جایگاه رسانه در بنگلادش: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''11. 1. جایگاه و نقش رسانه ها و برنامه های فرهنگی رسانه ها'''
به مقتضای فرهنگ سیاسی شبه قاره و گرم بودن محفل سیاسی کشورهای منطقه به مشارکت گسترده مردمی در فعالیت‌ها و جریانات سیاسی  اقتصادی، نشر نسبتاً آزاد افکار و اطلاعات در این کشورها رونق بسیاری دارد و در این میان ساده‌ترین و ارزان‌ترین وسیله برای نشر افکار، جراید می‌باشد.


به مقتضای فرهنگ سیاسی شبه قاره و گرم بودن محفل سیاسی کشورهای منطقه به مشارکت گسترده مردمی در فعالیت‌ها و جریانات سیاسی  اقتصادی، نشر نسبتاً آزاد افکار و اطلاعات در این کشورها رونق بسیاری دارد و در این میان ساده‌ترین و ارزان ترین وسیله برای نشر افکار، جراید می‌باشد.
  کشور [[بنگلادش]] نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کشور دارای افکار عمومی نکته سنج و حساس نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی خود می‌باشد. در این زمینه، رسانه‌های گروهی هر یک نقش خطیری را در انعکاس افکار، نظرات و اطلاعات در [[جامعه بنگلادش]] ایفا می‌کنند<ref>توسلی، محمد مهدی، علی زاده کندی، عزیز، توسلی، سینا(1391). جامعه و فرهنگ [[بنگلادش]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی]( در دست انتشار)</ref>.


  کشور [[بنگلادش]] نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کشور دارای افکار عمومی نکته سنج و حساس نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی خود می‌باشد. در این زمینه، رسانه‌های گروهی هر یک نقش خطیری را در انعکاس افکار، نظرات و اطلاعات در [[جامعه بنگلادش]] ایفا می‌کنند.
== نیز نگاه کنید به ==
[[جایگاه رسانه در آرژانتین]]؛ [[جایگاه رسانه در ساحل عاج]]؛ [[جایگاه رسانه در تایلند]]؛ [[جایگاه رسانه در اسپانیا]]؛ [[جایگاه رسانه در اردن]]؛ [[جایگاه رسانه ها در قطر]]؛ [[جایگاه رسانه در مصر]]؛ [[جایگاه رسانه در سنگال]]  
 
== کتابشناسی ==

نسخهٔ ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۴، ساعت ۰۹:۴۱

به مقتضای فرهنگ سیاسی شبه قاره و گرم بودن محفل سیاسی کشورهای منطقه به مشارکت گسترده مردمی در فعالیت‌ها و جریانات سیاسی  اقتصادی، نشر نسبتاً آزاد افکار و اطلاعات در این کشورها رونق بسیاری دارد و در این میان ساده‌ترین و ارزان‌ترین وسیله برای نشر افکار، جراید می‌باشد.

  کشور بنگلادش نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کشور دارای افکار عمومی نکته سنج و حساس نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی خود می‌باشد. در این زمینه، رسانه‌های گروهی هر یک نقش خطیری را در انعکاس افکار، نظرات و اطلاعات در جامعه بنگلادش ایفا می‌کنند[۱].

نیز نگاه کنید به

جایگاه رسانه در آرژانتین؛ جایگاه رسانه در ساحل عاج؛ جایگاه رسانه در تایلند؛ جایگاه رسانه در اسپانیا؛ جایگاه رسانه در اردن؛ جایگاه رسانه ها در قطر؛ جایگاه رسانه در مصر؛ جایگاه رسانه در سنگال  

کتابشناسی

  1. توسلی، محمد مهدی، علی زاده کندی، عزیز، توسلی، سینا(1391). جامعه و فرهنگ بنگلادش. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار)