پروژه های همکاری بین المللی زنان چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
خط ۱۱: خط ۱۱:
پروژه­‌ی همکاری مربوط به دختران. [[فدراسیون سراسری زنان چین|فدراسیون زنان چین]] جداگانه با ارگان­‌های چند جانبه و دو جانبه مانند صندوق کودکان سازمان ملل و وزارت پیشرفت بین المللی انگلستان در خصوص مسئله‌­ی کمک به دختران مناطق فقیر [[چین]] به همکاری پرداخته است. پروژه همکاری با صندوق کودکان سازمان ملل با محور تغییر ایده­‌ی تبعیض جنسیت [[نهاد خانواده در چین|خانواده]]، مشارکت، منطقه‌­ی مسکونی و جامعه، با برگزاری فعالیت­‌های مختلف، تفکر کهنه و عملکرد نامناسب توجه به پسر و بی اعتنایی به دختران را تغییر داده است.
پروژه­‌ی همکاری مربوط به دختران. [[فدراسیون سراسری زنان چین|فدراسیون زنان چین]] جداگانه با ارگان­‌های چند جانبه و دو جانبه مانند صندوق کودکان سازمان ملل و وزارت پیشرفت بین المللی انگلستان در خصوص مسئله‌­ی کمک به دختران مناطق فقیر [[چین]] به همکاری پرداخته است. پروژه همکاری با صندوق کودکان سازمان ملل با محور تغییر ایده­‌ی تبعیض جنسیت [[نهاد خانواده در چین|خانواده]]، مشارکت، منطقه‌­ی مسکونی و جامعه، با برگزاری فعالیت­‌های مختلف، تفکر کهنه و عملکرد نامناسب توجه به پسر و بی اعتنایی به دختران را تغییر داده است.


موضوع اصلی پروژه همکاری با انگلستان مربوط به دختران ارتقای توانایی مشارکت در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی دختران سن بالا در مناطق فقیر غرب چین است. آنان نه تنها مهارت معاش را کسب کرده بلکه با حقوق خود آشنا شده‌­اند و می­‌توانند حق خود را بدست آوردند.  برای آنکه دختران با سن زیاد بتوانند به خوبی مهارت تولید را کسب کنند ، 20 دختر از مناطق غربی با کمک صندوق«سدر» آلمان برای آموزش عازم استان«شاندونگ» شدند. آنان به سرعت مهارت تولید را کسب کرده و طرز فکر آنان نیز تغییر یافته است. از سال 1999 تاکنون با اجرای پروژه­‌های همکاری بین المللی مدارس و کلاس‌­های [[چین]]- [[ژاپن]]، [[چین]]-اسرائیل، [[چین]]-آفریقا، [[چین]]-[[کانادا]]، [[چین]]- قطر و [[چین]]-پاکستان تاسیس شده است. از این میان یک نفر ژاپنی بالغ بر 32 میلیون یوان اعانه کرده و بیش از 100 مدرسه را تأسیس کرده است.<ref>سابقی،علی محمد (1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد اول، ص350-353</ref>
موضوع اصلی پروژه همکاری با انگلستان مربوط به دختران ارتقای توانایی مشارکت در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی دختران سن بالا در مناطق فقیر غرب چین است. آنان نه تنها مهارت معاش را کسب کرده بلکه با حقوق خود آشنا شده‌­اند و می­‌توانند حق خود را بدست آوردند.  برای آنکه دختران با سن زیاد بتوانند به خوبی مهارت تولید را کسب کنند ، 20 دختر از مناطق غربی با کمک صندوق«سدر» آلمان برای آموزش عازم استان«شاندونگ» شدند. آنان به سرعت مهارت تولید را کسب کرده و طرز فکر آنان نیز تغییر یافته است. از سال 1999 تاکنون با اجرای پروژه­‌های همکاری بین المللی مدارس و کلاس‌­های [[چین]]- [[ژاپن]]، [[چین]]-اسرائیل، [[چین]]-آفریقا، [[چین]]-[[کانادا]]، [[چین]]- [[قطر]] و [[چین]]-پاکستان تاسیس شده است. از این میان یک نفر ژاپنی بالغ بر 32 میلیون یوان اعانه کرده و بیش از 100 مدرسه را تأسیس کرده است.<ref>سابقی،علی محمد (1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد اول، ص350-353</ref>


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==

نسخهٔ ‏۲ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۰۷:۰۰


به دنبال تمعیق مبادلات بین المللی در سال­‌های اخیر، بیشتر سازمان­‌های زنان چین با استفاده از پروژه­‌های همکاری بین المللی و ایده­‌ی پیشرفته‌­ی جهانی مسائل واقعی زنان چین را حل می­‌کنند. در 5 سال گذشته، فدراسیون زنان چین به طرق مختلف، در چند زمینه و با روش­‌های گوناگون با ارگان­‌های بین المللی زنان همکاری کرده و با روش به­سازی سلامت زنان، مبارزه با بیسوادی و وام­‌های کوچک، برای بهبود محیط زیست و پیشرفت زنان و کودکان چین نقش بسیار مطلوبی ایفا کرده است. به سبب کارکرد واقعی خوب و صداقت و اعتبار، فدراسیون زنان چین مورد تقدیر گسترده­‌ی شرکای همکاری بین المللی قرارگرفته و «بهترین شریک همکاری» خوانده می­‌شود.

در سال­‌های اخیر، سازمان­‌های زنان چین به پروژه­‌های همکاری بین المللی گوناگون و مؤثر با ارگان­‌های زنان سراسر جهان پرداخته است.  برای نمونه: پروژه‌­ی«قانون زنان چین و کانادا»( سال 1998) دفتر پیشرفت بین المللی کانادا سرمایه­‌ی این پروژه را فراهم و فدراسیون زنان چین و دانشکده­‌ی ناحیه­‌ی مسکونی کانادا مشترکا این پروژه را اجرا کردند. هدف از اجرای این پروژه ارتقای ایده­‌ی قانونی و توانایی استفاده از قانون زنان سطوح پایین، ایده­‌ی جنسیت کارکنان بخش‌­های حقوقی و توانایی تبلیغات قانونی و آموزش و پرورش سازمان‌­ها و فدراسیون­‌های زنان است. با این روش هدف اجرای بیش از پیش قوانین و مقررات مربوط به حقوق زنان و دفاع از حقوق آنان تحقق یافته است. زنان مناطق محل اجرای این پروژه از طریق این پروژه یاد گرفته اند که با سلاح قانون بطور موثر از حقوق خود دفاع کنند.

«پروژه‌­ی مبارزه و جلوگیری از ربوده شدن و فروش زنان و کودکان در شبه منطقه رود میگون» این پروژه در سال 2002 با کمک سازمان کارگر بین المللی، فدراسیون زنان چین در استان«یون­نان» چین اجرا شد. این پروژه با ارتقای کیفیت فرهنگی زنان، تقویت ایده­‌ی حقوقی آنان، ارتقای توانایی جلوگیری از ربودن اغفال؛ تأمین وام­‌های کوچک، هدف کسب دانش جلوگیری از کلاهبرداری و فروش زنان تحقق یافته و برای پیشرفت آنان شرایط مناسبی فراهم آورده است. زنان درمحیط‌­های کاری خارج از محل تولد خود نیز درآمد یکسان دریافت می­‌کنند و خطر اغفال و ربودن و فروش آنان بطور چشمگیری کاهش یافته است.

«پروژه­‌ی کمک به اشتغال مجدد و امور ابداعی زنان» این پروژه با همکاری سه جانبه­‌ی فدراسیون زنان چین، دفتر برنامه­ ریزی و توسعه‌­ی سازمان ملل و دفتر توسعه­‌ی بین المللی استرالیا اجرا شده است. این پروژه که از ماه اوت سال1999 اجرای آن آغاز شده، با تأمین وام­‌های کوچک و ایجاد مراکز خدمات ابداعی زنان هدف خود را کمک به امور ابداعی و شغل­‌ یابی مجدد زنان فقیر و رهایی آنان از وظیفه پاسداری مشخص کردند. در مدت سه سال، بیش از 6000 زن فرصت اشتغال پیدا کردند. این پروژه نه تنها حل مسئله­‌ی شغل یابی و پیشرفت زنان را حل کرده، بلکه اصلی برای مطالعه‌­ی شغل­ یابی و اصلاحات در زمینه­­‌ی اعطای وام­‌های کوچک و تنظیم سیاست های لازم فراهم آورده است.

پروژه­‌ی همکاری مربوط به دختران. فدراسیون زنان چین جداگانه با ارگان­‌های چند جانبه و دو جانبه مانند صندوق کودکان سازمان ملل و وزارت پیشرفت بین المللی انگلستان در خصوص مسئله‌­ی کمک به دختران مناطق فقیر چین به همکاری پرداخته است. پروژه همکاری با صندوق کودکان سازمان ملل با محور تغییر ایده­‌ی تبعیض جنسیت خانواده، مشارکت، منطقه‌­ی مسکونی و جامعه، با برگزاری فعالیت­‌های مختلف، تفکر کهنه و عملکرد نامناسب توجه به پسر و بی اعتنایی به دختران را تغییر داده است.

موضوع اصلی پروژه همکاری با انگلستان مربوط به دختران ارتقای توانایی مشارکت در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی دختران سن بالا در مناطق فقیر غرب چین است. آنان نه تنها مهارت معاش را کسب کرده بلکه با حقوق خود آشنا شده‌­اند و می­‌توانند حق خود را بدست آوردند.  برای آنکه دختران با سن زیاد بتوانند به خوبی مهارت تولید را کسب کنند ، 20 دختر از مناطق غربی با کمک صندوق«سدر» آلمان برای آموزش عازم استان«شاندونگ» شدند. آنان به سرعت مهارت تولید را کسب کرده و طرز فکر آنان نیز تغییر یافته است. از سال 1999 تاکنون با اجرای پروژه­‌های همکاری بین المللی مدارس و کلاس‌­های چین- ژاپن، چین-اسرائیل، چین-آفریقا، چین-کانادا، چین- قطر و چین-پاکستان تاسیس شده است. از این میان یک نفر ژاپنی بالغ بر 32 میلیون یوان اعانه کرده و بیش از 100 مدرسه را تأسیس کرده است.[۱]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. سابقی،علی محمد (1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد اول، ص350-353