بازار موسیقی سنگال: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «پخش بین المللی سنگالی نشان داده است که این بخش رشد بسیار چشمگیری در سال های اخیر داشته است. ساختارهای موسیقی بسیار زیاد و متنوع شده اند اما به شکلی نا منظم: عرضه با تقاضا تطبیق ندارد. طبق آمار ثبت شده در شاخه های مختلف از استودیوهای ضبط، خانه ها...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
پخش بین المللی سنگالی نشان داده است که این بخش رشد بسیار چشمگیری در سال های اخیر داشته است. ساختارهای موسیقی بسیار زیاد و متنوع شده اند اما به شکلی | پخش بین المللی سنگالی نشان داده است که این بخش رشد بسیار چشمگیری در سال های اخیر داشته است. ساختارهای موسیقی بسیار زیاد و متنوع شده اند اما به شکلی نامنظم: عرضه با تقاضا تطبیق ندارد. طبق آمار ثبت شده در شاخه های مختلف از استودیوهای ضبط، خانه های تولید و خانه های نشر و غیره، این بخش 660 شغل ایجاد کرده و 460 میلیون فرانک سینا (1 میلیون دلار) درآمد داشته است. اکثریت شرکت های این بخش کوچک هستند و بدست آوردن اطلاعات از آنها کاری مشکل است. اتحادیه هایی از قبیل " کانون مشاغل موسیقی"([https://www.bing.com/ck/a?!&&p=6e3819623dfafc4fJmltdHM9MTcxNTgxNzYwMCZpZ3VpZD0xN2EzNWYwYS05OTg2LTYyOTgtM2M1Yi00Y2U5OThkNDYzMzEmaW5zaWQ9NTE0OA&ptn=3&ver=2&hsh=3&fclid=17a35f0a-9986-6298-3c5b-4ce998d46331&psq=Association+des+m%c3%a9tiers+de+la+musique&u=a1aHR0cHM6Ly9hbXNtdXNpYy5zbi8&ntb=1 Association des métiers de la musique]) و "ائتلاف بین شغلی ناشران و تولید کنندگان گرامافون سنگالی "(Coalition interprofessionnelle d'éditeurs et producteurs phonographiques sénégalais: CIPEPS) از منافع [[مالی]] و اخلاقی هنرمندان در این بخش حمایت می کند. | ||
(Coalition | |||
از منافع مالی و اخلاقی هنرمندان در این بخش حمایت می کند | |||
در [[سنگال]] هزینهی اجرای یک صحنه ضبط به 960 دلار (000/500 فرانک سینا) در روز می رسد، در حالی که تولید خالص داخلی برای هر فرد 707 دلار در سال 2005 م بوده است. در این راستا، 13 سالن تمرین، 12 واحد تکثیر، بیش از 60 استدیو ضیط و مونتاژ، 16 خانه ی تولید، 7 خانه پخش، 16 سالن نمایش در کل کشور فعال هستند.<ref>بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401).جامعه و فرهنگ [[سنگال]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی](در دست انتشار)</ref> | |||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[بازار صنایع فرهنگی ژاپن]]؛ [[بازار صنایع فرهنگی کانادا]]؛ [[بازار صنایع فرهنگی کوبا]]؛ [[بازار صنایع فرهنگی چین]]؛ [[بازار صنایع فرهنگی روسیه]]؛ [[بازار صنایع فرهنگی اردن]] | |||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == |
نسخهٔ کنونی تا ۴ ژوئن ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۴۳
پخش بین المللی سنگالی نشان داده است که این بخش رشد بسیار چشمگیری در سال های اخیر داشته است. ساختارهای موسیقی بسیار زیاد و متنوع شده اند اما به شکلی نامنظم: عرضه با تقاضا تطبیق ندارد. طبق آمار ثبت شده در شاخه های مختلف از استودیوهای ضبط، خانه های تولید و خانه های نشر و غیره، این بخش 660 شغل ایجاد کرده و 460 میلیون فرانک سینا (1 میلیون دلار) درآمد داشته است. اکثریت شرکت های این بخش کوچک هستند و بدست آوردن اطلاعات از آنها کاری مشکل است. اتحادیه هایی از قبیل " کانون مشاغل موسیقی"(Association des métiers de la musique) و "ائتلاف بین شغلی ناشران و تولید کنندگان گرامافون سنگالی "(Coalition interprofessionnelle d'éditeurs et producteurs phonographiques sénégalais: CIPEPS) از منافع مالی و اخلاقی هنرمندان در این بخش حمایت می کند.
در سنگال هزینهی اجرای یک صحنه ضبط به 960 دلار (000/500 فرانک سینا) در روز می رسد، در حالی که تولید خالص داخلی برای هر فرد 707 دلار در سال 2005 م بوده است. در این راستا، 13 سالن تمرین، 12 واحد تکثیر، بیش از 60 استدیو ضیط و مونتاژ، 16 خانه ی تولید، 7 خانه پخش، 16 سالن نمایش در کل کشور فعال هستند.[۱]
نیز نگاه کنید به
بازار صنایع فرهنگی ژاپن؛ بازار صنایع فرهنگی کانادا؛ بازار صنایع فرهنگی کوبا؛ بازار صنایع فرهنگی چین؛ بازار صنایع فرهنگی روسیه؛ بازار صنایع فرهنگی اردن
کتابشناسی
- ↑ بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401).جامعه و فرهنگ سنگال. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(در دست انتشار)