اولویت های چین در صنعت گردشگری: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی « == '''اولویتهای چین در صنعت گردشگری''' == استراتژي چين در زمينهی گردشگري به ترتيب اولويت به سه مرحلهی تقسيم ميشود که عبارتند از: 1- جذب و تشويق هر چه بيشتر گردشگران خارجي براي بازديد از چين؛ 2- تشويق مردم چين به پرداختن به گردشگري در داخل چين؛ 3...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(۲ نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
[[پرونده:Amazing-locations-spectacular-china-38.jpg|بندانگشتی|پلکان بهشت، هوآنگ شان]] | |||
استراتژی [[چین]] در زمینهی [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] به ترتیب اولویت به سه مرحله تقسیم میشود که عبارتند از: | |||
* جذب و تشویق هر چه بیشتر [[صنعت گردشگری در چین|گردشگران خارجی]] برای بازدید از [[چین]]؛ | |||
* تشویق مردم [[چین]] به پرداختن به [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] در داخل [[چین]]؛ | |||
* ایجاد تسهیلات لازم برای اتباع چینی جهت پرداختن به گردشگری در خارج از كشور. | |||
دولت [[چین]]، مرحلهی درست این سیاستهای اجرایی و راهبردی را به نحو احسن عملی ساخته و افزایش تعداد ورود جهانگردان خارجی به این کشور مبین این رشد است. در خصوص مرحلهی درست که پرداختن به امر [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری چینیها]] در داخل کشور است، مسئولان بخش این صنعت، با همکاری سایر دستگاههای ذیربط، مردم را به سفر هر چه بیشتر به مناطق مختلف این کشور تشویق میکنند. با توجه به محدودیتهای اعمال شده از سوی دولت برای سفرهای داخلی اتباع [[چین]] در دهههای گذشته و بهبود وضعیت اقتصادی و درآمد مردم پس از اجرای اصلاحات و گستردگی جغرافیایی و جاذبههای [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] مناطق مختلف [[چین]]، به نظر میرسد دولت مرحلهی درست از [[صنعت گردشگری در چین|سیاست گردشگری]] خود را نیز با موفقیت تمام آغاز کرده است. استقبال بینظیر مردم از [[صنعت گردشگری در چین|برنامه های گردشگری]] داخلی و رشد سرسام آور این صنعت در بخش داخلی، همگی حکایت از برنامهریزی و اجرای درست دولت [[چین]] در این زمینه دارد. | |||
[[پرونده:Amazing-locations-spectacular-china-4.jpg|بندانگشتی|ژئو پارک شیلین]] | |||
برای فراهم ساختن زمینهی [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] داخلی برای اتباع چینی، دولت در طول سال ۳ مقطع زمانی تعطیلات یک هفتگی را در نظر گرفته که عبارتند از: | |||
* اول ماه مه تحت عنوان روز کارگر؛ | |||
* آغاز سال نو چینی تحت عنوان [[جشن عید بهاره|جشن بهاره]]؛ | |||
* و اول ماه اکتبر به عنوان روز ملی [[چین]]. | |||
در این سه مقطع زمانی که از آن به سه دورهی طلایی نام برده میشود، اوج [[صنعت گردشگری در چین|سفرهای گردشگری]] داخلی محسوب شده و در این ایام، صدها میلیون گردشگر چینی بهصورت فردی و گروهی به امر [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] در داخل [[چین]] پرداخته و از این طریق به [[صنعت گردشگری در چین|صنعت گردشگری]] داخلی رونق چشمگیری میبخشند. اگر چه در سایر ایام سال نیز گردشگری داخلی از رونق خوبی برخوردار است ولی در این ایام خاص تمام امکانات [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] و حمل و نقل کشور، برای جابهجایی مسافران و گردشگران و تأمین نیازهای آنان بسیج میگردند. براساس آمارهای منتشره از سوی مطبوعات در سال ۲۰۰۹ میلادی، آمار مجموع سفرهای داخلی اتباع [[چین]] به بیش از ۶٫۱ میلیارد مورد رسیده که در [[تاریخ چین]] بیسابقه بوده است. روند رو به گسترش [[صنعت گردشگری در چین|توسعهی گردشگری]] داخلی [[چین]]، در حال حاضر، بیش از گردشگران خارجی زمینهی توسعهی این صنعت را فراهم ساخته است. سیاست اجرایی [[نوع حكومت چین|دولت چین]] در زمینهی اولویت سوم [[صنعت گردشگری در چین|گردشگری]] که سفر اتباع چینی به خارج از کشور باشد، با حزم و احتیاط بیشتری همراه و بهصورت تدریجی بوده است. بر همین اساس، فقط آژانسهای معتبر و مورد تأیید دولت، مجاز به اعزام گردشگران چینی به خارج از کشور آنهم فقط به کشورهایی که از سوی دولت به عنوان مقصد توریستی اعلام شدهاند، صورت میگیرد<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد سوم، </ref>. | |||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[صنعت گردشگری در چین]]؛ [[مدیریت ملی گردشگری چین]] | |||
== کتابشناسی == | |||
<references /> | |||
[[رده:سیاست ها ، قوانین، مقررات و برنامه های کلان در گردشگری]] |
نسخهٔ کنونی تا ۳ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۲:۵۵
استراتژی چین در زمینهی گردشگری به ترتیب اولویت به سه مرحله تقسیم میشود که عبارتند از:
- جذب و تشویق هر چه بیشتر گردشگران خارجی برای بازدید از چین؛
- تشویق مردم چین به پرداختن به گردشگری در داخل چین؛
- ایجاد تسهیلات لازم برای اتباع چینی جهت پرداختن به گردشگری در خارج از كشور.
دولت چین، مرحلهی درست این سیاستهای اجرایی و راهبردی را به نحو احسن عملی ساخته و افزایش تعداد ورود جهانگردان خارجی به این کشور مبین این رشد است. در خصوص مرحلهی درست که پرداختن به امر گردشگری چینیها در داخل کشور است، مسئولان بخش این صنعت، با همکاری سایر دستگاههای ذیربط، مردم را به سفر هر چه بیشتر به مناطق مختلف این کشور تشویق میکنند. با توجه به محدودیتهای اعمال شده از سوی دولت برای سفرهای داخلی اتباع چین در دهههای گذشته و بهبود وضعیت اقتصادی و درآمد مردم پس از اجرای اصلاحات و گستردگی جغرافیایی و جاذبههای گردشگری مناطق مختلف چین، به نظر میرسد دولت مرحلهی درست از سیاست گردشگری خود را نیز با موفقیت تمام آغاز کرده است. استقبال بینظیر مردم از برنامه های گردشگری داخلی و رشد سرسام آور این صنعت در بخش داخلی، همگی حکایت از برنامهریزی و اجرای درست دولت چین در این زمینه دارد.
برای فراهم ساختن زمینهی گردشگری داخلی برای اتباع چینی، دولت در طول سال ۳ مقطع زمانی تعطیلات یک هفتگی را در نظر گرفته که عبارتند از:
- اول ماه مه تحت عنوان روز کارگر؛
- آغاز سال نو چینی تحت عنوان جشن بهاره؛
- و اول ماه اکتبر به عنوان روز ملی چین.
در این سه مقطع زمانی که از آن به سه دورهی طلایی نام برده میشود، اوج سفرهای گردشگری داخلی محسوب شده و در این ایام، صدها میلیون گردشگر چینی بهصورت فردی و گروهی به امر گردشگری در داخل چین پرداخته و از این طریق به صنعت گردشگری داخلی رونق چشمگیری میبخشند. اگر چه در سایر ایام سال نیز گردشگری داخلی از رونق خوبی برخوردار است ولی در این ایام خاص تمام امکانات گردشگری و حمل و نقل کشور، برای جابهجایی مسافران و گردشگران و تأمین نیازهای آنان بسیج میگردند. براساس آمارهای منتشره از سوی مطبوعات در سال ۲۰۰۹ میلادی، آمار مجموع سفرهای داخلی اتباع چین به بیش از ۶٫۱ میلیارد مورد رسیده که در تاریخ چین بیسابقه بوده است. روند رو به گسترش توسعهی گردشگری داخلی چین، در حال حاضر، بیش از گردشگران خارجی زمینهی توسعهی این صنعت را فراهم ساخته است. سیاست اجرایی دولت چین در زمینهی اولویت سوم گردشگری که سفر اتباع چینی به خارج از کشور باشد، با حزم و احتیاط بیشتری همراه و بهصورت تدریجی بوده است. بر همین اساس، فقط آژانسهای معتبر و مورد تأیید دولت، مجاز به اعزام گردشگران چینی به خارج از کشور آنهم فقط به کشورهایی که از سوی دولت به عنوان مقصد توریستی اعلام شدهاند، صورت میگیرد[۱].
نیز نگاه کنید به
صنعت گردشگری در چین؛ مدیریت ملی گردشگری چین
کتابشناسی
- ↑ سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد سوم،