تحقیقات در نظام آموزشی تایلند: تفاوت میان نسخهها
ظاهر
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۶: | خط ۶: | ||
[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری تایلند]]؛ [[آموزش عالی تایلند]]؛ [[دانشگاه های تایلند]] | [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری تایلند]]؛ [[آموزش عالی تایلند]]؛ [[دانشگاه های تایلند]] | ||
== | == منبع اصلی == | ||
<references /> | <references /> | ||
==نویسنده مقاله== | |||
امیرسعید الهی | |||
[[رده:علم و تحقیقات]] | [[رده:علم و تحقیقات]] |
نسخهٔ کنونی تا ۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۱۰:۱۶
با تأسیس «مؤسسهٔ بینالمللی مطالعهٔ کودک» (International Institute for Child Study) در بانکوک در ۱۹۵۵م، پژوهشهای، منظم و پیوسته در زمینهٔ امور آموزشی در تایلند آغاز شد.
این مؤسسه امروزه با عنوان «مؤسسهٔ پژوهشی علمی رفتاری» (Behavioral Science Research Institute) پژوهشهای پایهای و کاربردی در امور آموزشی انجام میدهد. در دههٔ ۱۹۶۰م، وزارت آموزش و کمیسیون ملی آموزش به پژوهشهای آموزشی پرداختند. این پژوهشها به اجرای اصلاحات آموزشی در سالهای ۱۹۹۹ م تا ۲۰۰۲ م انجامید و امروز نیز اینگونه پژوهشها در دانشگاهها، بهویژه در دانشکدههای تعلیم و تربیت ادامه دارد[۱].
نیز نگاه کنید به
نظام آموزش، تحقیقات و فناوری تایلند؛ آموزش عالی تایلند؛ دانشگاه های تایلند
منبع اصلی
- ↑ الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ تایلند. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بینالمللی الهدی،ص.289.
نویسنده مقاله
امیرسعید الهی