مراکز تحقيقاتی علمی و آموزشی در چین: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۵: | خط ۵: | ||
جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان، کتابخانه های دانشگاه ها فعال می شوند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند. کلیه ی مراکز آموزش عالی به تجهیزات پیشرفت های مجهز شده اند تا برنامه های آموزشی شکل اجرایی به خود بگیرند. اجرای تحقیقات علمی در مراکز دانشگاهی [[چین]] نقش مؤثری در توسعه ی تکنولوژی و شکوفایی ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته و دانشگاه ها و دانشکده ها نیز نقش مهمی در انجام تحقیقات علمی ایفا می نمایند. | جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان، کتابخانه های دانشگاه ها فعال می شوند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند. کلیه ی مراکز آموزش عالی به تجهیزات پیشرفت های مجهز شده اند تا برنامه های آموزشی شکل اجرایی به خود بگیرند. اجرای تحقیقات علمی در مراکز دانشگاهی [[چین]] نقش مؤثری در توسعه ی تکنولوژی و شکوفایی ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته و دانشگاه ها و دانشکده ها نیز نقش مهمی در انجام تحقیقات علمی ایفا می نمایند. | ||
در حال حاضر، بیش از 3402 مؤسسه ی تحقیقاتی در زمینه های گوناگون در دانشگاه های کشور فعالیت دارند تا نیازهای کشور در زمینه های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با ارائه ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه های آموزشی و توسعه ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدار نوآوری در [[چین]] است.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، | در حال حاضر، بیش از 3402 مؤسسه ی تحقیقاتی در زمینه های گوناگون در دانشگاه های کشور فعالیت دارند تا نیازهای کشور در زمینه های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با ارائه ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه های آموزشی و توسعه ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدار نوآوری در [[چین]] است.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص۱۲۷۲.</ref> | ||
نیز نگاه کنید به [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین]]؛ [[برنامه های توسعه ی علوم و فنون چین]] | نیز نگاه کنید به [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین]]؛ [[برنامه های توسعه ی علوم و فنون چین]] | ||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == |
نسخهٔ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۲۸
آموزش های ارائه شده در دانشگاه های چین کاملا مطابق با برنامه های استاندارد آموزشی است که شامل برگزاری کنفرانس، مباحثه ی آزاد در کلاس، حضور در کلاس های آموزشی و مشاوره ای می گردد. همزمان با برگزاری کلاس های درسی، آموزش های دیگری از جمله تئوریک، بازدید علمی، تدریس عملی و تحقیقات اجتماعی نیز ارائه می گردد.
جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان، کتابخانه های دانشگاه ها فعال می شوند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند. کلیه ی مراکز آموزش عالی به تجهیزات پیشرفت های مجهز شده اند تا برنامه های آموزشی شکل اجرایی به خود بگیرند. اجرای تحقیقات علمی در مراکز دانشگاهی چین نقش مؤثری در توسعه ی تکنولوژی و شکوفایی ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته و دانشگاه ها و دانشکده ها نیز نقش مهمی در انجام تحقیقات علمی ایفا می نمایند.
در حال حاضر، بیش از 3402 مؤسسه ی تحقیقاتی در زمینه های گوناگون در دانشگاه های کشور فعالیت دارند تا نیازهای کشور در زمینه های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با ارائه ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه های آموزشی و توسعه ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدار نوآوری در چین است.[۱]
نیز نگاه کنید به نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین؛ برنامه های توسعه ی علوم و فنون چین
کتابشناسی
- ↑ سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص۱۲۷۲.