مدیریت فرهنگی سوریه

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۲۹ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۰۸ توسط Samiei (بحث | مشارکت‌ها)

به طور کلی، کارکرد اید­ئولوژی؛ خصوصاً نوع دینی آن، اساساً فرهنگی است و غالب مخاطبان آن، طبقه گسترده فرودین جامعه است؛ از این جهت، امور خیریه مهم است؛ یعنی تأمین حوائج حداقلی گروه­های اجتماعی کمتر برخوردار. در واقع، شکم گرسنه از رفتار فرهنگی معاف است و به فرهنگی اقبال دارد که او را سیر کند؛ البته مصادیق نقض بسیاری ممکن است باشد؛ اما عموماً چنین است؛ به همین خاطر، در کشوری مثل سوریه، مدیرتهای فرهنگی، لزوماً همراه امور خیریه هستند و هر کسی که می­خواهد نقشی در توسعه و مدیریت فرهنگی سوریه داشته باشد، ناخودآگاه در این مسیر قرار می­گیرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد ناسیونالیستی سوریه (وزارة الثقافة والإرشاد القومي)[1] اصلی­ترین مرکز سیاست­گذاری و مدیریت فرهنگی کشور سوریه به نمایندگی از حکومت است.