ديپلماسی با پشتيبانی از افکار عمومی ژاپن: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «در راستاي داشتن سياست خارجي فعال، ژاپن به ‌دنبال حمايت از سیاست‌های عمومي است. مقامات ارشد ژاپني در رسانه‌ها به ‌طور مستقيم با مردم در مورد سياست خارجي صحبت مي‌کنند. تا آخر سال ۲۰۱۱، تمام سفارتخانه‌هاي ژاپن و دفاتر کنسولگري وب‌سایت‌های م...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
در راستاي داشتن سياست خارجي فعال، [[ژاپن]] به ‌دنبال حمايت از سیاست‌های عمومي است. مقامات ارشد ژاپني در رسانه‌ها به ‌طور مستقيم با مردم در مورد سياست خارجي صحبت مي‌کنند. تا آخر سال ۲۰۱۱، تمام سفارتخانه‌هاي ژاپن و دفاتر کنسولگري وب‌سایت‌های مخصوص به خود را باز و راه اندازي کردند. درمجموع اتخاذ سیاست روابط عمومی قوی به‌منظور تبادل به‌ موقع و مناسب اطلاعات و اهمیت قائل شدن به رسانه‌ها و شناساندن فرهنگ ژاپن به سایرین جهت ارتباط بلند مدت و طولانی‌تر با سایر ملت‌ها و متقابلاً درک سایر فرهنگ‌ها حائز اهمیت است. علاوه بر مطالعات فرهنگی، این کشور جهت گسترش ارتباط همه جانبه و فراگیر انجام پژوهش و مطالعه پیرامون حوزه اقتصادی و فنی را نیز مد نظر قرار داده است. سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن یا جایکا[1] یکی از مراکزی است که جهت آموزش و پژوهش و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات اقتصادی، فنی، اجتماعی و فرهنگی به‌وجود آمده است (شادلو، ۱۳۸۱).
در راستای داشتن سیاست خارجی فعال، [[ژاپن]] به ‌دنبال حمایت از سیاست‌های عمومی است. مقامات ارشد ژاپنی در رسانه‌ها به ‌طور مستقیم با مردم در مورد سیاست خارجی صحبت می‌کنند. تا آخر سال ۲۰۱۱، تمام سفارتخانه‌های [[ژاپن]] و دفاتر کنسولگری وب‌سایت‌های مخصوص به خود را باز و راه اندازی کردند. درمجموع اتخاذ سیاست روابط عمومی قوی به‌منظور تبادل به‌ موقع و مناسب اطلاعات و اهمیت قائل شدن به رسانه‌ها و شناساندن [[فرهنگ ژاپنی|فرهنگ ژاپن]] به سایرین جهت ارتباط بلند مدت و طولانی‌تر با سایر ملت‌ها و متقابلاً درک سایر فرهنگ‌ها حائز اهمیت است. علاوه بر مطالعات فرهنگی، این کشور جهت گسترش ارتباط همه جانبه و فراگیر انجام پژوهش و مطالعه پیرامون حوزه اقتصادی و فنی را نیز مد نظر قرار داده است. سازمان همکاری‌های بین‌المللی [[ژاپن]] یا جایکا (Japan International Cooperation Agency (JICA)) یکی از مراکزی است که جهت آموزش و پژوهش و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات اقتصادی، فنی، اجتماعی و فرهنگی به‌وجود آمده است.<ref>شادلو، شیده (۱۳۸۱). نقش موسسات پژوهشی در [[سیاست خارجی ژاپن]]. فصلنامه سیاست خارجی، سال شانزدهم، شماره ۴، ص۱۱۳۶-۱۱۲۵.</ref>
----[1] Japan International Cooperation Agency (JICA).
<ref>نورانی، حسین (1402). سیاست و حکومت در [[ژاپن]]. در پالیزدار، فرهاد، ذاکری، قدرت اله. جامعه و [[فرهنگ ژاپن در جهان|فرهنگ ژاپن]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص89-115.</ref><ref>پالیزدار، فرهاد، ذاکری، قدرت اله (۱۴۰۲). جامعه و فرهنگ [[ژاپن]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص123.</ref>
==نیز نگاه کنید به==
 
*[[سیاست خارجی ژاپن]]
 
==کتابشناسی==
 
<references />

نسخهٔ ‏۱۸ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۲۶

در راستای داشتن سیاست خارجی فعال، ژاپن به ‌دنبال حمایت از سیاست‌های عمومی است. مقامات ارشد ژاپنی در رسانه‌ها به ‌طور مستقیم با مردم در مورد سیاست خارجی صحبت می‌کنند. تا آخر سال ۲۰۱۱، تمام سفارتخانه‌های ژاپن و دفاتر کنسولگری وب‌سایت‌های مخصوص به خود را باز و راه اندازی کردند. درمجموع اتخاذ سیاست روابط عمومی قوی به‌منظور تبادل به‌ موقع و مناسب اطلاعات و اهمیت قائل شدن به رسانه‌ها و شناساندن فرهنگ ژاپن به سایرین جهت ارتباط بلند مدت و طولانی‌تر با سایر ملت‌ها و متقابلاً درک سایر فرهنگ‌ها حائز اهمیت است. علاوه بر مطالعات فرهنگی، این کشور جهت گسترش ارتباط همه جانبه و فراگیر انجام پژوهش و مطالعه پیرامون حوزه اقتصادی و فنی را نیز مد نظر قرار داده است. سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن یا جایکا (Japan International Cooperation Agency (JICA)) یکی از مراکزی است که جهت آموزش و پژوهش و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات اقتصادی، فنی، اجتماعی و فرهنگی به‌وجود آمده است.[۱] [۲][۳]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. شادلو، شیده (۱۳۸۱). نقش موسسات پژوهشی در سیاست خارجی ژاپن. فصلنامه سیاست خارجی، سال شانزدهم، شماره ۴، ص۱۱۳۶-۱۱۲۵.
  2. نورانی، حسین (1402). سیاست و حکومت در ژاپن. در پالیزدار، فرهاد، ذاکری، قدرت اله. جامعه و فرهنگ ژاپن. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص89-115.
  3. پالیزدار، فرهاد، ذاکری، قدرت اله (۱۴۰۲). جامعه و فرهنگ ژاپن. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص123.