مراکز و انجمن‌های ادبی کوبا: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «حدود چهار ماه پس از پیروزی انقلاب کوبا، دولت انقلابی در سال ۱۹۵۹، کاسا د لاس آمریکاس را تاسیس کرد. این مرکز جهت انجام فعالیت‌هایی غیردولتی و برای توسعه روابط اجتماعی فرهنگی با دیگر کشورهای آمریکای لاتین، حوزه کارائیب و دیگر کشورهای جهان تاسی...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
حدود چهار ماه پس از پیروزی انقلاب کوبا، دولت انقلابی در سال ۱۹۵۹، کاسا د لاس آمریکاس را تاسیس کرد. این مرکز جهت انجام فعالیت‌هایی غیردولتی و برای توسعه روابط اجتماعی فرهنگی با دیگر کشورهای آمریکای لاتین، حوزه کارائیب و دیگر کشورهای جهان تاسیس شد.کاسا د لاس آمریکاس مرکزیست که جهت بحث و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مختلف ادبی و فرهنگی تاسیس شده است، علاوه بر این، کاسا د لاس آمریکاس آثار نویسندگان، هنرمندان، موسیقیدانان، اهالی تئاتر و مطالعات انجام شده در زمینه ادبیات، هنرها و علوم اجتماعی مربوط به منطقه را به چاپ می‌رساند. زمانی که تمام کشورهای آمریکای لاتین، بجز مکزیک، روابط خود را با [[کوبا]] قطع کردند، این مرکز از قطع ارتباط فرهنگی بین کوبا و دیگر کشورهای منطقه جلوگیری کرد.


کاسا د لاس آمریکاس از زمان تاسیس به‌طور مجدانه نسبت به نشر و توزیع آثار انقلابی کوبا و کشورهای آمریکای لاتین اقدام نموده و زمینه دیدار بسیاری از روشنفکران دیگر کشورها را فراهم آورده تا با واقعیت جدید کوبا آشنا شوند. هایدی سانتاماریا (۱۹۸۰-۱۹۲۳)، یکی از قهرمانان مبارزات انقلابی، ریاست کاسا د لاس آمریکاس را از همان ابتدای تاسیس تا سال ۱۹۸۰، زمانی که درگذشت، به عهده داشت: از سال ۱۹۸۰ ریاست این مرکز بر عهده نقاش کوبایی ماریانو رودریگز (۱۹۹۰-۱۹۱۲) بود و از سال ۱۹۸۶، شاعر و مقاله‌نویس کوبایی، روبرتو فرناندز رتامار
[[پرونده:کاسا د لاس.jpg|جایگزین=کاسا د لاس|بندانگشتی|کاسا د لاس، قابل بازیابی از<nowiki/>https://kaif.es/arte/cadenas-de-san-gregorio-valladolid/]]حدود چهار ماه پس از پیروزی [[انقلاب کوبا]]، دولت انقلابی در سال ۱۹۵۹، کاسا د لاس آمریکاس را تاسیس کرد. این مرکز جهت انجام فعالیت‌هایی غیردولتی و برای توسعه روابط اجتماعی فرهنگی با دیگر کشورهای آمریکای لاتین، حوزه کارائیب و دیگر کشورهای جهان تاسیس شد.کاسا د لاس آمریکاس مرکزی است که جهت بحث و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مختلف ادبی و فرهنگی تاسیس شده است، علاوه بر این، کاسا د لاس آمریکاس آثار نویسندگان، هنرمندان، موسیقیدانان، اهالی تئاتر و مطالعات انجام شده در زمینه ادبیات، هنرها و علوم اجتماعی مربوط به منطقه را به چاپ می‌رساند. زمانی که تمام کشورهای آمریکای لاتین، بجز مکزیک، روابط خود را با [[کوبا]] قطع کردند، این مرکز از قطع ارتباط فرهنگی بین [[کوبا]] و دیگر کشورهای منطقه جلوگیری کرد.


1. Mariano Rodriguez  
کاسا دلاس آمریکاس از زمان تاسیس به‌طور مجدانه نسبت به نشر و توزیع آثار انقلابی [[کوبا]] و کشورهای آمریکای لاتین اقدام نموده و زمینه دیدار بسیاری از روشنفکران دیگر کشورها را فراهم آورده تا با واقعیت جدید [[کوبا]] آشنا شوند. هایدی سانتاماریا (۱۹۸۰-۱۹۲۳)، یکی از قهرمانان مبارزات انقلابی، ریاست کاسا دلاس آمریکاس را از همان ابتدای تاسیس تا سال ۱۹۸۰، زمانی که درگذشت، به عهده داشت: از سال ۱۹۸۰ ریاست این مرکز بر عهده نقاش کوبایی ماریانو رودریگز (Mariano Rodriguez) (۱۹۹۰-۱۹۱۲) بود و از سال ۱۹۸۶، شاعر و مقاله‌نویس کوبایی، روبرتو فرناندز رتامار (۱۹۳۰) ریاست آن را بر عهده دارد.


این مرکز علاوه بر چاپ چندین مجله در زمینه‌های مختلف که توضیح داده شده است، پنج جایزه نیز در زمینه [[ادبیات کوبا|ادبیات]]، موسیقی‌شناسی، آهنگ‌سازی، گرافیک، و [[تئاتر و هنرهای نمایشی کوبا|تئاتر]] دارد که هر ساله به آثار برتر اهدا می‌شود.کاسا دلاس آمریکاس، از کتابخانه مجهزی نیز برخوردار است که روزانه پذیرای دانشجویان و محققان بسیاری می‌باشد.<ref>حق‌روستا، مریم (1397). جامعه و فرهنگ [[کوبا]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص294-295.</ref>


== نیز نگاه کنید به ==
[[مراکز و انجمن‌های ادبی ژاپن]]؛ [[مراکز و انجمن های ادبی در بنگلادش]]؛ [[مراکز و انجمن های ادبی سنگال]]؛ [[مراکز و انجمن های ادبی قطر]]؛ [[مراکز و انجمن های ادبی در سریلانکا]]


(۱۹۳۰) ریاست آن را بر عهده دارد.
== کتابشناسی ==
 
<references />
این مرکز علاوه بر چاپ چندین مجله در زمینه‌های مختلف که توضیح داده شده است، پنج جایزه نیز در زمینه ادبیات، موسیقی‌شناسی، آهنگسازی، گرافیک، و تئاتر دارد که هر ساله به آثار برتر اهدا می‌شود.کاسا د لاس آمریکاس، از کتابخانه مجهزی نیز برخوردار است که روزانه پذیرای دانشجویان و محققان بسیاری می‌باشد.
[[رده:ساختارها و نهادهای حاکمیتی و غیر حاکمیتی مرتبط با خط، زبان و ادبیات]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۲ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۰:۳۵

کاسا د لاس
کاسا د لاس، قابل بازیابی ازhttps://kaif.es/arte/cadenas-de-san-gregorio-valladolid/

حدود چهار ماه پس از پیروزی انقلاب کوبا، دولت انقلابی در سال ۱۹۵۹، کاسا د لاس آمریکاس را تاسیس کرد. این مرکز جهت انجام فعالیت‌هایی غیردولتی و برای توسعه روابط اجتماعی فرهنگی با دیگر کشورهای آمریکای لاتین، حوزه کارائیب و دیگر کشورهای جهان تاسیس شد.کاسا د لاس آمریکاس مرکزی است که جهت بحث و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مختلف ادبی و فرهنگی تاسیس شده است، علاوه بر این، کاسا د لاس آمریکاس آثار نویسندگان، هنرمندان، موسیقیدانان، اهالی تئاتر و مطالعات انجام شده در زمینه ادبیات، هنرها و علوم اجتماعی مربوط به منطقه را به چاپ می‌رساند. زمانی که تمام کشورهای آمریکای لاتین، بجز مکزیک، روابط خود را با کوبا قطع کردند، این مرکز از قطع ارتباط فرهنگی بین کوبا و دیگر کشورهای منطقه جلوگیری کرد.

کاسا دلاس آمریکاس از زمان تاسیس به‌طور مجدانه نسبت به نشر و توزیع آثار انقلابی کوبا و کشورهای آمریکای لاتین اقدام نموده و زمینه دیدار بسیاری از روشنفکران دیگر کشورها را فراهم آورده تا با واقعیت جدید کوبا آشنا شوند. هایدی سانتاماریا (۱۹۸۰-۱۹۲۳)، یکی از قهرمانان مبارزات انقلابی، ریاست کاسا دلاس آمریکاس را از همان ابتدای تاسیس تا سال ۱۹۸۰، زمانی که درگذشت، به عهده داشت: از سال ۱۹۸۰ ریاست این مرکز بر عهده نقاش کوبایی ماریانو رودریگز (Mariano Rodriguez) (۱۹۹۰-۱۹۱۲) بود و از سال ۱۹۸۶، شاعر و مقاله‌نویس کوبایی، روبرتو فرناندز رتامار (۱۹۳۰) ریاست آن را بر عهده دارد.

این مرکز علاوه بر چاپ چندین مجله در زمینه‌های مختلف که توضیح داده شده است، پنج جایزه نیز در زمینه ادبیات، موسیقی‌شناسی، آهنگ‌سازی، گرافیک، و تئاتر دارد که هر ساله به آثار برتر اهدا می‌شود.کاسا دلاس آمریکاس، از کتابخانه مجهزی نیز برخوردار است که روزانه پذیرای دانشجویان و محققان بسیاری می‌باشد.[۱]

نیز نگاه کنید به

مراکز و انجمن‌های ادبی ژاپن؛ مراکز و انجمن های ادبی در بنگلادش؛ مراکز و انجمن های ادبی سنگال؛ مراکز و انجمن های ادبی قطر؛ مراکز و انجمن های ادبی در سریلانکا

کتابشناسی

  1. حق‌روستا، مریم (1397). جامعه و فرهنگ کوبا. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص294-295.