مراکز آموزش عالی سنگال: تفاوت میان نسخهها
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
اغلب مدارس و مراکز عالی دولتی [ | اغلب مدارس و مراکز عالی دولتی [https://wikimelal.ir/%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%84 سنگال] وابسته به دانشگاه شیخ آنتادیوپ داکار است (دانشگاه شیخ آنتادیوپ 41 موسسه آموزشی عالی را تحت پوشش خود دارد) برای ورود به تمام این موسسه ها و مدارس عالی دانشگاه های دولتی داوطلبان باید یک امتحان کنکور بگذرانند، به جز مرحلهی دکتری که داوطلبان باید تشکیل پرونده داده و تایید صلاحیت یا رد شوند. برای دانشجویان خارج از کشور کنکوری وجود ندارد ولی شرایط خاص خود را داراست. این مدارس و مراکز آموزش عالی عبارتند از: | ||
- | - دانشکده علوم و فناوری(FST) | ||
- دانشکده پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی (FMPOS) | |||
- | - دانشکده ادبیات و علوم انسانی (FLSH) | ||
- دانشکده علوم اقتصادی و مدیریت (FASEG) | |||
- | - دانشکده علوم و فنون و آموزش و پرورش (ENS) | ||
و | - دانشکده علوم قضایی و سیاسی (FSJP) | ||
18مؤسسه دانشگاهی: | |||
- | - مؤسسه بنیادی آفریقای سیاه (IFAN) | ||
- مؤسسه فرانسوی برای دانشجویان خارجی (IFEE) | |||
- مؤسسه تحقیقات آموزش ریاضی، فیزیک و تکنولوژی(I REMPT) | |||
- مؤسسه پزشکی اطفال اجتماعی (IPS) | |||
- مؤسسه آموزش و تحقیقات رشد جمعیت و سلامت تولید مثل (IPDSR) | |||
- مرکز زبان شناسی کاربردی داکار (CLAD) | |||
- مؤسسه دانشگاهی صید و شیلات (IUPA) | |||
- مؤسسه سلامت و توسعه (ISED) | |||
- مرکز مطالعات و تحقیقات درباره انرژی های تجدید پذیر (CERER) | |||
- کتابخانه دانشگاهی (BU) | |||
- مؤسسه مطالعات و تحقیقات آسیب شناسی روانی (IREP) | |||
- مؤسسه حقوق بشر و صلح (IDHP) | |||
- مؤسسه فن آوری هستهای کاربردی (ITNA) | |||
- مؤسسه پزشکی قارهای کاربردی (IMTA) | |||
- مؤسسه علوم دارویی (ISMED) | |||
- مؤسسه سرطان شناسی (ICAN) -ISAC | |||
- مؤسسه [[مصر]] شناسی | |||
پنج مدرسه عالی، مرکز و نهاد آموزشی دارد که عبارتند از: | |||
- مرکز مطالعات علوم و فناوری رایانهای (CESTI) | |||
- مدرسه عالی کتابداری، بایگانی و مستندات (EBAD) | |||
- مدرسه عالی آموزش فنون و حرفهها (ENSETP) | |||
- مدرسه عالی پلی تکنیک (ESP) | |||
- مؤسسه ملی عالی آموزش مردمی و ورزش (INSEPS) | |||
- مدرسه عالی اقتصاد کاربردی (ESEA) | |||
و یازده نهاد وابسته به دانشکدهها دارد که عبارتند از: | |||
- مؤسسه علوم محیط زیست (ISE) | |||
- مؤسسه علوم زمین شناسی (IST) -IMA -CRBL -IOS | |||
- مؤسسه زبان های خارجی کاربردی (ILEA) | |||
- مرکز تحقیقات، مطالعات و اسناد درباره نهادها و قانون گذاری آفریقایی (CREDILA) | |||
- مرکز مطالعات اقتصادی کاربردی (CREA) | |||
- مرکز تحقیقات در مدیریت شرکتها (CREGE) | |||
- مرکز تحقیقات و آموزش در توسعه اقتصادی و اجتماعی (CREFDES) | |||
- مؤسسه آموزش اداری و تاسیس شرکتها (IFACE) | |||
- منصب عالی دولتی- داکار (ENAM) | |||
- پزشکی (تکنیکی و حرفه ای)- داکار (ENDSS) | |||
- مؤسسه آفریقایی مدیریت (IAM) | |||
- مؤسسه عالی مدیریت (ISM) | |||
- مدرسه عالی چند ملیتی مخابرات (ESMT) | |||
- مرکز آفریقایی مطالعات عالی مدیریت- داکار (CESAG) | |||
- مدرسه عالی بین المللی امور از سال 1998، مدیریت و انواع آن (EIA) | |||
- مدرسه عالی ملی کادرهای روستایی- کشاورزی و دامپروری- بام بی (ENCR) | |||
- رشتهی کشاورزی تیس (ENSA) | |||
- مدرسه عالی ملی کارکنان اجتماعی خاص- داکار (ENISS) | |||
- آمار/ برنامه ریزی- مدیریت شهری- داکار (ENEA) | |||
- کتابداری/ آرشیو/ اسناد – داکارEBAD | |||
- مدرسه عالی چند ملیتی مخابرات- داکار (ESMT) | |||
- روزنامه نگاری/ ارتباطات/ داکار (CESTI) | |||
- زبان های خارجی کاربردی برای امور و صنعت جهانگردی- داکار (ILEA) | |||
- مدرسه عالی مدیریت- داکار تجارت و مدیریت- داکار (EC, G) | |||
- مهندسی زمین شناسی- داکار (IST) | |||
- محیط زیست- داکار (ISE) | |||
- سلامت و توسعه- داکار (ISED) | |||
- جمعیت/ توسعه/ سلامت تولید مثل- داکار (IP DSR) | |||
- امور [[مالی]]/ حسابداری/ مدیریت- داکار (ISG) | |||
- مدرسه عالی پلی تکنیک، مهندسی داکار – تیس (ESP) | |||
- آموزش- داکار (ENS) | |||
- تربیت بدنی- داکار (INSEPS) | |||
- ماهیگیری و شیلات- داکار (IUPA) | |||
- مدرسه ویلیام پونتی (William Ponty) | |||
- مدرسه پزشکی AOF | |||
- مدرسه بین ایالتی علوم و دامپزشکی داکار | |||
- مدرسه ملی اداری | |||
- مدرسه ملی اقتصاد کاربردی | |||
- مدرسه ملی کادرهای آموزشی روستایی.<ref>بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401 ).جامعه و فرهنگ [[سنگال]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی](در دست انتشار)</ref> | |||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴، ساعت ۲۱:۴۶
اغلب مدارس و مراکز عالی دولتی سنگال وابسته به دانشگاه شیخ آنتادیوپ داکار است (دانشگاه شیخ آنتادیوپ 41 موسسه آموزشی عالی را تحت پوشش خود دارد) برای ورود به تمام این موسسه ها و مدارس عالی دانشگاه های دولتی داوطلبان باید یک امتحان کنکور بگذرانند، به جز مرحلهی دکتری که داوطلبان باید تشکیل پرونده داده و تایید صلاحیت یا رد شوند. برای دانشجویان خارج از کشور کنکوری وجود ندارد ولی شرایط خاص خود را داراست. این مدارس و مراکز آموزش عالی عبارتند از:
- دانشکده علوم و فناوری(FST)
- دانشکده پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی (FMPOS)
- دانشکده ادبیات و علوم انسانی (FLSH)
- دانشکده علوم اقتصادی و مدیریت (FASEG)
- دانشکده علوم و فنون و آموزش و پرورش (ENS)
- دانشکده علوم قضایی و سیاسی (FSJP)
18مؤسسه دانشگاهی:
- مؤسسه بنیادی آفریقای سیاه (IFAN)
- مؤسسه فرانسوی برای دانشجویان خارجی (IFEE)
- مؤسسه تحقیقات آموزش ریاضی، فیزیک و تکنولوژی(I REMPT)
- مؤسسه پزشکی اطفال اجتماعی (IPS)
- مؤسسه آموزش و تحقیقات رشد جمعیت و سلامت تولید مثل (IPDSR)
- مرکز زبان شناسی کاربردی داکار (CLAD)
- مؤسسه دانشگاهی صید و شیلات (IUPA)
- مؤسسه سلامت و توسعه (ISED)
- مرکز مطالعات و تحقیقات درباره انرژی های تجدید پذیر (CERER)
- کتابخانه دانشگاهی (BU)
- مؤسسه مطالعات و تحقیقات آسیب شناسی روانی (IREP)
- مؤسسه حقوق بشر و صلح (IDHP)
- مؤسسه فن آوری هستهای کاربردی (ITNA)
- مؤسسه پزشکی قارهای کاربردی (IMTA)
- مؤسسه علوم دارویی (ISMED)
- مؤسسه سرطان شناسی (ICAN) -ISAC
- مؤسسه مصر شناسی
پنج مدرسه عالی، مرکز و نهاد آموزشی دارد که عبارتند از:
- مرکز مطالعات علوم و فناوری رایانهای (CESTI)
- مدرسه عالی کتابداری، بایگانی و مستندات (EBAD)
- مدرسه عالی آموزش فنون و حرفهها (ENSETP)
- مدرسه عالی پلی تکنیک (ESP)
- مؤسسه ملی عالی آموزش مردمی و ورزش (INSEPS)
- مدرسه عالی اقتصاد کاربردی (ESEA)
و یازده نهاد وابسته به دانشکدهها دارد که عبارتند از:
- مؤسسه علوم محیط زیست (ISE)
- مؤسسه علوم زمین شناسی (IST) -IMA -CRBL -IOS
- مؤسسه زبان های خارجی کاربردی (ILEA)
- مرکز تحقیقات، مطالعات و اسناد درباره نهادها و قانون گذاری آفریقایی (CREDILA)
- مرکز مطالعات اقتصادی کاربردی (CREA)
- مرکز تحقیقات در مدیریت شرکتها (CREGE)
- مرکز تحقیقات و آموزش در توسعه اقتصادی و اجتماعی (CREFDES)
- مؤسسه آموزش اداری و تاسیس شرکتها (IFACE)
- منصب عالی دولتی- داکار (ENAM)
- پزشکی (تکنیکی و حرفه ای)- داکار (ENDSS)
- مؤسسه آفریقایی مدیریت (IAM)
- مؤسسه عالی مدیریت (ISM)
- مدرسه عالی چند ملیتی مخابرات (ESMT)
- مرکز آفریقایی مطالعات عالی مدیریت- داکار (CESAG)
- مدرسه عالی بین المللی امور از سال 1998، مدیریت و انواع آن (EIA)
- مدرسه عالی ملی کادرهای روستایی- کشاورزی و دامپروری- بام بی (ENCR)
- رشتهی کشاورزی تیس (ENSA)
- مدرسه عالی ملی کارکنان اجتماعی خاص- داکار (ENISS)
- آمار/ برنامه ریزی- مدیریت شهری- داکار (ENEA)
- کتابداری/ آرشیو/ اسناد – داکارEBAD
- مدرسه عالی چند ملیتی مخابرات- داکار (ESMT)
- روزنامه نگاری/ ارتباطات/ داکار (CESTI)
- زبان های خارجی کاربردی برای امور و صنعت جهانگردی- داکار (ILEA)
- مدرسه عالی مدیریت- داکار تجارت و مدیریت- داکار (EC, G)
- مهندسی زمین شناسی- داکار (IST)
- محیط زیست- داکار (ISE)
- سلامت و توسعه- داکار (ISED)
- جمعیت/ توسعه/ سلامت تولید مثل- داکار (IP DSR)
- امور مالی/ حسابداری/ مدیریت- داکار (ISG)
- مدرسه عالی پلی تکنیک، مهندسی داکار – تیس (ESP)
- آموزش- داکار (ENS)
- تربیت بدنی- داکار (INSEPS)
- ماهیگیری و شیلات- داکار (IUPA)
- مدرسه ویلیام پونتی (William Ponty)
- مدرسه پزشکی AOF
- مدرسه بین ایالتی علوم و دامپزشکی داکار
- مدرسه ملی اداری
- مدرسه ملی اقتصاد کاربردی
- مدرسه ملی کادرهای آموزشی روستایی.[۱]
نیز نگاه کنید به
کتابشناسی
- ↑ بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401 ).جامعه و فرهنگ سنگال. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(در دست انتشار)