سیستم توزیع مطبوعات و نشریات در چین

از دانشنامه ملل

سیستم توزیع مطبوعات و نشریات

تا سال 1990 میلادی که تمامی مطبوعات چین از سوبسید دولتی استفاده می ­کردند، اکثر روزنامه ­ها و منشورات نیز توسط پست دولتی توزیع می ­شد. ولی با اجرای موفقیت آمیز اصلاحات اقتصادی و سیاست دولت مبنی بر اجرای اصلاحات تدریجی در بخش رسانه­ ها، زمینه برای چاپ آگهی­ های تجاری و تبلیغاتی و کسب درآمد از این طریق فراهم و نشریات بخش عمده ­ای از هزینه­ های خود را از این راه به دست آوردند. کاهش حمایت دولت از نشریات و مطبوعات و افزایش تقاضا و نیاز مردم به روزنامه ­ها و مجلات باکیفیت، رقابت شدیدی را در میان آنان برای جذب خوانندگان به وجود آورد. لذا، در شبکه­ ی توزیع مطبوعات نیز تحولات عمیقی روی داد، به نحوی­ که با آغاز قرن 21 تقریبا تمامی روزنامه­ ها و مطبوعات سیستم توزیع خاص خود شامل: از طریق پست، دکه­ های مطبوعات، خرده فروشی ­های خیابانی و... را دارند.[۱][۲]

کتابشناسی

  1. www.pressreference.com
  2. سابقی، علی محمد(1392). "جامعه و فرهنگ چین." تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد ...، ص ... .