مدیریت ملی گردشگری چین

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۲۶ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۲۳:۰۱ توسط 127.0.0.1 (بحث) (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
مایجیشان

سازمان رسمی دولتی متولی امورگردشگری در چین، مدیریت ملی گردشگری چین (National Tourism Administration of The People’s Republic of China) در سطح وزیر است که وابسته به شورای دولتی چین است. رییس کنونی این اداره کل آقای شائو چی وِی(Shao Qiwei)  است. وظایف، مسئولیت ­ها، و بخش ­های مختلف این نهاد به شرح زیر است.

-برنامه ریزی و هماهنگی برای توسعه­ ی صنعت گردشگری، تدوین سیاست­ های کلی، استاندارد سازی، تهیه و تدوین قوانین و مقررات و نظارت بر حسن اجرای آن­ها. هم­چنین، هدایت گردشگری در مناطق مختلف چین.

-تهیه و تدوین استراتژی توسعه­ ی بازار چین گردی و امور گردشگران داخلی و خارجی، سازماندهی امور تبلیغات گردشگری چین و هدایت مؤسسات آموزشی و جذب گردشگری در خارج.

-سازماندهی، ساماندهی، برنامه ریزی و توسعه و حفاظت از منابع گردشگری. طراحی و توسعه ­ی مناطق کلیدی گردشگری، مقاصد گردشگری و هدایت صنعت تعطیلات و اقتصاد گردشگری.

-عادی سازی بازار گردشگری، نظارت و مدیریت بر کیفیت خدمات و حمایت از حقوق قانونی و منافع گردشگران و تورگردانان. ساماندهی عملیات و خدمات شرکت­ های گردشگری. سازماندهی و استاندارد سازی و آماده سازی مناطق گردشگری.

-گسترش ارتباطات و هماهنگ سازی امور گردشگری در عرصه­ ی بین المللی و مسئول ارتباط با سازمان جهانی گردشگری. سازماندهی آژانس ­های گردشگریخارجی مستقر در این کشور. بررسی کیفیت سرمایه گذاری­ های خارجی در زمینه ­ی صنعت گردشگری و آژانس­ های مسافرتی خارجی.

-تبیین و اجرای سیاست­ های دولت مرکزی در خصوص گردشگری مناطق هنگ­ کنگ، ماکائو و تایوان و هدایت توسعه ­ی این صنعت در مناطق مذکور و تأیید و صدور مجوز برای فعالیت­ های آژانس ­های مسافرتی متعلق به این مناطق در سرزمین اصلی و سرمایه گذاران این مناطق در صنعت گردشگری چین.

-ساماندهی و هدایت مؤسسات آموزشی و تربیتی بخش گردشگری و تعیین سیستم درجه بندی مشاغل کارکنان بخش صنعت گردشگری.

این مدیریت برای انجام مسئولیت ­ها و وظایف خود دارای بخش ­های اداری زیر است: بخش بین الملل؛ سیاست گذاری و امور حقوقی؛ تبلیغات خارجی؛ طرح و برنامه؛ امورمالی و بودجه؛ استاندارد سازی مدیریت؛ اداره­ ی امور مناطق هنگ­ کنگ، ماکائو و تایوان؛ و بخش منابع انسانی.

مؤسسات و مراکز و انجمن­ های وابسته به این نهاد عبارتند از: مرکز خدمات گردشگری؛ مرکز اطلاع رسانی؛ خبر گزاری گردشگری؛ مؤسسه ­ی انتشارات گردشگری؛ مؤسسه­ ی مدیریت گردشگری ملی؛ انجمن گردشگری چین؛ انجمن خدمات مسافرتی؛ انجمن هتلداران؛ انجمن اتومبیل ­های کرایه ­ای؛ و انجمن خبرنگارانگردشگری.

هم­چنین، این مدیریت دارای 18 دفتر اصلی در 14 کشور خارجی است که به امور جذب گردشگر و تبلیغ توریستی می پردازند. کشورهای استقرار این دفاتر عبارتند از: توکیو و اوزاکا در ژاپن؛ سنگاپور؛ کاتماندو در نپال؛ سئول در کره ­ی جنوبی؛ هنگ ­کنگ؛ نیویورک و لوس آنجلس در آمریکا؛ تورنتو در کانادا؛ لندین در انگلیس؛ پاریس در فرانسه؛ فرانکفورت در آلمان؛ مادرید در اسپانیا؛ زوریخ در سوییس؛ سیدنی در استرالیا؛ دهلی نو در هند؛ و رم در ایتالیا[۱][۲]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. www.en.cnta.gov.cn
  2. سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی.