جریان ها و روابط اجتماعی سودان: تفاوت میان نسخهها
صفحهای تازه حاوی «روابط اجتماعي بهطور کلی میتوان گفت روابط اجتماعی مردم سودان از سه عامل اصلی زیر اثرپذیر بوده است: نخست: اصول و اخلاق اسلامی، باتوجّه به اینکه اکثریّت قریب به اتّفاق مردم سودان، پیرو دین مبین اسلام هستند. دوم: نظام قبیلهای و سنّتی جامعه...» ایجاد کرد |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| (۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
| خط ۱: | خط ۱: | ||
روابط | بهطور کلی میتوان گفت روابط اجتماعی مردم [[سودان]] از سه عامل اصلی زیر اثرپذیر بوده است: | ||
نخست: اصول و اخلاق اسلامی، باتوجّه به اینکه اکثریّت قریب به اتّفاق مردم [[سودان]]، پیرو دین مبین اسلام هستند. | |||
دوم: نظام قبیلهای و سنّتی جامعه که موجبات پایبندی به سنّتها را فراهم ساخته است. | |||
سوم: حضور گسترده طریقتهای صوفیه، که روابط مستحکمیرا بین شیوخ طریقتها و پیروان آنهاایجاد کرده است<ref>مشاهدات عینی مصطفی امیدی، وابسته فرهنگی سابق ج.ا.اـ [https://wikimelal.ir/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%B7%D9%88%D9%85 خارطوم]</ref>.برای تبیین این موضوع به برخی از هنجارها و ارزشهای اجتماعی در [[سودان]] اشاره میشود. | |||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[روابط اجتماعی در چین]]؛ [[روابط اجتماعی کوبا]]؛ [[جریان ها و روابط اجتماعی سنگال]]؛ [[روابط اجتماعی ژاپن]]؛ [[ساختار روابط اجتماعی کانادا]]؛ [[گروهها و روابط اجتماعی تایلند]]؛ [[مناسبات و روابط اجتماعی در اوکراین]]؛ [[جریان ها و روابط اجتماعی اسپانیا]]؛ [[جریان ها و روابط اجتماعی مالی]]؛ [[جریان ها و روابط اجتماعی اردن]]؛ [[گروهها و روابط اجتماعی اتیوپی]]؛ [[جریان ها و روابط اجتماعی در سیرالئون]]؛ [[روابط اجتماعی ژاپن]] | |||
== کتابشناسی == | |||
<references /> | |||
== منبع اصلی == | |||
معماریان، مریم، امیدی، مصطفی (1394). جامعه و فرهنگ [https://dmelal.ir/%D8%B3%D9%88%D8%AF%D8%A7%D9%86 سودان]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی] | |||
== نویسندگان مقاله == | |||
مریم معماریان و مصطفی امیدی | |||
نسخهٔ کنونی تا ۲۹ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۲۱:۱۲
بهطور کلی میتوان گفت روابط اجتماعی مردم سودان از سه عامل اصلی زیر اثرپذیر بوده است:
نخست: اصول و اخلاق اسلامی، باتوجّه به اینکه اکثریّت قریب به اتّفاق مردم سودان، پیرو دین مبین اسلام هستند.
دوم: نظام قبیلهای و سنّتی جامعه که موجبات پایبندی به سنّتها را فراهم ساخته است.
سوم: حضور گسترده طریقتهای صوفیه، که روابط مستحکمیرا بین شیوخ طریقتها و پیروان آنهاایجاد کرده است[۱].برای تبیین این موضوع به برخی از هنجارها و ارزشهای اجتماعی در سودان اشاره میشود.
نیز نگاه کنید به
روابط اجتماعی در چین؛ روابط اجتماعی کوبا؛ جریان ها و روابط اجتماعی سنگال؛ روابط اجتماعی ژاپن؛ ساختار روابط اجتماعی کانادا؛ گروهها و روابط اجتماعی تایلند؛ مناسبات و روابط اجتماعی در اوکراین؛ جریان ها و روابط اجتماعی اسپانیا؛ جریان ها و روابط اجتماعی مالی؛ جریان ها و روابط اجتماعی اردن؛ گروهها و روابط اجتماعی اتیوپی؛ جریان ها و روابط اجتماعی در سیرالئون؛ روابط اجتماعی ژاپن
کتابشناسی
منبع اصلی
معماریان، مریم، امیدی، مصطفی (1394). جامعه و فرهنگ سودان. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی
نویسندگان مقاله
مریم معماریان و مصطفی امیدی