بناهای بودايی در منطقه هوریوجی: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
[[پرونده:بناهای یادبود بودایی.jpg|بندانگشتی|بناهای یادبود بودایی]] | [[پرونده:بناهای یادبود بودایی.jpg|بندانگشتی|بناهای یادبود بودایی]] | ||
بناهای بودایی در منطقه هوریوجی (法隆寺地域の仏教建造物/Hōryūji Chiiki no Bukkyōkenzōbutsu/Buddhist Monuments in the Horyu-ji Area): شامل حدود 48 بنای تاریخی بودایی در در استان نارا است و به اواخر قرن هفتم یا اوایل هشتم باز میگردد. بعضی از قدیمیترین ساختمانهای چوبی در جهان در این منطقه وجود دارد و این شاهکارهای معماری چوبی نه تنها برای تاریخ هنر بلکه از جهت سازگاری معماری و طرح چینی بودایی با [[فرهنگ ژاپن در جهان|فرهنگ ژاپن]] بسیار مهم است. این بناها از جهت تاریخ ورود بودیسم از [[چین]] به [[ژاپن]] از طریق شبه جزیره کره نیز بسیار حائز اهمیت است.<ref>یزدان پناه، کیومرث (1402). "جغرافیای [[ژاپن]]". در پالیزدار، فرهاد، ذاکری، قدرت اله. جامعه و فرهنگ ژاپن. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص15-35 | بناهای بودایی در منطقه هوریوجی (法隆寺地域の仏教建造物/Hōryūji Chiiki no Bukkyōkenzōbutsu/Buddhist Monuments in the Horyu-ji Area): شامل حدود 48 بنای تاریخی بودایی در در استان نارا است و به اواخر قرن هفتم یا اوایل هشتم باز میگردد. بعضی از قدیمیترین ساختمانهای چوبی در جهان در این منطقه وجود دارد و این شاهکارهای معماری چوبی نه تنها برای تاریخ هنر بلکه از جهت سازگاری معماری و طرح چینی بودایی با [[فرهنگ ژاپن در جهان|فرهنگ ژاپن]] بسیار مهم است. این بناها از جهت تاریخ ورود بودیسم از [[چین]] به [[ژاپن]] از طریق شبه جزیره کره نیز بسیار حائز اهمیت است.<ref>یزدان پناه، کیومرث (1402). "جغرافیای [[ژاپن]]". در پالیزدار، فرهاد، ذاکری، قدرت اله. جامعه و فرهنگ ژاپن. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص15-35.</ref> | ||
==نیز نگاه کنید به== | ==نیز نگاه کنید به== |
نسخهٔ کنونی تا ۸ ژانویهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۲۷
بناهای بودایی در منطقه هوریوجی (法隆寺地域の仏教建造物/Hōryūji Chiiki no Bukkyōkenzōbutsu/Buddhist Monuments in the Horyu-ji Area): شامل حدود 48 بنای تاریخی بودایی در در استان نارا است و به اواخر قرن هفتم یا اوایل هشتم باز میگردد. بعضی از قدیمیترین ساختمانهای چوبی در جهان در این منطقه وجود دارد و این شاهکارهای معماری چوبی نه تنها برای تاریخ هنر بلکه از جهت سازگاری معماری و طرح چینی بودایی با فرهنگ ژاپن بسیار مهم است. این بناها از جهت تاریخ ورود بودیسم از چین به ژاپن از طریق شبه جزیره کره نیز بسیار حائز اهمیت است.[۱]