ادبیات مارتین فیریست‌ها و گروه فلوریدا: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «'''ادبیات مارتین فیریست‌ها و گروه فلوریدا''' شاید مدرن‌ترین نسل ادبیات آرژانتین مارتین فیریست‌ها باشند که در سال ۱۹۲۲ م اعلام حضور کردند. این جنبش که در واقع دکترین ادبی خود را «گروه فلوریدا» نیز نام‌گذاری کردند، عده‌ای از نویسندگان ادبی و...» ایجاد کرد)
 
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
 
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
'''ادبیات مارتین فیریست‌ها و گروه فلوریدا'''
شاید مدرن‌ترین نسل ادبیات [[آرژانتین]] مارتین فیریست‌ها باشند که در سال ۱۹۲۲ م اعلام حضور کردند. این جنبش که در واقع دکترین ادبی خود را «گروه فلوریدا» نیز نام‌گذاری کردند، عده‌ای از نویسندگان ادبی و شعرای آرژانتینی بودند که در دهه ۱۹۲۰ م در کافه‌ای در خیابان فلوریدا در [[بوئنوس‌آیرس]] جمع شده و به مباحث ادبی می‌پرداختند. این گروه به دلیل وابستگی و ابراز علاقه شدید به سبک نوشته [[خوزه هرناندز]] در کتاب مارتین فیرو، به همین نام نیز خوانده می‌شوند. در این گروه نویسندگانی همچون اولیویرو گیروندو، لوییس برناندز، لئوپولدو مارچال و رائول گونزالس تونیون عضویت داشتند.


شاید مدرن‌ترین نسل ادبیات آرژانتین مارتین فیریست‌ها باشند که در سال ۱۹۲۲ م اعلام حضور کردند. این جنبش که در واقع دکترین ادبی خود را «گروه فلوریدا» نیز نام‌گذاری کردند، عده‌ای از نویسندگان ادبی و شعرای آرژانتینی بودند که در دهه ۱۹۲۰ م در کافه‌ای در خیابان فلوریدا در بوئنوس‌آیرس جمع شده و به مباحث ادبی می‌پرداختند. این گروه به دلیل وابستگی و ابراز علاقه شدید به سبک نوشته خوزه هرناندز در کتاب مارتین فیرو، به همین نام نیز خوانده می‌شوند. در این گروه نویسندگانی همچون اولیویرو گیروندو، لوییس برناندز، لئوپولدو مارچال و رائول گونزالس تونیون عضویت داشتند.
بورخس اگرچه در جلسات این گروه شرکت می‌کرد اما ظاهرا انتقادات جدی به آن‌ها داشته است: بسیاری از نویسندگان، وی را نیز در این گروه می‌گنجانند اما بورخس به دلیل تمایلات سیاسی به سمت محافظه‌کاران و درگیر شدن آشکارا با پرونیسم‌ها رفت و به عبارت بهتر از نظر سیاسی با افکار بسیاری از اعضای گروه فلوریدا مخالف بود<ref>خیرمند، احمدرضا (1391). جامعه و فرهنگ [[آرژانتین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص268-277.</ref>.
==نیز نگاه کنید به==
[[زبان و ادبیات آرژانتین]]؛ [[تاریخ ادبیات و سبک‌های ادبی آرژانتین]]


1. Roben Dario
==کتابشناسی==
 
 
بورخس اگرچه در جلسات این گروه شرکت می‌کرد اما ظاهرا انتقادات جدی به آن‌ها داشته است: بسیاری از نویسندگان، وی را نیز در این گروه می‌گنجانند اما بورخس به دلیل تمایلات سیاسی به سمت محافظه‌کاران و درگیر شدن آشکارا با پرونیسم‌ها رفت و به عبارت بهتر از نظر سیاسی با افکار بسیاری از اعضای گروه فلوریدا مخالف بود.

نسخهٔ کنونی تا ‏۱ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۵:۱۱

شاید مدرن‌ترین نسل ادبیات آرژانتین مارتین فیریست‌ها باشند که در سال ۱۹۲۲ م اعلام حضور کردند. این جنبش که در واقع دکترین ادبی خود را «گروه فلوریدا» نیز نام‌گذاری کردند، عده‌ای از نویسندگان ادبی و شعرای آرژانتینی بودند که در دهه ۱۹۲۰ م در کافه‌ای در خیابان فلوریدا در بوئنوس‌آیرس جمع شده و به مباحث ادبی می‌پرداختند. این گروه به دلیل وابستگی و ابراز علاقه شدید به سبک نوشته خوزه هرناندز در کتاب مارتین فیرو، به همین نام نیز خوانده می‌شوند. در این گروه نویسندگانی همچون اولیویرو گیروندو، لوییس برناندز، لئوپولدو مارچال و رائول گونزالس تونیون عضویت داشتند.

بورخس اگرچه در جلسات این گروه شرکت می‌کرد اما ظاهرا انتقادات جدی به آن‌ها داشته است: بسیاری از نویسندگان، وی را نیز در این گروه می‌گنجانند اما بورخس به دلیل تمایلات سیاسی به سمت محافظه‌کاران و درگیر شدن آشکارا با پرونیسم‌ها رفت و به عبارت بهتر از نظر سیاسی با افکار بسیاری از اعضای گروه فلوریدا مخالف بود[۱].

نیز نگاه کنید به

زبان و ادبیات آرژانتین؛ تاریخ ادبیات و سبک‌های ادبی آرژانتین

کتابشناسی

  1. خیرمند، احمدرضا (1391). جامعه و فرهنگ آرژانتین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص268-277.