آموزش های ابتدایی مصر: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۳۸: خط ۳۸:
|}<ref name=":12">بازیابی شده در 2015 از https://www.moe.gov.eg.</ref><ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ [[مصر]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]، ص359-360.</ref>
|}<ref name=":12">بازیابی شده در 2015 از https://www.moe.gov.eg.</ref><ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ [[مصر]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]، ص359-360.</ref>
==نیز نگاه کنید به==
==نیز نگاه کنید به==
*[[مصر]]
[[مصر]]؛ [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر]]؛ [[آموزش های ابتدایی کانادا]]؛ [[آموزش های ابتدایی روسیه]]؛ [[آموزش های ابتدایی تونس]]؛ [[آموزش های ابتدایی ژاپن]]؛ [[آموزش های ابتدایی کوبا]]؛ [[آموزش های ابتدایی لبنان]]؛ [[آموزش پایه(دوره ابتدایی)درچین]]؛ [[آموزش‌های ابتدایی سنگال]]
*[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر]]
*[[آموزش های ابتدایی کانادا]]
*[[آموزش های ابتدایی روسیه]]
*[[آموزش های ابتدایی تونس]]  
*[[آموزش های ابتدایی ژاپن]]
*[[آموزش های ابتدایی کوبا]]  
*[[آموزش های ابتدایی لبنان]]
*[[آموزش پایه(دوره ابتدایی)درچین]]
*[[آموزش‌های ابتدایی سنگال]]
==کتابشناسی==
==کتابشناسی==

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۵ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۱:۲۰

مقطع ابتدایی

اهداف استراتژیک

فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی

از میان برداشتن شکاف­‌ها و تفاوت‌­های میان مدارس ابتدایی

افزایش توانمندی‌­های کادر آموزشی در این مقطع

سیاست ارتقای کیفی

ارائه روش‌­هایی که به لحاظ محتوا و شیوه­‌های تدریس با استانداردهای بین‌­المللی مطابقت داشته باشد

نوسازی و تحول بخشیدن به آموزش زبان عربی، پرورش دینی و مواد مدرسی در حوزه علوم اجتماعی و تعمیق بخشیدن به مفاهیم ملی و هویتی

فراهم آوردن زمینه­‌ها و عوامل لازم برای امنیت و سلامت  محیط تحصیل و از میان برداشتن زمینه‌­ها و عوامل خشونت‌­زا در مدارس

تنظیم برنامه­‌هایی برای افزایش تعداد دانش‌­آموزان و کاهش میزان فرار از تحصیل و تعداد مردودی­‌ها

تأمین نیازهای همه مدارس ابتدایی به آموزگاران آموزش دیده در تخصص‌­های مختلف[۱]

آمارها

بر اساس آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانش‌­آموزان، مدارس و معلمان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است:

دانش‌­آموزان مدارس معلمان
دولتی غیردولتی دولتی غیردولتی 394/710
9/008/288 898/005 80/202 20/25

[۲][۳]

نیز نگاه کنید به

مصر؛ نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر؛ آموزش های ابتدایی کانادا؛ آموزش های ابتدایی روسیه؛ آموزش های ابتدایی تونس؛ آموزش های ابتدایی ژاپن؛ آموزش های ابتدایی کوبا؛ آموزش های ابتدایی لبنان؛ آموزش پایه(دوره ابتدایی)درچین؛ آموزش‌های ابتدایی سنگال

کتابشناسی

  1. الخطة الاستراتيجية للتعليم قبل الجامعي (2014). وزارة التربية و التعليم. جمهورية مصر العربية (نسخه الكترونيك)، ص17.
  2. بازیابی شده در 2015 از https://www.moe.gov.eg.
  3. صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ مصر. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص359-360.