سیستم توزیع مطبوعات و نشریات در چین
سیستم توزیع مطبوعات و نشریات
تا سال 1990 میلادی که تمامی مطبوعات چین از سوبسید دولتی استفاده می کردند، اکثر روزنامه ها و منشورات نیز توسط پست دولتی توزیع می شد. ولی با اجرای موفقیت آمیز اصلاحات اقتصادی و سیاست دولت مبنی بر اجرای اصلاحات تدریجی در بخش رسانه ها، زمینه برای چاپ آگهی های تجاری و تبلیغاتی و کسب درآمد از این طریق فراهم و نشریات بخش عمده ای از هزینه های خود را از این راه به دست آوردند. کاهش حمایت دولت از نشریات و مطبوعات و افزایش تقاضا و نیاز مردم به روزنامه ها و مجلات باکیفیت، رقابت شدیدی را در میان آنان برای جذب خوانندگان به وجود آورد. لذا، در شبکه ی توزیع مطبوعات نیز تحولات عمیقی روی داد، به نحوی که با آغاز قرن 21 تقریبا تمامی روزنامه ها و مطبوعات سیستم توزیع خاص خود شامل: از طریق پست، دکه های مطبوعات، خرده فروشی های خیابانی و... را دارند.[۱][۲]