اینترنت در اسپانیا: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط یک کاربر دیگر نشان داده نشد)
خط ۱۱: خط ۱۱:
2/92 درصد از کاربران، سنین 14 تا 24 سال، 81/7 درصد از کاربران سنین 25 تا 34 سال، 68/9 درصد 35 تا 44 سال، 51/6 درصد 45 تا 54 سال، 33/6 درصد 55 تا 64 سال و 10/9 درصد بیش از 65 سال سن دارند.
2/92 درصد از کاربران، سنین 14 تا 24 سال، 81/7 درصد از کاربران سنین 25 تا 34 سال، 68/9 درصد 35 تا 44 سال، 51/6 درصد 45 تا 54 سال، 33/6 درصد 55 تا 64 سال و 10/9 درصد بیش از 65 سال سن دارند.


در میان استفاده‌های گوناگون اینترنت آنچه بیشتر جالب توجه است این است که اینترنت به نوعی کامل کننده‌ی وسایل ارتباط جمعی دیگر است. آنچه از داده‌های آماری می‌‌توان در این زمینه استنباط کرد بدین شرح است
در میان استفاده‌های گوناگون اینترنت آنچه بیشتر جالب توجه است این است که اینترنت به نوعی کامل کننده‌ی وسایل ارتباط جمعی دیگر است. آنچه از داده‌های آماری می‌‌توان در این زمینه استنباط کرد بدین شرح است:


امروزه تنها وسیله‌ی ارتباط جمعی قدیمی‌‌ که به اینترنت شباهت زیادی دارد نشریات و روزنامه‌ها (مطبوعات) بر روی کاغذ است، اکثر کاربران جدی اینترنت (%57)، می‌‌گویند خواندن روزنامه تا حدودی شبیه به کارکردن با اینترنت است، در حالیکه در بین این افراد%23 کسانی هستند که تنها با اینترنت کار می‌کنند و علاقه‌ای به مطبوعات بر روی کاغذ ندارند.
امروزه تنها وسیله‌ی ارتباط جمعی قدیمی‌‌ که به اینترنت شباهت زیادی دارد نشریات و روزنامه‌ها (مطبوعات) بر روی کاغذ است، اکثر کاربران جدی اینترنت (%57)، می‌‌گویند خواندن روزنامه تا حدودی شبیه به کارکردن با اینترنت است، در حالیکه در بین این افراد%23 کسانی هستند که تنها با اینترنت کار می‌کنند و علاقه‌ای به مطبوعات بر روی کاغذ ندارند. برای اکثر کاربران، اینترنت منبع اصلی دریافت اطلاعات می‌‌باشد. %53 از آنان معتقدند که دسترسی‌شان به اطلاعات روز وابسته به وب‌سایت‌هاست، نه وسایل ارتباط جمعی عادی.
 
برای اکثر کاربران، اینترنت منبع اصلی دریافت اطلاعات می‌‌باشد. %53 از آنان معتقدند که دسترسی‌شان به اطلاعات روز وابسته به وب‌سایت‌هاست، نه وسایل ارتباط جمعی عادی.


باید اذعان داشت که اینترنت به عنوان وسیله‌ای برای دیدن تلویزیون یا گوش دادن رادیو خیلی تاثیر گذار نبوده است. دیده شده که اینترنت با اینکه بیشتر استفادۀ خانگی دارد، ولی هنوزهم مردم ترجیح می‌‌دهند برای استفاده از تلویزیون و رادیو از راه‌های سنتی استفاده کنند. با وجود گسترش اینترنت در میان اقشارجامعه %24 از کاربران اینترنت روزانه رادیو را از طریق اینترنت گوش داده و %15 آن‌ها تلوزیون را ازاینترنت تماشا می‌‌کنند.در حال حاضر تا حدودی می‌‌توان برنامه‌های مختلف را به صورت آنلاین دید و یا گوش داد.
باید اذعان داشت که اینترنت به عنوان وسیله‌ای برای دیدن تلویزیون یا گوش دادن رادیو خیلی تاثیر گذار نبوده است. دیده شده که اینترنت با اینکه بیشتر استفادۀ خانگی دارد، ولی هنوزهم مردم ترجیح می‌‌دهند برای استفاده از تلویزیون و رادیو از راه‌های سنتی استفاده کنند. با وجود گسترش اینترنت در میان اقشارجامعه %24 از کاربران اینترنت روزانه رادیو را از طریق اینترنت گوش داده و %15 آن‌ها تلوزیون را ازاینترنت تماشا می‌‌کنند.در حال حاضر تا حدودی می‌‌توان برنامه‌های مختلف را به صورت آنلاین دید و یا گوش داد.


اینترنت به عنوان وسیله‌ی ارتباط جمعی اهمیت بسیار زیادی دارد و با وجود اشتباهاتی که گاهی در آن پیش می‌‌آید، اهمیت آن روز به روز بیشتر می‌‌گردد.
اینترنت به عنوان وسیله‌ی ارتباط جمعی اهمیت بسیار زیادی دارد و با وجود اشتباهاتی که گاهی در آن پیش می‌‌آید، اهمیت آن روز به روز بیشتر می‌‌گردد. طبق آمارسال 2009 درسال‌های اخیربر تعداد کاربران اینترنت هرروز بیشتر شده و در همان سال تعداد کاربران که در اسپانیا روزانه از اینترنت استفاده می‌‌کردند، %33 بوده است<ref>فاخری، مهدی(1392). جامعه و فرهنگ [[اسپانیا]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] (در دست انتشار)</ref>.


طبق آمارسال 2009 درسال‌های اخیربر تعداد کاربران اینترنت هرروز بیشتر شده و در همان سال تعداد کاربران که در اسپانیا روزانه از اینترنت استفاده می‌‌کردند، %33 بوده است.<ref>فاخری، مهدی(1392). جامعه و فرهنگ اسپانیا. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] (در دست انتشار)</ref>
{{به روز رسانی}}


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==
[[اینترنت در چین]]؛ [[اینترنت در کانادا]]؛ [[اینترنت در ژاپن]]؛ [[اینترنت در کوبا]]؛ [[اینترنت در تونس]]؛ [[اینترنت در لبنان]]؛ [[اینترنت در افغانستان]]؛ [[اینترنت در روسیه]]؛ [[اینترنت در سنگال]]؛ [[اینترنت در آرژانتین]]؛ [[اینترنت در فرانسه]]؛ [[اینترنت در مالی]]؛ [[اینترنت در سودان]]؛ [[اینترنت در ساحل عاج]]؛ [[ماهواره و اینترنت در زیمبابوه]]؛ [[اینترنت در اوکراین]]؛ [[اینترنت در اردن]]؛ [[اینترنت در اتیوپی]]؛ [[اینترنت در سیرالئون]]؛ [[اینترنت در قطر]].
[[اینترنت در تایلند]]؛ [[اینترنت در چین]]؛ [[اینترنت در کانادا]]؛ [[اینترنت در ژاپن]]؛ [[اینترنت در کوبا]]؛ [[اینترنت در تونس]]؛ [[اینترنت در لبنان]]؛ [[اینترنت در افغانستان]]؛ [[اینترنت در روسیه]]؛ [[اینترنت در سنگال]]؛ [[اینترنت در آرژانتین]]؛ [[اینترنت در فرانسه]]؛ [[اینترنت در مالی]]؛ [[اینترنت در سودان]]؛ [[اینترنت در ساحل عاج]]؛ [[ماهواره و اینترنت در زیمبابوه]]؛ [[اینترنت در اوکراین]]؛ [[اینترنت در اردن]]؛ [[اینترنت در اتیوپی]]؛ [[اینترنت در سیرالئون]]؛ [[اینترنت در قطر]]؛ [[اینترنت در تاجیکستان]]؛ [[اینترنت در بنگلادش]]


== کتابشناسی ==
== کتابشناسی ==
<references />
[[رده:رسانه های جدید]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۰ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۰۰:۴۴

اینترنت نیز پدیده‌ی نوینی است که امروزه حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار مردم می‌‌گذارد و این در حالیست که نسخه‌های الکترونیکی برنامه‌های مختلف دیگر رسانه‌های ارتباطی را می‌‌توان به سادگی در سایت‌های گوناگون و پر بیننده‌ی اینترنتی یافت. اسپانیا نسبت به کشورهای اطراف خود، دیرتر به اینترنت دسترسی پیدا کرد. طبق آخرین آمار قطعی یوروستات همه‌ی کاربران اسپانیایی از دسامبر به اینترنت 2008 دسترسی دارند. طبق آمارهای بدست آمده در سال‌های اخیر گسترش اینترنت در اسپانیا رشد بسزایی داشته است. گفتنی است، هنوز یک سوم از مردم به طور روزانه از اینترنت استفاده نمی‌‌کنند، این در حالی است که استفاده از اینترنت با وجود محدودیت‌های زیادی که در سطح جامعه با آن روبروست، در طی چهار سال گذشته حدود %20 رشد داشته است.

  • مهم‌ترین این محدودیت‌ها، بین کاربران است

در هر روز %78 از کاربران اینترنت از سنین 14تا 19 سال هستند و %13 بیش از 65 سال دارند.

  • سطح اجتماعی

با وجودی‌ که بیش از %52 از کاربران اینترنت از سطح بالای جامعه هستند اما در بین سطوح پایین تر روزانه، استفاده از اینترنت تا %13 کاهش می‌‌یابد.

  • جنسیت

بین کاربران زن و مرد در اسپانیا بیش از هشت درصداختلافات وجود دارد.روزانه %38 از کاربران مرد و %29/6 از آن‌ها زن هستند.

60/2 درصد مردم اسپانیا به اینترنت دسترسی دارند که 57/8 درصد از آن‌ها تقریباَ هر روز از اینترنت استفاده می‌‌کنند و بیشتر آن‌ها مردان زیر 44 سال هستند.

2/92 درصد از کاربران، سنین 14 تا 24 سال، 81/7 درصد از کاربران سنین 25 تا 34 سال، 68/9 درصد 35 تا 44 سال، 51/6 درصد 45 تا 54 سال، 33/6 درصد 55 تا 64 سال و 10/9 درصد بیش از 65 سال سن دارند.

در میان استفاده‌های گوناگون اینترنت آنچه بیشتر جالب توجه است این است که اینترنت به نوعی کامل کننده‌ی وسایل ارتباط جمعی دیگر است. آنچه از داده‌های آماری می‌‌توان در این زمینه استنباط کرد بدین شرح است:

امروزه تنها وسیله‌ی ارتباط جمعی قدیمی‌‌ که به اینترنت شباهت زیادی دارد نشریات و روزنامه‌ها (مطبوعات) بر روی کاغذ است، اکثر کاربران جدی اینترنت (%57)، می‌‌گویند خواندن روزنامه تا حدودی شبیه به کارکردن با اینترنت است، در حالیکه در بین این افراد%23 کسانی هستند که تنها با اینترنت کار می‌کنند و علاقه‌ای به مطبوعات بر روی کاغذ ندارند. برای اکثر کاربران، اینترنت منبع اصلی دریافت اطلاعات می‌‌باشد. %53 از آنان معتقدند که دسترسی‌شان به اطلاعات روز وابسته به وب‌سایت‌هاست، نه وسایل ارتباط جمعی عادی.

باید اذعان داشت که اینترنت به عنوان وسیله‌ای برای دیدن تلویزیون یا گوش دادن رادیو خیلی تاثیر گذار نبوده است. دیده شده که اینترنت با اینکه بیشتر استفادۀ خانگی دارد، ولی هنوزهم مردم ترجیح می‌‌دهند برای استفاده از تلویزیون و رادیو از راه‌های سنتی استفاده کنند. با وجود گسترش اینترنت در میان اقشارجامعه %24 از کاربران اینترنت روزانه رادیو را از طریق اینترنت گوش داده و %15 آن‌ها تلوزیون را ازاینترنت تماشا می‌‌کنند.در حال حاضر تا حدودی می‌‌توان برنامه‌های مختلف را به صورت آنلاین دید و یا گوش داد.

اینترنت به عنوان وسیله‌ی ارتباط جمعی اهمیت بسیار زیادی دارد و با وجود اشتباهاتی که گاهی در آن پیش می‌‌آید، اهمیت آن روز به روز بیشتر می‌‌گردد. طبق آمارسال 2009 درسال‌های اخیربر تعداد کاربران اینترنت هرروز بیشتر شده و در همان سال تعداد کاربران که در اسپانیا روزانه از اینترنت استفاده می‌‌کردند، %33 بوده است[۱].

در حال به روز رسانی و ویرایش

نیز نگاه کنید به

اینترنت در تایلند؛ اینترنت در چین؛ اینترنت در کانادا؛ اینترنت در ژاپن؛ اینترنت در کوبا؛ اینترنت در تونس؛ اینترنت در لبنان؛ اینترنت در افغانستان؛ اینترنت در روسیه؛ اینترنت در سنگال؛ اینترنت در آرژانتین؛ اینترنت در فرانسه؛ اینترنت در مالی؛ اینترنت در سودان؛ اینترنت در ساحل عاج؛ ماهواره و اینترنت در زیمبابوه؛ اینترنت در اوکراین؛ اینترنت در اردن؛ اینترنت در اتیوپی؛ اینترنت در سیرالئون؛ اینترنت در قطر؛ اینترنت در تاجیکستان؛ اینترنت در بنگلادش

کتابشناسی

  1. فاخری، مهدی(1392). جامعه و فرهنگ اسپانیا. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (در دست انتشار)