قبیله مور در مالی: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
قبیلۀ مور از قبایل نسبتاً مشهور [[مالی]] است و مردم آن در مناطق هم‌جوار با کشور موریتانی و در بخشی از نوار ساحلي رودخانه نیجر زندگی می‌کنند. مورها به‌دلیل آنکه از اختلاط نژادهای بربر، عرب و سیاه بوجود آمده‌اند، از قبایل سفیدپوست مالی محسوب مي‌‌شوند. آنان به زبان حسّانی صحبت می‌کنند که یکی از لهجه‌های زبان عربی است و با مردم موریتانی ارتباطات گسترده‌ای دارند. شغل اصلی مورها دامپروری و کشاورزی است '''(www.mapsofworld.com).'''
قبیلۀ مور از قبایل نسبتاً مشهور [[مالی]] است و مردم آن در مناطق هم‌جوار با کشور موریتانی و در بخشی از نوار ساحلی رودخانه نیجر زندگی می‌کنند. مورها به‌دلیل آنکه از اختلاط نژادهای بربر، عرب و سیاه بوجود آمده‌اند، از قبایل سفیدپوست [[مالی]] محسوب می‌شوند.
 
آنان به زبان حسّانی صحبت می‌کنند که یکی از لهجه‌های زبان عربی است و با مردم موریتانی ارتباطات گسترده‌ای دارند. شغل اصلی مورها دامپروری و کشاورزی است<ref name=":11">برگرفته از سایت https://www.mapsofworld.com</ref><ref>عرب احمدی، امیر بهرام(1392). جامعه و فرهنگ [[مالی]]. ناظر علمی ابوالحسن شریف محمدی. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص.55.</ref>.
 
== نیز نگاه کنید به ==
[[نظام اجتماعی مالی]]؛ [[جامعه مالی]]؛ [[اقوام و قبایل مالی]]
 
== کتابشناسی ==

نسخهٔ ‏۲۷ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۰۷:۵۷

قبیلۀ مور از قبایل نسبتاً مشهور مالی است و مردم آن در مناطق هم‌جوار با کشور موریتانی و در بخشی از نوار ساحلی رودخانه نیجر زندگی می‌کنند. مورها به‌دلیل آنکه از اختلاط نژادهای بربر، عرب و سیاه بوجود آمده‌اند، از قبایل سفیدپوست مالی محسوب می‌شوند.

آنان به زبان حسّانی صحبت می‌کنند که یکی از لهجه‌های زبان عربی است و با مردم موریتانی ارتباطات گسترده‌ای دارند. شغل اصلی مورها دامپروری و کشاورزی است[۱][۲].

نیز نگاه کنید به

نظام اجتماعی مالی؛ جامعه مالی؛ اقوام و قبایل مالی

کتابشناسی

  1. برگرفته از سایت https://www.mapsofworld.com
  2. عرب احمدی، امیر بهرام(1392). جامعه و فرهنگ مالی. ناظر علمی ابوالحسن شریف محمدی. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص.55.