سیستم توزیع مطبوعات و نشریات در چین
سیستم توزیع مطبوعات و نشریات
تا سال1990میلادی که تمامی مطبوعات چین از سوبسید دولتی استفاده میکردند، اکثر روزنامهها و منشورات نیز توسط پست دولتی توزیع میشد. ولی با اجرای موفقیت آمیز اصلاحات اقتصادی و سیاست دولت مبنی بر اجرای اصلاحات تدریجی در بخش رسانهها، زمینه برای چاپ آگهیهای تجاری و تبلیغاتی و کسب درآمد از این طریق فراهم و نشریات بخش عمدهای از هزینههای خود را از این راه به دست آوردند. کاهش حمایت دولت از نشریات و مطبوعات و افزایش تقاضا و نیاز مردم به روزنامهها و مجلات با کیفیت، رقابت شدیدی را در میان آنان برای جذب خوانندگان به وجود آورد. لذا، در شبکهی توزیع مطبوعات نیز تحولات عمیقی روی داد، به نحویکه با آغاز قرن 21تقریبا تمامی روزنامهها و مطبوعات سیستم توزیع خاص خود شامل: از طریق پست، دکههای مطبوعات، خرده فروشیهای خیابانی و... را دارند. (www.pressreference.com)