مامادی سیدی: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| (۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
| خط ۱: | خط ۱: | ||
"مامادی سیدی" (Mamady Sedy) نیز در سال 1970 در داکار به دنیا آمد. بیشتر آثار او هنر چیدهمان است که از قصه های مردمی الهام گرفته است. مجسمه ها و تصاویر ساده او دیکته شده نیستند بلکه حاصل روحیه ی ابداعی اوست. آثار او نمایانگر جامعه ای است که بدون وقفه در حال تحول است، او سعی دارد در آثارش با مفهوم بدی، بدجنسی و اعمال بد انسان مبارزه کند. خودخواهی، شکست، زیبایی، استقلال، قدرت غریب به اتفاق و تنهایی از دیگر مفاهیم آثار اوست. وی آثار خود را در بیست نمایشگاه سنگالی و بین المللی در معرض عموم قرار داده است و بالاخره اینکه مشخصه مجسمه های او شخصیتی است که نیمه انسان و نیمه حیوان است. | "[[مامادی سیدی]]" (Mamady Sedy) نیز در سال 1970 در داکار به دنیا آمد. بیشتر آثار او هنر چیدهمان است که از قصه های مردمی الهام گرفته است. مجسمه ها و تصاویر ساده او دیکته شده نیستند بلکه حاصل روحیه ی ابداعی اوست. آثار او نمایانگر جامعه ای است که بدون وقفه در حال تحول است، او سعی دارد در آثارش با مفهوم بدی، بدجنسی و اعمال بد انسان مبارزه کند. | ||
خودخواهی، شکست، زیبایی، استقلال، قدرت غریب به اتفاق و تنهایی از دیگر مفاهیم آثار اوست. وی آثار خود را در بیست نمایشگاه سنگالی و بین المللی در معرض عموم قرار داده است و بالاخره اینکه مشخصه مجسمه های او شخصیتی است که نیمه انسان و نیمه حیوان است. | |||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[مشاهیر هنری سنگال]]؛ [[مشاهیر هنری روسیه]]؛ [[مشاهیر هنری کانادا]]؛ [[هنرمندان و خوشنویسان مشهور چین باستان]]؛ [[نقاشان مشهور چین باستان]]؛ [[مشاهیر هنری اسپانیا]]؛ [[مشاهیر هنری اردن]]؛ [[مشاهیر هنری سیرالئون]]؛ [[مشاهیر هنری قطر]]؛ [[مشاهیر هنری کوبا]] | |||
== منبع اصلی == | |||
بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401). جامعه و فرهنگ [[سنگال]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی](در دست انتشار). | |||
== | == نویسندگان مقاله == | ||
محمدعلی بصیری و ریحانه فتحی پور | |||
[[رده:هنر]] | |||
نسخهٔ کنونی تا ۱۸ اوت ۲۰۲۵، ساعت ۱۳:۴۴
"مامادی سیدی" (Mamady Sedy) نیز در سال 1970 در داکار به دنیا آمد. بیشتر آثار او هنر چیدهمان است که از قصه های مردمی الهام گرفته است. مجسمه ها و تصاویر ساده او دیکته شده نیستند بلکه حاصل روحیه ی ابداعی اوست. آثار او نمایانگر جامعه ای است که بدون وقفه در حال تحول است، او سعی دارد در آثارش با مفهوم بدی، بدجنسی و اعمال بد انسان مبارزه کند.
خودخواهی، شکست، زیبایی، استقلال، قدرت غریب به اتفاق و تنهایی از دیگر مفاهیم آثار اوست. وی آثار خود را در بیست نمایشگاه سنگالی و بین المللی در معرض عموم قرار داده است و بالاخره اینکه مشخصه مجسمه های او شخصیتی است که نیمه انسان و نیمه حیوان است.
نیز نگاه کنید به
مشاهیر هنری سنگال؛ مشاهیر هنری روسیه؛ مشاهیر هنری کانادا؛ هنرمندان و خوشنویسان مشهور چین باستان؛ نقاشان مشهور چین باستان؛ مشاهیر هنری اسپانیا؛ مشاهیر هنری اردن؛ مشاهیر هنری سیرالئون؛ مشاهیر هنری قطر؛ مشاهیر هنری کوبا
منبع اصلی
بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401). جامعه و فرهنگ سنگال. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(در دست انتشار).
نویسندگان مقاله
محمدعلی بصیری و ریحانه فتحی پور