سیاستگذاری فرهنگی کوبا: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «دولت کنونی کوبا در حال اجرای برنامه وسیعی برای رشد فرهنگ عمومی این کشور بوده و برای این منظور نیز منابع مهمی در نظر گرفته شده است، از اهداف دولت کوبا در خصوص اجرای این برنامه، میتوان به موارد زیر اشاره کرد: ترویج و دسترسی به فناوریهای نوین...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
دولت کنونی [[کوبا]] در حال اجرای برنامه وسیعی برای رشد فرهنگ عمومی این کشور بوده و برای این منظور نیز منابع مهمی در نظر گرفته شده است، از اهداف دولت کوبا در خصوص اجرای این برنامه، میتوان به موارد زیر اشاره کرد: | ==='''[[سیاستگذاری فرهنگی کوبا|سیاستگذاری و سیاستهای فرهنگی]]'''=== | ||
دولت کنونی [[کوبا]] در حال اجرای برنامه وسیعی برای رشد فرهنگ عمومی این کشور بوده و برای این منظور نیز منابع مهمی در نظر گرفته شده است، از اهداف دولت کوبا در خصوص اجرای این برنامه، میتوان به موارد زیر اشاره کرد: | |||
ترویج و دسترسی به فناوریهای نوین با استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا در سیستم آموزشی دورههای کودکان، تجهیز مراکز فرهنگی کشور از لحاظ امکانات فنی و آموزشی، بهخصوص در نقاط محروم، استفاده از رسانههای جمعی بهخصوص صدا و سیما، برای ترویج مسائل مهم فرهنگی و راهاندازی شبکه مختص آموزش، افتتاح مدارس جدید هنرهای مختلف، خصوصا هنرهای تجسمی. اولویتهای سیاست فرهنگی کشور که در برنامه ۵ ساله ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ مورد توجه مسئولین قرار گرفت به شرح زیر هستند: فعالیت در زمینه محافظت و نگهداری از میراث فرهنگی کوبا در راستای حفظ ارزشهای اساسی در هویت ملی رشد و توسعه نهضت «دفاع از بشریت» | ترویج و دسترسی به فناوریهای نوین با استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا در سیستم آموزشی دورههای کودکان، تجهیز مراکز فرهنگی کشور از لحاظ امکانات فنی و آموزشی، بهخصوص در نقاط محروم، استفاده از رسانههای جمعی بهخصوص صدا و سیما، برای ترویج مسائل مهم فرهنگی و راهاندازی شبکه مختص آموزش، افتتاح مدارس جدید هنرهای مختلف، خصوصا هنرهای تجسمی. اولویتهای سیاست فرهنگی کشور که در برنامه ۵ ساله ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ مورد توجه مسئولین قرار گرفت به شرح زیر هستند: فعالیت در زمینه محافظت و نگهداری از میراث فرهنگی کوبا در راستای حفظ ارزشهای اساسی در هویت ملی رشد و توسعه نهضت «دفاع از بشریت» تقویت رابطه بین نهادهای فرهنگی و خالقان آثار فرهنگی هنری تقویت سیستم نهادهای فرهنگی با توجه ویژه به نهادهای موجود در شهرستانها | ||
===='''وضعیت تفکر و جریانهای فکری موثر؛ گروههای مرجع'''==== | |||
مهمترین جریان فکری رایج در کشور کوبا بدون شک ایدئولوژی کمونیسم بوده و تا حدی قدرتمند است که تنها حزب سیاسی قانونی و مجاز در کوبا را تشکیل میدهد. <ref>حقروستا، مریم. (1397). جامعه و فرهنگ کوبا. تهران:موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتت بین المللی الهدی، ص191-192.</ref> | |||
== نیز نگاه کنید == | |||
* [[سیاستگذاری فرهنگی روسیه]] | |||
* [[سیاستگذاری فرهنگی سنگال]] | |||
* [[سیاستگذاری فرهنگی مصر]] | |||
* [[سیاستگذاری فرهنگی کانادا]] | |||
* [[سیاستگذاری فرهنگی لبنان]] | |||
== کتابشناختی == | |||
نسخهٔ ۲۳ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۳:۳۶
سیاستگذاری و سیاستهای فرهنگی
دولت کنونی کوبا در حال اجرای برنامه وسیعی برای رشد فرهنگ عمومی این کشور بوده و برای این منظور نیز منابع مهمی در نظر گرفته شده است، از اهداف دولت کوبا در خصوص اجرای این برنامه، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ترویج و دسترسی به فناوریهای نوین با استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا در سیستم آموزشی دورههای کودکان، تجهیز مراکز فرهنگی کشور از لحاظ امکانات فنی و آموزشی، بهخصوص در نقاط محروم، استفاده از رسانههای جمعی بهخصوص صدا و سیما، برای ترویج مسائل مهم فرهنگی و راهاندازی شبکه مختص آموزش، افتتاح مدارس جدید هنرهای مختلف، خصوصا هنرهای تجسمی. اولویتهای سیاست فرهنگی کشور که در برنامه ۵ ساله ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ مورد توجه مسئولین قرار گرفت به شرح زیر هستند: فعالیت در زمینه محافظت و نگهداری از میراث فرهنگی کوبا در راستای حفظ ارزشهای اساسی در هویت ملی رشد و توسعه نهضت «دفاع از بشریت» تقویت رابطه بین نهادهای فرهنگی و خالقان آثار فرهنگی هنری تقویت سیستم نهادهای فرهنگی با توجه ویژه به نهادهای موجود در شهرستانها
وضعیت تفکر و جریانهای فکری موثر؛ گروههای مرجع
مهمترین جریان فکری رایج در کشور کوبا بدون شک ایدئولوژی کمونیسم بوده و تا حدی قدرتمند است که تنها حزب سیاسی قانونی و مجاز در کوبا را تشکیل میدهد. [۱]
نیز نگاه کنید
- سیاستگذاری فرهنگی روسیه
- سیاستگذاری فرهنگی سنگال
- سیاستگذاری فرهنگی مصر
- سیاستگذاری فرهنگی کانادا
- سیاستگذاری فرهنگی لبنان
کتابشناختی
- ↑ حقروستا، مریم. (1397). جامعه و فرهنگ کوبا. تهران:موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتت بین المللی الهدی، ص191-192.