سیستم توزیع مطبوعات و نشریات در چین: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱۲: | خط ۱۲: | ||
= کتابشناسی = | = کتابشناسی = | ||
<references /> | |||
[[رده:سایر اقتصاد ها و بازارهای صنایع فرهنگی]] |
نسخهٔ کنونی تا ۹ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۵۱
تا سال 1990 میلادی که تمامی مطبوعات چین از سوبسید دولتی استفاده می کردند، اکثر روزنامه ها و منشورات نیز توسط پست دولتی توزیع می شد.
ولی با اجرای موفقیت آمیز اصلاحات اقتصادی و سیاست دولت مبنی بر اجرای اصلاحات تدریجی در بخش رسانه ها، زمینه برای چاپ آگهی های تجاری و تبلیغاتی و کسب درآمد از این طریق فراهم و نشریات بخش عمده ای از هزینه های خود را از این راه به دست آوردند.
کاهش حمایت دولت از نشریات و مطبوعات و افزایش تقاضا و نیاز مردم به روزنامه ها و مجلات با کیفیت، رقابت شدیدی را در میان آنان برای جذب خوانندگان به وجود آورد.
لذا، در شبکه ی توزیع مطبوعات نیز تحولات عمیقی روی داد، به نحوی که با آغاز قرن 21 تقریبا تمامی روزنامه ها و مطبوعات سیستم توزیع خاص خود شامل: از طریق پست، دکه های مطبوعات، خرده فروشی های خیابانی و... را دارند[۱][۲].
نیز نگاه کنید به
رسانه و وسايل ارتباط جمعی چین؛ رسانه ها و مطبوعات در چین؛ مطبوعات در چین
کتابشناسی
- ↑ www.pressreference.com
- ↑ سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی. جلد سوم، ص. 1291-1292