فدراسیون اتحادیه های تجاری چین

از دانشنامه ملل

فدراسیون اتحادیه­‌های تجاری چین

این فدراسیون که تمامی سازمان­‌ها و اتحادیه­­‌های تجاری و صنعتی محلی و سراسری چین را تحت پوشش دارد، در سال1925میلادی تأسیس و در حال­ حاضر بیش از105میلیون نفر عضو داشته و با اتحادیه‌­­های تجاری 140کشور جهان ارتباط کاری دارد.  وظایف این فدراسیون عبارت است از:

1-حمایت از حقوق و منافع کارگران و کارمندان عضو؛

2-سازماندهی کارگران و کارمندان عضو برای مشارکت فعال در ایجاد اصلاحات ساختاری و توسعه­‌ی اقتصادی و اجتماعی کشور چین؛

3-نمایندگی کردن از سوی اعضاء در مدیریت امور کشوری و امور اجتماعی و مدیریت شرکت­‌ها و کارخانه­‌ها؛

4-آموزش کارگران و کارمندان عضو در زمینه­‌های کاری، ایدئولوژیکی و اخلاقی و بالابردن سطح علمی و فرهنگی آن­ها.[۱]

کتاب شناسی

  1. سابقی، محمد علی(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد اول، ص319-320