آموزش های مقطع راهنمایی مصر: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
 
خط ۳۱: خط ۳۱:
|}<ref name=":12">بازیابی شده در 2015 از https://www.moe.gov.eg.</ref><ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ [[مصر]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]، ص360-361.</ref>
|}<ref name=":12">بازیابی شده در 2015 از https://www.moe.gov.eg.</ref><ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ [[مصر]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]، ص360-361.</ref>
==نیز نگاه کنید به==
==نیز نگاه کنید به==
*[[مصر]]
[[مصر]]؛ [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر]]؛ [[آموزش دوره اول متوسطه ژاپن]]؛ [[آموزش مقطع راهنمایی(سیکل اول)درچین]]؛ [[آموزش های مقطع راهنمایی سنگال]]
*[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر]]
*[[آموزش دوره اول متوسطه ژاپن]]
*[[آموزش مقطع راهنمایی(سیکل اول)درچین]]
*[[آموزش های مقطع راهنمایی سنگال]]
==کتابشناسی==
==کتابشناسی==

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۵ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۱:۲۱

هدف از این مقطع آموزشی، تربیت دانش‌­آموزانی است که از مهارت‌­های زبانی، ریاضیات، علوم و ارتباطات برخوردار شده و آماده ورود به مرحله بعدی برای توسعه توانمندی‌­ها و خلاقیت‌­ها و حرکت در مسیر تحولات جهانی با تأکید بر ارزش‌­های ملی، دینی، هویت عربی و مشارکت با دیگران، پذیرش و تعامل با آنان باشند.

اهداف استراتژیک

فراهم آوردن فرصت آموزش مطلوب برای دانش‌­آموزان ورودی این مقطع از طریق تأمین فضای متناسب با فراگیری و رعایت جنبه‌­های اجتماعی، محیطی و اقتصادی متفاوت آنان

فراهم آوردن نیروی آموزشی کافی و برخورداری از سطح حرفه‌­ای بالا

تمرکز بر مدرسه به عنوان محور اصلاح و بهبود واقعی در تحصیل و سطح یادگیری آنان و نیز تلاش برای نگهداری دانش‌­آموزان تا پایان مقطع

ارتقای سطح تحصیل دانش‌­آموزان به ویژه در زبان عربی و ریاضیات و فراگیری یکی از زبان­‌های بین‌­المللی

توسعه و تقویت کادر آموزشی

آمارها

به استناد آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانش‌­آموزان ،مدارس و معلمان مقطع راهنمایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است:

دانش‌­آموزان مدارس معلمان
دولتی غیردولتی دولتی غیردولتی 424/264
4/052/623 285/082 8/407 1/521

[۱][۲]

نیز نگاه کنید به

مصر؛ نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر؛ آموزش دوره اول متوسطه ژاپن؛ آموزش مقطع راهنمایی(سیکل اول)درچین؛ آموزش های مقطع راهنمایی سنگال

کتابشناسی

  1. بازیابی شده در 2015 از https://www.moe.gov.eg.
  2. صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ مصر. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص360-361.