ساختار آموزش مذهبی در جامعه اردن: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «'''ضعيت و ساختار آموزش مذهبي در جامعه (رسمي و غير رسمي)''' گرچه در زمينه آموزش مذهبي در اردن به طور رسمي و غير رسمي فصلي مستقل يافت نشد ولي از مجموع نوشتارها درباره مذهب در اردن - چنان که بيان گرديد - چنين بر مي آيد که اردن يک کشور مذهبي است و از آن...» ایجاد کرد) |
|||
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
گرچه در زمینه آموزش مذهبی در اردن به طور رسمی و غیررسمی فصلی مستقل یافت نشد ولی از مجموع نوشتارها درباره مذهب در [[اردن]] - چنان که بیان گردید - چنین برمیآید که [[اردن]] یک کشور مذهبی است و از آنجا که اسلام با فرهنگ جهان عرب پیوندی نهادینه دارد، بنابراین میتوان اظهار نظر کرد که آموزش مذهبی عمدتاً از طریق خانواده و جامعه به شکلی کاملاً طبیعی صورت میگیرد و دین به عنوان بخش اساسی فرهنگ در مراحل مختلف زندگی توسط خانواده آموزش داده میشود. افزون بر آن مساجد نقش مهمی در آموزش مذهب دارند که در کنار خانواده آموزش فرهنگ اسلام را به شکل رسمی برعهده دارند. گرچه چنان که در بخش تصوف ملاحظه میشود میتوان آموزش اسلام را در قالب تصوف سازمان یافته تر و نهادینه تر در گروههای صوفیه یافت<ref>لایقی، غلامرضا (1402). جامعه و فرهنگ [[اردن]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی](در دست انتشار)</ref>. | |||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[وضعيت و ساختار آموزش مذهبی در جامعه آرژانتین]]؛ [[وضعيت و ساختار آموزش مذهبی در جامعه اسپانیا]]؛ [[وضعيت و ساختار آموزش مذهبی در جامعه سودان]]؛ [[ساختار آموزش مذهبی در جامعه بنگلادش]] | |||
== کتابشناسی == |
نسخهٔ کنونی تا ۲۰ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۰۰:۴۵
گرچه در زمینه آموزش مذهبی در اردن به طور رسمی و غیررسمی فصلی مستقل یافت نشد ولی از مجموع نوشتارها درباره مذهب در اردن - چنان که بیان گردید - چنین برمیآید که اردن یک کشور مذهبی است و از آنجا که اسلام با فرهنگ جهان عرب پیوندی نهادینه دارد، بنابراین میتوان اظهار نظر کرد که آموزش مذهبی عمدتاً از طریق خانواده و جامعه به شکلی کاملاً طبیعی صورت میگیرد و دین به عنوان بخش اساسی فرهنگ در مراحل مختلف زندگی توسط خانواده آموزش داده میشود. افزون بر آن مساجد نقش مهمی در آموزش مذهب دارند که در کنار خانواده آموزش فرهنگ اسلام را به شکل رسمی برعهده دارند. گرچه چنان که در بخش تصوف ملاحظه میشود میتوان آموزش اسلام را در قالب تصوف سازمان یافته تر و نهادینه تر در گروههای صوفیه یافت[۱].
نیز نگاه کنید به
وضعيت و ساختار آموزش مذهبی در جامعه آرژانتین؛ وضعيت و ساختار آموزش مذهبی در جامعه اسپانیا؛ وضعيت و ساختار آموزش مذهبی در جامعه سودان؛ ساختار آموزش مذهبی در جامعه بنگلادش
کتابشناسی
- ↑ لایقی، غلامرضا (1402). جامعه و فرهنگ اردن. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(در دست انتشار)