ساختار و سیاست های آموزشی اتیوپی

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۳۰ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۰۸:۰۳ توسط Samiei (بحث | مشارکت‌ها) (صفحه‌ای تازه حاوی «ساختار کلی نظام آموزشی جدید عبارت بود از : دوره هشت ساله ابتدایی شامل یک دوره پایه 4 ساله و یک دوره عمومی ابتدایی (سال های پنجم تا هشتم) 250 دوره دو ساله متوسطه عمومی (سال های نهم و دهم) دوره دو ساله متوسطه نهایی (سال های یازدهم و دوازدهم) بر اساس...» ایجاد کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

ساختار کلی نظام آموزشی جدید عبارت بود از :

دوره هشت ساله ابتدایی شامل یک دوره پایه 4 ساله و یک دوره عمومی ابتدایی (سال های پنجم تا هشتم)

250


دوره دو ساله متوسطه عمومی (سال های نهم و دهم)

دوره دو ساله متوسطه نهایی (سال های یازدهم و دوازدهم) بر اساس این نظام نوین آموزشی امتحانات عمومی در سطح کشوری (ملی) فقط در پایان سال های دهم و دوازدهم برگزار می گردند و در پایان سال هشتم نیز امتحانات منطقه ای ( که جایگزین آزمون‌های پیشین شده اند) انجام می شوند. نظام آموزشی 4، 4، 2 و 2 ساله که از سال 1994 در این کشور در حال اجرا است هرچند از نظام آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اخذ گردیده با این حال چندان متناسب با شرایط کشور اتیوپی نیست و در زمینه هایی همچون امکانات آموزشی ، ارتباطات و کیفیت آموزشی داراي ضعف هایي اساسی است. انجام برخی اصلاحات در این برنامه آموزشی در اوایل دهه 2000 میلادي نیز تاکنون نتوانسته است در خصوص برطرف ساختن نقائص و مشکلات موجود موثر واقع شود.

www.tulane.edu/ Education in Ethiopia/2011