پرش به محتوا

تاثیر اصلاحات اقتصادی در سیستم آموزشی چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Samiei (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای تازه حاوی « == ''تأثیر اصلاحات اقتصادی در سیستم آموزشی چین'' == اعمال اصلاحات و سياست درهاي باز، تغييرات اساسي در زندگی اجتماعی به ویژه در نظام ارزشي و آموزشی چين ايجاد نموده، شيوه زندگي را تغيير داده و تحولي جدي در كشور به وجود آورده است. در نظام جديد آموزشی...» ایجاد کرد
 
Mahdi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۴ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۳ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:259329 936.jpg|بندانگشتی|تصویر آموزش تربیت بدنی در [[چین]]، قابل بازیابی از: https://medium.com/@Akshat01/the-story-behind-glory-chinas-olympic-success-secret-dcf9c6205240]]
اعمال اصلاحات و سیاست درهای باز، تغییرات اساسی در زندگی اجتماعی به ویژه در نظام ارزشی و آموزشی [[چین]] ایجاد نموده، شیوه زندگی را تغییر داده و تحولی جدی در کشور به وجود آورده است. در نظام جدید آموزشی این کشور به کلیه‌ی توانایی‌های ذهنی، جسمانی و فیزیکی دانش آموز اهمیت داده شده و به شکلی برابر نگریسته می‌شود که با روش یادگیری و آموزش در گذشته کاملاً متفاوت است. در حال حاضر، در مدارس ابتدایی و متوسطه متون آموزشی و برگه‌های آزمون به منبع کلیدی تعلیم و تربیت افراد مبدل شده و خلاقیت، نوآوری و قابلیت انطباق دانش آموزان و ارتقای توانایی‌های رقابتی آنان به عنوان راهگشای ورودی آنان به مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها مطرح شده است. به دستور کمیته ی مرکزی [[حزب کمونیست و احیای هویت ملی چین|حزب کمونیست]] و [[شورای دولتی چین]]، از 10 سال پیش نظام جدیدی در آموزش به مورد اجرا درآمده که در آن تأکید شده که دانش آموزان باید علاوه بر پیشبرد قابلیت­‌های ذهنی و انجام تکالیف درسی، به سلامت جسمانی، فیزیکی و تربیت بدنی نیز اهمیت داده شود. آنچه مهم می‌نماید این است که [[چین|کشور چین]] با توجه به گشودن درهای خود به روی دنیای خارج، در حال حاضر، نیازمند نیروهای کارآزموده با توانایی‌های همه جانبه جهت حضور در صحنه‌ی جهانی است. طی سال‌های اخیر، برنامه‌های آموزشی مختلفی در زمینه‌های گوناگون برای دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است تا از این طریق به ارتقای مهارت‌های آنان در کلیه‌ی زمینه‌ها توجه شود. آمار نشان می‌دهد که سالانه از هر13 شهروند چینی، 1 نفر به گذراندن دوره‌های آموزش مهارت‌های جنبی آموزشی می‌پردازد.


== ''تأثیر اصلاحات اقتصادی در سیستم آموزشی چین'' ==
== نیز نگاه کنید به ==
اعمال اصلاحات و سياست درهاي باز، تغييرات اساسي در زندگی اجتماعی به ویژه در نظام ارزشي و آموزشی چين ايجاد نموده، شيوه زندگي را تغيير داده و تحولي جدي در كشور به وجود آورده است. در نظام جديد آموزشی این کشور به كليه­ی توانايي­هاي ذهني، جسماني و فيزيكي دانش آموز اهميت داده شده و به شكلي برابر نگريسته مي­شود كه با روش يادگيري و آموزش در گذشته كاملاً متفاوت است. در حال­حاضر، در مدارس ابتدايي و متوسطه متون آموزشي و برگه­هاي آزمون به منبع كليدي تعليم و تربيت افراد مبدل شده و خلاقيت، نو آوري و قابليت انطباق دانش آموزان و ارتقاي توانايي­هاي رقابتي آنان به­عنوان راهگشاي ورودي آنان به مراکز آموزش عالی و دانشگاه­ها مطرح شده است. به دستور كميته­ی مركزي حزب كمونيست و شوراي دولتي چين، از 10سال پيش نظام جديدي در آموزش به مورد اجرا در آمده که در آن تأكيد شده كه دانش آموزان بايد علاوه بر پيشبرد قابليت­­هاي ذهني و انجام تكاليف درسي، به سلامت جسماني، فيزيكي و تربيت بدني نيز اهميت داده شود. آنچه مهم مي­نمايد اين است كه كشورچين با توجه به گشودن درهاي خود به روي دنياي خارج، در حال حاضر، نيازمند نيروهاي كارآزموده با توانايي­هاي همه جانبه جهت حضور درصحنه­ی جهاني است. طي سال­هاي اخير، برنامه­هاي آموزشي مختلفي در زمينه­هاي گوناگون براي  دانش آموزان و دانشجويان در نظر گرفته شده است تا از اين طريق به ارتقای مهارت­هاي آنان در كليه­ی زمینه­ها توجه شود. آمار نشان مي­دهد كه سالانه از هر13 شهروند چيني، 1 نفر به گذراندن دوره­هاي آموزش مهارت­هاي جنبی آموزشی می­پردازد.
[[نظام آموزش و پرورش در چین معاصر]]؛ [[مدیریت آموزش و پرورش در چین معاصر]]؛ [[شش دهه توسعه و تحول در آموزش و پرورش چین]]
 
== منبع اصلی ==
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub>
 
== نویسنده مقاله ==
علی محمد سابقی
[[رده:نظام آموزش]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۴ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۴:۴۹

تصویر آموزش تربیت بدنی در چین، قابل بازیابی از: https://medium.com/@Akshat01/the-story-behind-glory-chinas-olympic-success-secret-dcf9c6205240

اعمال اصلاحات و سیاست درهای باز، تغییرات اساسی در زندگی اجتماعی به ویژه در نظام ارزشی و آموزشی چین ایجاد نموده، شیوه زندگی را تغییر داده و تحولی جدی در کشور به وجود آورده است. در نظام جدید آموزشی این کشور به کلیه‌ی توانایی‌های ذهنی، جسمانی و فیزیکی دانش آموز اهمیت داده شده و به شکلی برابر نگریسته می‌شود که با روش یادگیری و آموزش در گذشته کاملاً متفاوت است. در حال حاضر، در مدارس ابتدایی و متوسطه متون آموزشی و برگه‌های آزمون به منبع کلیدی تعلیم و تربیت افراد مبدل شده و خلاقیت، نوآوری و قابلیت انطباق دانش آموزان و ارتقای توانایی‌های رقابتی آنان به عنوان راهگشای ورودی آنان به مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها مطرح شده است. به دستور کمیته ی مرکزی حزب کمونیست و شورای دولتی چین، از 10 سال پیش نظام جدیدی در آموزش به مورد اجرا درآمده که در آن تأکید شده که دانش آموزان باید علاوه بر پیشبرد قابلیت­‌های ذهنی و انجام تکالیف درسی، به سلامت جسمانی، فیزیکی و تربیت بدنی نیز اهمیت داده شود. آنچه مهم می‌نماید این است که کشور چین با توجه به گشودن درهای خود به روی دنیای خارج، در حال حاضر، نیازمند نیروهای کارآزموده با توانایی‌های همه جانبه جهت حضور در صحنه‌ی جهانی است. طی سال‌های اخیر، برنامه‌های آموزشی مختلفی در زمینه‌های گوناگون برای دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است تا از این طریق به ارتقای مهارت‌های آنان در کلیه‌ی زمینه‌ها توجه شود. آمار نشان می‌دهد که سالانه از هر13 شهروند چینی، 1 نفر به گذراندن دوره‌های آموزش مهارت‌های جنبی آموزشی می‌پردازد.

نیز نگاه کنید به

نظام آموزش و پرورش در چین معاصر؛ مدیریت آموزش و پرورش در چین معاصر؛ شش دهه توسعه و تحول در آموزش و پرورش چین

منبع اصلی

سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.

نویسنده مقاله

علی محمد سابقی