پرش به محتوا

تحقیقات در نظام آموزشی تایلند: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Samiei (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
Shekvati (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۶: خط ۶:
[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری تایلند]]؛ [[آموزش عالی تایلند]]؛ [[دانشگاه های تایلند]]
[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری تایلند]]؛ [[آموزش عالی تایلند]]؛ [[دانشگاه های تایلند]]


== کتابشناسی ==
== منبع اصلی ==
<references />
<references />
==نویسنده مقاله==
امیرسعید الهی
[[رده:علم و تحقیقات]]
[[رده:علم و تحقیقات]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۱۰:۱۶

با تأسیس «مؤسسهٔ بین‌المللی مطالعهٔ کودک» (International Institute for Child Study) در بانکوک در ۱۹۵۵م، پژوهش‌های، منظم و پیوسته در زمینهٔ امور آموزشی در تایلند آغاز شد.

این مؤسسه امروزه با عنوان «مؤسسهٔ پژوهشی علمی رفتاری» (Behavioral Science Research Institute) پژوهش‌های پایه‌ای و کاربردی در امور آموزشی انجام می‌دهد. در دههٔ ۱۹۶۰م، وزارت آموزش و کمیسیون ملی آموزش به پژوهش‌های آموزشی پرداختند. این پژوهش‌ها به اجرای اصلاحات آموزشی در سال‌های ۱۹۹۹ م تا ۲۰۰۲ م انجامید و امروز نیز این‌گونه پژوهش‌ها در دانشگاه‌ها، به‌ویژه در دانشکده‌های تعلیم و تربیت ادامه دارد[۱].

نیز نگاه کنید به

نظام آموزش، تحقیقات و فناوری تایلند؛ آموزش عالی تایلند؛ دانشگاه های تایلند

منبع اصلی

  1. الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ تایلند. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی،ص.289.

نویسنده مقاله

امیرسعید الهی