان خارج از کشور ازدواج می کنند. انجمن زنان این کار را تایید نمیکند بخاطر اینکه این زنان جوان که به امارات متحدهی عربی میآیند آموزشهای کمی از نظر گویش و سایر مهارتهای ارتباطی دیده اند و نمیتوانند حضور پررنگی درمسایل اجتماعی کشور جدیدشان داشته باشند. در چند سال گذشته، حکومت با گروهی از زنان در یک تلاش مشارکتی سعی کرده است تا رسم ازدواج با زنان خارجی را از بین ببرد. برای نمونه اهداء وام ازدواج به مردانی که همسر خارجی میگیرند تعلق نمی گیرد. و آگاهی دادن به مردان مسنترپیرامون ازدواج با زنان خارجی با این مزمون که آنان بخاطر این تن به ازدواج با آنها می دهند که به شرایط مالی بهتری برسند. (Ibid: 132) | موضوع دیگری که هست این است که تعدادی از مردان مسنتر با زنان خارج از کشور ازدواج می کنند. انجمن زنان این کار را تایید نمیکند بخاطر اینکه این زنان جوان که به امارات متحدهی عربی میآیند آموزشهای کمی از نظر گویش و سایر مهارتهای ارتباطی دیده اند و نمیتوانند حضور پررنگی درمسایل اجتماعی کشور جدیدشان داشته باشند. در چند سال گذشته، حکومت با گروهی از زنان در یک تلاش مشارکتی سعی کرده است تا رسم ازدواج با زنان خارجی را از بین ببرد. برای نمونه اهداء وام ازدواج به مردانی که همسر خارجی میگیرند تعلق نمی گیرد. و آگاهی دادن به مردان مسنترپیرامون ازدواج با زنان خارجی با این مزمون که آنان بخاطر این تن به ازدواج با آنها می دهند که به شرایط [[مالی]] بهتری برسند. (Ibid: 132) | ||
از این گذشته، کسانی که روی پژوهشهای حکومتی مطالعه میکنند مادامی که در امارات هستند از ازدواجشان جلوگیری میشود. رهبران و مقامات بالای حکومتی انجمن زنان امیدوارند که تعداد ازدواج های بین ملیت های اماراتی و همسران که در خارج متولد شدهاند را کاهش بدهند بخاطر اینکه اثرات منفی روی جامعه امارات متحده عربی دارد. ازدواجهای بین ملیت های اماراتی و زنـان خارجـی بسـیار شـبیه به طـلاق است و می تواند برای بچهها مشکلات عدیده ای را به همراه داشته باشد. در گذشته مردان که ازدواج خارجی داشتند با زنانی از هندوستان و دیگر کشورهای عربی ازدواج میکردند که این موضوع حالا به تمام کشورهای دنیا گسترش پیدا کرده است. این مسأله ممکن است در نتیجه رسوم مذهبی باشد; سنتهای اسلامی ارتباط با مردان در زندگی روزانه را کم کرده و بنابراین پتانسیل جفتیابی کم شده است. حالا، بهر حال مردان ممکن است با زنان تبعیدی معاملاتی بصورت فرم و اساس روابط روزانه داشته باشند. همچنین ممکن است تعداد زنانی که به مدارج بالای آموزشی میرسند را افزایش بدهد برخلاف تأثیرات روی ازدواجهای شهروندان اماراتی. همچنین زنانی که آموزش شان را بطور سنگین دنبال میکنند و شغل ثانوی دارند ممکن است وقت کمتری برای کسب آگاهی های لازم پیرامون خودشان با ازدواج و موضوعات خانوادگی داشته باشند. حکومت و انجمن زنان ازدواج بین شهروندان و تبعیدی ها را تشویق نمیکند و معتقد است ازدواج بین شهروندان در جامعه اماراتی گسترش خواهد یافت. (Ibid: 138) | از این گذشته، کسانی که روی پژوهشهای حکومتی مطالعه میکنند مادامی که در امارات هستند از ازدواجشان جلوگیری میشود. رهبران و مقامات بالای حکومتی انجمن زنان امیدوارند که تعداد ازدواج های بین ملیت های اماراتی و همسران که در خارج متولد شدهاند را کاهش بدهند بخاطر اینکه اثرات منفی روی جامعه امارات متحده عربی دارد. ازدواجهای بین ملیت های اماراتی و زنـان خارجـی بسـیار شـبیه به طـلاق است و می تواند برای بچهها مشکلات عدیده ای را به همراه داشته باشد. در گذشته مردان که ازدواج خارجی داشتند با زنانی از هندوستان و دیگر کشورهای عربی ازدواج میکردند که این موضوع حالا به تمام کشورهای دنیا گسترش پیدا کرده است. این مسأله ممکن است در نتیجه رسوم مذهبی باشد; سنتهای اسلامی ارتباط با مردان در زندگی روزانه را کم کرده و بنابراین پتانسیل جفتیابی کم شده است. حالا، بهر حال مردان ممکن است با زنان تبعیدی معاملاتی بصورت فرم و اساس روابط روزانه داشته باشند. همچنین ممکن است تعداد زنانی که به مدارج بالای آموزشی میرسند را افزایش بدهد برخلاف تأثیرات روی ازدواجهای شهروندان اماراتی. همچنین زنانی که آموزش شان را بطور سنگین دنبال میکنند و شغل ثانوی دارند ممکن است وقت کمتری برای کسب آگاهی های لازم پیرامون خودشان با ازدواج و موضوعات خانوادگی داشته باشند. حکومت و انجمن زنان ازدواج بین شهروندان و تبعیدی ها را تشویق نمیکند و معتقد است ازدواج بین شهروندان در جامعه اماراتی گسترش خواهد یافت. (Ibid: 138) |
نسخهٔ ۲۸ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۶:۳۰
زنان
در سال 1975، تشکیلات زنان در سرتاسر امارات متحده عربی انجمن زنان را تحت مدیریت شیخها فاطیما بنت مبارک، همسر رهبر کشور، شیخ زاید بوجود آورد. شیخها فاطیما بعنوان رئیس انجمن به پیشرفت حقوق زنان هموطنش کمک شایانی کرد. این تشکیلات کمک کرد که زنان خواندن و نوشتن یاد بگیرند و یاد بگیرند که آنها میتوانند دنیا و زندگی را برای خانواده هایشان بگونه ای دیگر گسترش بدهند. این اولین پله حرکت اساسی قبل از جنبش نفت بود تا سطح بیسوادی در بین مردان و زنان به میزان قابل توجهی بالا برود.
پله مهم بعدی که در سال 1983 میلادی برداشته شد وقتی بود که شیخ زاید دستور تشکیل انجمن زنان را صادر کرد و گفت که زنان نباید فقط به مراقبت از بچه ها محدود باشند وبایستی بصورتی فعال تر در اجتماع حضور یابند. انجمن زنان کمیتهای جهت تمرکز روی آموزش، مذهب، مادری، زندگی اجتماعی، فرهنگ، ورزشها، تاریخ و هنر زنان تشکیل داد. این انجمن از31 شاخه که در سرتاسر امارات پراکنده میبودند تشکیل شده است. شاخهها فرصتهایی را برای زنان آماده میکردند که با سواد بشوند، درباره تاریخ و مذهب کشورشان یاد بگیرند، مهارتهای بچهداری را گسترش بدهند، آموزشهای شغلی و کار آفرینی را فرا بگیرند، مدیریت خانهداری یاد بگیرند و در تنوع هرچه بهتر و بیشتر در فعالیتهای جمعی جامعه مانند فعالیتهای ورزشی، فرهنگی و غیره مشارکت داشته باشند. (Ibid: 98)
در سال 1998، دانشگاه زاید ویژه آموزش زنان اماراتی ایجاد شد و این دانشگاه تا هم اکنون ادامه پیدا کرده و گسترش یافته است. به علاوه در سالهای اخیر انجمن زنان روی مبحث ازدواج تمرکز کرده است و این امر را بگونه ای خاص برای جامعه مهم جلوه داده است. در بیست سال گذشته زنان به دلایل گوناگونی مجرد ماندند. در ابتدا، ممکن بود زمینههای آموزشی نتیجه عکس داشته باشد. بدین مفهوم که مردان میخواهند با زنانی که از نظر سطح آموزشی در مرتبه ای برابر با آنها هستند ازدواج کنند اما در سالهای قبل تعداد کمی از زنان در همان درجه از مردان آموزش دیده بودند. در حال حاضر در امارات متحده عربی و در برخی موقعیتهای آموزشی زنان از سطح بالاتری نسبت به مردان قرار دارند. دلیل دیگر بـرای افزایـش تعداد زنـان مجـرد در امـارات هـزینه های بالای ازدواج میباشد. (Ibid: 123)
در فرهنگ عرب، ازدواج ها را در مکانهای خیلی مهم برگزار میکنند و با تجملات و مراسم بسیار زیاد جشن میگیرند و در نتیجه این تجملات و هزینه های سرسام آور مردان ازدواج با عروسـهای خارجـی را انتخـاب می کنند بنابراین زنان اماراتی مجرد میمانند. موردی که اخیراً در امارات بوجود آمده این است که مردان خیلی بیشتر از زنان دوست دارند به خارج از کشور امارات بروند تا برای آموزشهای پیشرفته حرفهای و تکنیکال خود را آماده کنند و وقتی که به سن ازدواج رسیدهاند با توجه به ارتباط با زنهای خارجی با آنها ازدواج میکنند. (Abed, 2001:129)
موضوع دیگری که هست این است که تعدادی از مردان مسنتر با زنان خارج از کشور ازدواج می کنند. انجمن زنان این کار را تایید نمیکند بخاطر اینکه این زنان جوان که به امارات متحدهی عربی میآیند آموزشهای کمی از نظر گویش و سایر مهارتهای ارتباطی دیده اند و نمیتوانند حضور پررنگی درمسایل اجتماعی کشور جدیدشان داشته باشند. در چند سال گذشته، حکومت با گروهی از زنان در یک تلاش مشارکتی سعی کرده است تا رسم ازدواج با زنان خارجی را از بین ببرد. برای نمونه اهداء وام ازدواج به مردانی که همسر خارجی میگیرند تعلق نمی گیرد. و آگاهی دادن به مردان مسنترپیرامون ازدواج با زنان خارجی با این مزمون که آنان بخاطر این تن به ازدواج با آنها می دهند که به شرایط مالی بهتری برسند. (Ibid: 132)
از این گذشته، کسانی که روی پژوهشهای حکومتی مطالعه میکنند مادامی که در امارات هستند از ازدواجشان جلوگیری میشود. رهبران و مقامات بالای حکومتی انجمن زنان امیدوارند که تعداد ازدواج های بین ملیت های اماراتی و همسران که در خارج متولد شدهاند را کاهش بدهند بخاطر اینکه اثرات منفی روی جامعه امارات متحده عربی دارد. ازدواجهای بین ملیت های اماراتی و زنـان خارجـی بسـیار شـبیه به طـلاق است و می تواند برای بچهها مشکلات عدیده ای را به همراه داشته باشد. در گذشته مردان که ازدواج خارجی داشتند با زنانی از هندوستان و دیگر کشورهای عربی ازدواج میکردند که این موضوع حالا به تمام کشورهای دنیا گسترش پیدا کرده است. این مسأله ممکن است در نتیجه رسوم مذهبی باشد; سنتهای اسلامی ارتباط با مردان در زندگی روزانه را کم کرده و بنابراین پتانسیل جفتیابی کم شده است. حالا، بهر حال مردان ممکن است با زنان تبعیدی معاملاتی بصورت فرم و اساس روابط روزانه داشته باشند. همچنین ممکن است تعداد زنانی که به مدارج بالای آموزشی میرسند را افزایش بدهد برخلاف تأثیرات روی ازدواجهای شهروندان اماراتی. همچنین زنانی که آموزش شان را بطور سنگین دنبال میکنند و شغل ثانوی دارند ممکن است وقت کمتری برای کسب آگاهی های لازم پیرامون خودشان با ازدواج و موضوعات خانوادگی داشته باشند. حکومت و انجمن زنان ازدواج بین شهروندان و تبعیدی ها را تشویق نمیکند و معتقد است ازدواج بین شهروندان در جامعه اماراتی گسترش خواهد یافت. (Ibid: 138)
مطابق با همان مقادیر، امارات متحده عربی بالاترین نرخ طلاق در خلیج را دارا میباشد. این آمار در سال 2005، به 46 درصد رسیده است و با نرخ رشد فزاینده ای روبرو میباشد. برخی از ازدواج هابین شهروندان و زنان خارجی به طلاق ختم میشود که اغلب زنان را با وظایفی از قبیل بزرگ کردن بچهها و بدست آوردن یک زندگی باقی میگذارد زنانی که تبعه هستند بعد از طلاق کمک دریافت میکنند، زنان خارجی که واجد شرایط برای همه برنامههای حکومتی مثل تبعهها نیستند، زندگی خیلی سختی خواهند داشت. بعلاوه، زنان آزاد نیستند که کشور را ترک کنند مگر اینکه بچههایشان را در امارات باقی بگذارند. تعدادزیادی از آنها برخلاف آنچه که تصور می شود در مقابل سختی های مالی که با آن مواجهاند ماندن را انتخاب میکنند. انجمن به کرایه کردن خدمتکارانی از کشورهای دیگر برای خانهداری راغب نیست. مثلاً زنانی که شغل فروشندگی دارند، آنها به کمک برای مراقبت از بچهها و خانهشان احتیاج پیدا میکنند.
انجمن زنان میبینند که این موضوع برای جامعه و بطور مشـخص بـرای خانـواده خـیلی مضـر است. سازمانـدهی هایی در جریان عمومی سازی این مشکل انجام شده که امیدوارند زنان را به نگهداری بچههای خودشان یا پیدا کردن مراقبین بچه خانگی متقاعد کنند. علاوه براین امیدوارند تعداد انتخاب های پرستاری از بچهها را افزایش بدهند، که این موضوع ممکن است برای بچههای شهروندان اماراتی نیاز به پرستارهای بچه خارجی را کاهش دهد. زنان اماراتی که سعی کردند بچههایشان را خود مراقبت کنند با برخی از مشکلاتی که زنان غربی مواجهند روبرو شدند. بچهها مریض میشوند، برنامه کاری تغییر میکند، اعضای خانواده ممکن است دچار بحران شوند یا در کارهای مرتبط با بچه داری مشارکت نکنند. بنابراین حکومت در تلاش است که برای مادرانی که شاغل هستند کاری کند که به جهت مراقبت از بچهها، آنها بیشتر قابل دسترسی برایشان باشد. برای نمونه، انجمن زنان و سازمان زنان تلاش کردند که قانونی تصویب کنند که مراقبت از بچهها در محیط کار امکان پذیر شود و مطابق با آن به زنان کمک کنند تا نقش هایشان بعنوان شهروند تولیدکننده یا شاغل و مادر را بطور هم زمان و به نحو مطلوبی انجام دهند به علاوه کمیتهی کار تلاش میکنند ازدواج در جامعه را افزایش بدهند، سازمانهایی که مشارکت فعال دارند و بطـور جـدی وضعـیت ازدواج و خـانـواده ها را رسـد می کنند. این برنامه هاو برنامه های مرتبط با حقوق زنان فقط به همین موارد و فقط در داخل کشور امارات منتی نمی شود، این انجمن با شرکت کردن در کنفرانسهای بینالمللی زنان در سرتاسر دنیا سعی می کند حضوری موثر داشته باشد. (Ibid: 148)
این انجمن معتقد است که برنامه های خود را بصورت الگوی اسلامی حقوق زنان در امارات متحده عربی را پیگیری میکند، و تجربیاتشان میتواند بعنوان یک مدل برای زنان در دیگر کشورهای اسلامی قرار گیرد. زنان در امارات متحده عربی درست از همان موضوعات، آموزشها و حرفـههایی لـذت میبـرند که مـردان لـذت می برند. قانون اساسی این حقوق را علاوه بر حقوق مساوی مردان و زنانی که در همه جنبههای جامعه مشارکت میکند، از تجارت تا آموزش وخدمت نظامی به حکومت، را برای آنها قایل شده است. یکی از اهداف جاری انجمن حمایت از بانوان، تشویق بیشتر زنان در امارات متحده عربی به جستجوی ایجاد اشتغال ویا داشتن یک شغل غیر از خانه داری است. در گذشته، آنهایی که آموزش دیده بودند یا ندیده بودند، به یکباره کارشان را رها میکردند و به شغلشان پایان میدادندزیرا آنها بچه دارشده بودند.
علاوه براین، بخاطر اینکه بیشتر شهروندان مسلمان بودند، اغلب زنان در زمینههای کاری که به ارتباط چهره به چهره با مردان نیاز داشت دوری میکردند. اما حالا، بیشتر زنان بدنبال شغل هستند و بعنوان نیروی کار باقی میمانند حتی بعد از بچهدار شدن. زنان در کارهایی خیلی خوب عمل می کنند که در زمینههایی که بطور سنتی باعث جذب آنها می شودمانند کارهای آموزشی، مراقبتهای سلامتی مانند پرستاری و خدمات اجتماعی. مطابق برنامه های این کشور تعدادی از زنان در زمینههای علوم و تکنولوژی آموزش می بینند و تعدادی از زنان در تجارت و کار. این تاحدی به خاطر این واقعیت است که آموزش به سهولت در دسترس تمام شهروندان قرار دارد. رسانهها نیز شایستهی تقدیرند به خاطر همکاری و اطلاع رسانی در بالا بردن تعداد زنان در نیروی کار. برخی زنان در رسانهها، و کالیجها و رشتههای ارتباطات و فروش دانشگاه ها کار میکنند تا زمینه ای شود برای تشویق ادامه فعالیتهای زنان در اجتماع. و هستند زنانی که در پستهای مختلفی در ادارهی پلیس امارات متحده عربی قرار دارند. علاوه براین، زنان کار میکنند در همهی ارگانهای نظامی بدین مفهوم که محدودیتی برای استخدام زنان در مشاغل نظامی وجود ندارد و آنها پذیرفته می شوند تا جائیکه میتوانند حتی در راس امور نظامی قرار گیرند. (Hansen, 2005:68)
بطور جاری، زنان در حـدود 22 درصد از نـیروی کار را تـشکیل میدهند. شصـت و شـش درصـد از استـخدام هایی دولت زنان هستند و سی در صد از شغلهای حکومتی آنها موقعیتهای سرپرستی(نظارت) هستند. این تعداد یک گسترش وسیعی از تغییرات در امارات متحده عربی را نشان میدهد نسبت به وقتی که تعداد کمی از زنان خارج از خانه کار میکردند. حتی در سال 1985 میلادی، حکومت فدرال گزارش داده بود که زنان تنها 10 درصد نیروی کار را تشکیل میدهند. با وجود این گامهای بلند، هنوز فضا برای پیشرفت وجود دارد. بعضی از زنان تعمدا بیکار باقی ماندهاند بخاطر اینکه آنها یا خانواده آنها فکر میکنند باتوجه به تفکرات اسلامی شان برای خانمها درست نیست که برخورد یا روابط نزدیک کاری با مرد نا محرم داشته باشند. وتعدادی دیگر از خانمها کار نمیکنند بخاطر اینکه شوهرانشان میترسند که آنها از وظایف خانهداریشان غفلت کنند. مردان همچنین احساس میکنند موقعیت شان بعنوان نان آور خانواده تهدید میشود اگر همسرانشان شغل و درآمد داشته باشند، بالاخره، زنانی هم هستندکه خوب آموزش دیدهاند اما در زمینههایی کاری وارد شده اند که تقاضای کاری کمی در مورد آنها وجود دارد. بر اساس گفته های شیخ لبنا القسیمی، وزیر اقتصاد امارات متحده عربی، تجارت در حال گسترش و رشد یافتن است و آنچه که در امارات متحده عربی بعنوان میزان آزادی خواهی پیگیری میشود لزوماً بوسیله شرکتها بدست نیامده است. علاوه بر علوم تجارت آنها در علوم اطلاعاتی که مورد نیاز بود نیز مهارت کسب کردند. آموزشهای گوناگون وچند گانه ای توسط حکومت امارات عربی متحده برای کاهش نرخ بیکاری آماده شده است. (Ibid: 78)