عزاداری در آرژانتین: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
سوگواری بعد از فوت یکی از بستگان و نحوه تدفین و... تابع آداب و تشریفات خاصی نیست. مسیحیان کاتولیک که تابع انجام این مراسم به شیوه سنتی هستند، پس از آداب کفن، میت را در مکانی برای وداع قرار میدهند. این مکان ممکن است در منزل متوفی و یا مکانی باشد که معمولا درگورستان برای این کار تعبیه میشود. این کار بلافاصله صورت میگیرد. نحوه تدفین نیز کاملا طبق عرف کلیسای کاتولیک انجام میشود. پس از انجام مراسم تدفین، معمولا شرکتکنندگان برای عرض تسلیت به فرزندان و بستگان به منزل متوفی میروند. در این مراسم صرفا با قهوه از میهمانان پذیرایی میشود. برگزاری میهمانی و یا سرو غذا مرسوم نمیباشد<ref name=":1">برگرفته از https://www.argentino.com.ar</ref>. | سوگواری بعد از فوت یکی از بستگان و نحوه تدفین و... تابع آداب و تشریفات خاصی نیست. مسیحیان کاتولیک که تابع انجام این مراسم به شیوه سنتی هستند، پس از آداب کفن، میت را در مکانی برای وداع قرار میدهند. این مکان ممکن است در منزل متوفی و یا مکانی باشد که معمولا درگورستان برای این کار تعبیه میشود. این کار بلافاصله صورت میگیرد. نحوه تدفین نیز کاملا طبق عرف کلیسای کاتولیک انجام میشود. پس از انجام مراسم تدفین، معمولا شرکتکنندگان برای عرض تسلیت به فرزندان و بستگان به منزل متوفی میروند. در این مراسم صرفا با قهوه از میهمانان پذیرایی میشود. برگزاری میهمانی و یا سرو غذا مرسوم نمیباشد<ref name=":1">برگرفته از https://www.argentino.com.ar</ref>. | ||
در سالهای اخیر روشهای دیگری برای تدفین مرسوم شده است که فرهنگی وارداتی محسوب میشود. از جمله این روشها، سوزندان میت و ریختن خاکستر وی در دریا و یا در کوهستان و... است. در بحث ارثیه نیز اموال منقول و غیرمنقول متوفی به صورت مساوی بین دختر و پسر وی تقسیم میشود. جواهرآلات و ظروف منزل ممکن است از مادر به دختر به ارثیه داده شود<ref>خیرمند، احمدرضا (1391). جامعه و فرهنگ [[آرژانتین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی].</ref>. | در سالهای اخیر روشهای دیگری برای تدفین مرسوم شده است که فرهنگی وارداتی محسوب میشود. از جمله این روشها، سوزندان میت و ریختن خاکستر وی در دریا و یا در کوهستان و... است. در بحث ارثیه نیز اموال منقول و غیرمنقول متوفی به صورت مساوی بین دختر و پسر وی تقسیم میشود. جواهرآلات و ظروف منزل ممکن است از مادر به دختر به ارثیه داده شود<ref>خیرمند، احمدرضا (1391). جامعه و فرهنگ [[آرژانتین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص246-247.</ref>. | ||
==نیز نگاه کنید به== | ==نیز نگاه کنید به== | ||
[[سوگواری در ژاپن]]؛ [[عزاداری در روسیه]]؛ [[عزاداری در تونس]]؛ [[مراسم سوگواری در سنگال | [[سوگواری در ژاپن]]؛ [[عزاداری در روسیه]]؛ [[عزاداری در تونس]]؛ [[مراسم سوگواری در سنگال]]؛ [[عزاداری در فرانسه]]؛ [[مراسم سوگواری در مالی]]؛ [[سوگواری در ساحل عاج]]؛ [[سوگواری بودائیان تایلند]]؛ [[سوگواری در اتیوپی]]؛ [[عزاداری در سیرالئون]] | ||
==کتابشناسی== | ==کتابشناسی== |
نسخهٔ کنونی تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۲:۵۲
سوگواری بعد از فوت یکی از بستگان و نحوه تدفین و... تابع آداب و تشریفات خاصی نیست. مسیحیان کاتولیک که تابع انجام این مراسم به شیوه سنتی هستند، پس از آداب کفن، میت را در مکانی برای وداع قرار میدهند. این مکان ممکن است در منزل متوفی و یا مکانی باشد که معمولا درگورستان برای این کار تعبیه میشود. این کار بلافاصله صورت میگیرد. نحوه تدفین نیز کاملا طبق عرف کلیسای کاتولیک انجام میشود. پس از انجام مراسم تدفین، معمولا شرکتکنندگان برای عرض تسلیت به فرزندان و بستگان به منزل متوفی میروند. در این مراسم صرفا با قهوه از میهمانان پذیرایی میشود. برگزاری میهمانی و یا سرو غذا مرسوم نمیباشد[۱].
در سالهای اخیر روشهای دیگری برای تدفین مرسوم شده است که فرهنگی وارداتی محسوب میشود. از جمله این روشها، سوزندان میت و ریختن خاکستر وی در دریا و یا در کوهستان و... است. در بحث ارثیه نیز اموال منقول و غیرمنقول متوفی به صورت مساوی بین دختر و پسر وی تقسیم میشود. جواهرآلات و ظروف منزل ممکن است از مادر به دختر به ارثیه داده شود[۲].
نیز نگاه کنید به
سوگواری در ژاپن؛ عزاداری در روسیه؛ عزاداری در تونس؛ مراسم سوگواری در سنگال؛ عزاداری در فرانسه؛ مراسم سوگواری در مالی؛ سوگواری در ساحل عاج؛ سوگواری بودائیان تایلند؛ سوگواری در اتیوپی؛ عزاداری در سیرالئون
کتابشناسی
- ↑ برگرفته از https://www.argentino.com.ar
- ↑ خیرمند، احمدرضا (1391). جامعه و فرهنگ آرژانتین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص246-247.