شیعیان جدید تایلند: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| خط ۴: | خط ۴: | ||
[[ادیان در تایلند]]؛ [[تشیع در تایلند]]؛ [[گروههای گوناگون شیعیان تایلند]]؛ [[شیعیان بومی تایلند]]؛ [[شیعیان امامیه(پتانها) تایلند]] | [[ادیان در تایلند]]؛ [[تشیع در تایلند]]؛ [[گروههای گوناگون شیعیان تایلند]]؛ [[شیعیان بومی تایلند]]؛ [[شیعیان امامیه(پتانها) تایلند]] | ||
== | == منبع اصلی == | ||
<references /> | |||
== نویسنده مقاله == | |||
امیرسعید الهی | |||
[[رده:مکتب اهل بیت (علیهم السلام)]] | |||
نسخهٔ کنونی تا ۲۹ دسامبر ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۴۶
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بهتدریج از سال ۱۳۷۰، شماری از اهل سنت و بودائیان جنوب تایلند با تأثیرپذیری از انقلاب اسلامی ایران، به مذهب شیعه جعفری پیوستند که به آنها شیعیان جدید میگویند؛ بیشتر آنها در شهرهای جنوبی تایلند از جمله در ساتون و ناخان سیتامارات فعالیت دارند. از مراکز آنها مسجد روح الله و مدرسهٔ المهدی به ریاست حجتالاسلام سید سلیمان حسینی در شهر ناخان سیتامارات واقع در ششصد کیلومتری جنوب بانکوک است.همچنین بنیاد قرآنی رسول اعظم به ریاست شیخ اسماعیل عسکری و نیز مدرسهٔ اسلامی المهدیه، از مراکز عبادی و درسی این شاخه در شهر بانکوک میباشد. این گروه در مقایسه با دیگر گروههای شیعه، ارتباط بیشتری با جمهوری اسلامی ایران دارند[۱].
نیز نگاه کنید به
ادیان در تایلند؛ تشیع در تایلند؛ گروههای گوناگون شیعیان تایلند؛ شیعیان بومی تایلند؛ شیعیان امامیه(پتانها) تایلند
منبع اصلی
- ↑ الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ تایلند. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بینالمللی الهدی،ص.181.
نویسنده مقاله
امیرسعید الهی