تاثيرپذیری تایلند از فرهنگ خارجی

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۱۳ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۰۹:۲۶ توسط Samiei (بحث | مشارکت‌ها) (صفحه‌ای تازه حاوی «'''اثر فرهنگ بیگانه''' با تبدیل‌شدن تایلند به یکی از قطب‌های مهم جذب جهانگرد در جهان، خواه‌ناخواه وجوهی از فرهنگ غربی وارد جامعه تایلند شد و آثار بسیاری بر جوامع شهرنشین این کشور باقی گذاشت؛ از جمله آن‌ها ترویج زبان انگلیسی در مدارس و دانشگا...» ایجاد کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

اثر فرهنگ بیگانه

با تبدیل‌شدن تایلند به یکی از قطب‌های مهم جذب جهانگرد در جهان، خواه‌ناخواه وجوهی از فرهنگ غربی وارد جامعه تایلند شد و آثار بسیاری بر جوامع شهرنشین این کشور باقی گذاشت؛ از جمله آن‌ها ترویج زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌ها و در سطح جامعه بود.

به زبان انگلیسی از دوران پادشاه رامای چهارم (۱۸۵۱م تا ۱۸۶۸ م) توجه شد؛ او از آموزگاران انگلیسی دعوت کرد که تربیت فرزندان او را برعهده گیرند که یکی از آن‌ها بیوه‌ای انگلیسی به‌نام


«آنا لئون اوونز» بود، او برای مدتی در دربار سیام مقیم شد. امروزه شبکه گسترده‌ای از مؤسسات و مراکز آموزش زبان در تایلند مشغول فعالیت هستند. در سال ۲۰۰۷م، وزارت آموزش تایلند، مرکز توسعه زبان انگلیسی را به‌منظور رواج و کاربرد هرچه بیشتر این زبان در کارهای دانشگاهی، علمی، پژوهشی، بازرگانی، سیاسی، دیپلماسی و ... تأسیس کرد.

محور اصلی برنامه‌های دولت برای ترویج زبان انگلیسی، نزدیک‌شدن به معیارهای آموزش جهانی و افزایش توانایی‌های دانشجویان است. افزون بر آن دارای هدف‌های اقتصادی، از جمله پذیرش دانشجویان خارجی، پرورش نیروی انسانی کارآمد برای جلب سرمایه‌های خارجی، گسترش بازارهای صادراتی، جایگزینی نیروهای کار مهاجر از کشورهای دیگر، کاربرد اینترنت در سطوح دانشگاهی و مدارس و امکان افزایش اعزام دانشجویان تایلندی برای تحصیل به خارج از کشور است.

در سال ۲۰۰۷م، ۱۳۳ مدرسه، برخی از مواد درسی خود مانند زبان، علوم و ریاضی را به انگلیسی درس می‌دادند و دارای ۱۲۹۷ معلم خارجی، ۲۴۸۸ معلم تایلندی و ۳۵۸۱۱ دانش‌آموز بودند .(Education in Thailand, 2007)