مساجد، پایگاه های آموزشی جامعه مسلمانان چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۵: خط ۵:
در آن شرایط بحرانی، این کلاس ­های ضعیف آموزشی، تا سیستماتیک شدن آموزش ­های دینی در دهه ­های بعد، نقش مهمی ایفا کردند<ref>سابقی، علی محمد(1392).جامعه و فرهنگ چین.تهران:موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد2، ص891</ref>.
در آن شرایط بحرانی، این کلاس ­های ضعیف آموزشی، تا سیستماتیک شدن آموزش ­های دینی در دهه ­های بعد، نقش مهمی ایفا کردند<ref>سابقی، علی محمد(1392).جامعه و فرهنگ چین.تهران:موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد2، ص891</ref>.


نیز نگاه کنید به [[آموزش مسجدی در چین]]؛ [[کاربری های مهم مساجد در چین]]؛ [[مساجد در چین]]؛ [[انجمن اسلامی چین]]
== نیز نگاه کنید به ==
 
* [[آموزش مسجدی در چین]]
* [[کاربری های مهم مساجد در چین]]؛ [[مساجد در چین]]؛ [[انجمن اسلامی چین]]


== کتابشناسی ==
== کتابشناسی ==

نسخهٔ ‏۲۱ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۱۶

ثبات و آرامش به وجود آمده در اواسط دوران مینگ و تثبیت جایگاه مسلمانان در میان جامعه­ اکثریت چینی از یک سو، و بهبود نسبی وضعیت اقتصادی مسلمانان از سوی دیگر، زمینه را برای راه اندازی کلاس ­های آموزش قرآن و احکام شرعی و علوم دینی در مساجد فراهم کرد که به«آموزش مسجدی» شهرت یافت.

در هر مسجدی کلاس آموزش قرآن و علوم اسلامی با شرکت کودکان و نوجوانان مسلمان دایر و روحانیان وعالمان دینی که اطلاعات دینی عمیقی از اسلام نیز نداشتند، هر کدام طبق سلیقه و میزان معلومات خود به تدریس علوم اسلامی در کلاس ­هایی که در مساجد تشکیل می ­شد می­ پرداختند[۱].

در آن شرایط بحرانی، این کلاس ­های ضعیف آموزشی، تا سیستماتیک شدن آموزش ­های دینی در دهه ­های بعد، نقش مهمی ایفا کردند[۲].

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. فِنگ جین یوان. مترجم، محمد جواد امیدوار نیا. فرهنگ اسلامی و ایرانی در چین. انتشارات بین المللی الهدی. بی تا
  2. سابقی، علی محمد(1392).جامعه و فرهنگ چین.تهران:موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد2، ص891