كاظم بایرامبخش: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
مدرس دانشگاه لومیر, عکاس، مستندساز و برندهی جایزهی گوزن طلایی فستیوال جهانی عکاسی زیرآب است و بیش از 15 سال است که در خلیج فارس کار میکند و در این مدت فیلمهای متعددی ساختهاست. وی از سال 1996 ساخت فیلم مستند "یک نگاه دیگر به خلیج فارس" را آغاز کرد و در این فیلم نشان میدهد که چگونه زیر آب بدون اکسیژن عکس میگیرد. بایرام بخش این کار را بهانهای برای مطرح کردن خلیج فارس قرار داد؛ این فیلم در فستیوال جهانی تصویر زیر آب در سال 2006 در فرانسه انتخاب شد. ساخت آن 10 سال طول کشید و به گفتهی بایرام بخش، پنج دقیقه از این فیلم 30 دقیقهای در دریای سرخ به دلیل پاکی و زلالی آب آن فیلمبرداری شده است تا او بتواند بعد میدان دریا را به مردم نشان دهد. همواره دغدغه اصلی برنده جایزه جهانی عکاسی "مون پلییه اوکیانوس" آبهای ایران و بهویژه خلیجفارس تشکیل میدهد، چرا که از طرفی وجب به وجب آبهای ایران را میشناسد و از سویی دیگر میخواهد فعالیتهای منفی عربها را در مخدوش کردن ذهن نسل آینده دربارهی ایران و خلیجفارس خنثی کند.<ref>نعیمی گورابی | مدرس دانشگاه لومیر, عکاس، مستندساز و برندهی جایزهی گوزن طلایی فستیوال جهانی عکاسی زیرآب است و بیش از 15 سال است که در خلیج فارس کار میکند و در این مدت فیلمهای متعددی ساختهاست. وی از سال 1996 ساخت فیلم مستند "یک نگاه دیگر به خلیج فارس" را آغاز کرد و در این فیلم نشان میدهد که چگونه زیر آب بدون اکسیژن عکس میگیرد. بایرام بخش این کار را بهانهای برای مطرح کردن خلیج فارس قرار داد؛ این فیلم در فستیوال جهانی تصویر زیر آب در سال 2006 در فرانسه انتخاب شد. ساخت آن 10 سال طول کشید و به گفتهی بایرام بخش، پنج دقیقه از این فیلم 30 دقیقهای در دریای سرخ به دلیل پاکی و زلالی آب آن فیلمبرداری شده است تا او بتواند بعد میدان دریا را به مردم نشان دهد. همواره دغدغه اصلی برنده جایزه جهانی عکاسی "مون پلییه اوکیانوس" آبهای ایران و بهویژه خلیجفارس تشکیل میدهد، چرا که از طرفی وجب به وجب آبهای ایران را میشناسد و از سویی دیگر میخواهد فعالیتهای منفی عربها را در مخدوش کردن ذهن نسل آینده دربارهی ایران و خلیجفارس خنثی کند.<ref>نعیمی گورابی ،محمدحسین،(1392) ،جامعه و فرهنگ [[فرانسه]] ،تهران:[https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] .ص627. ( در دست انتشار )</ref> | ||
==نیز نگاه کنید به== | ==نیز نگاه کنید به== | ||
[[ایرانیان مقیم تونس]]؛ [[ایرانیان مقیم ژاپن]]؛ [[ایرانیان و انتشار دین اسلام در چین]]؛ [[ایرانیان مقیم درسنگال]]؛ [[ایرانیان مقیم آرژانتین]]؛ [[ایرانیان مقیم در مالی]]؛ [[ایرانیان مقیم تایلند]]؛ [[ايرانيان مقيم اسپانیا]]؛ [[ایرانیان مقیم در اتیوپی]]؛ [[ایرانیان مقیم سیرالئون]]؛ [[ایرانیان مقیم در قطر]] | [[ایرانیان مقیم تونس]]؛ [[ایرانیان مقیم ژاپن]]؛ [[ایرانیان و انتشار دین اسلام در چین]]؛ [[ایرانیان مقیم درسنگال]]؛ [[ایرانیان مقیم آرژانتین]]؛ [[ایرانیان مقیم در مالی]]؛ [[ایرانیان مقیم تایلند]]؛ [[ايرانيان مقيم اسپانیا]]؛ [[ایرانیان مقیم در اتیوپی]]؛ [[ایرانیان مقیم سیرالئون]]؛ [[ایرانیان مقیم در قطر]] | ||
==کتابشناسی== | ==کتابشناسی== |
نسخهٔ ۴ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۰۵
مدرس دانشگاه لومیر, عکاس، مستندساز و برندهی جایزهی گوزن طلایی فستیوال جهانی عکاسی زیرآب است و بیش از 15 سال است که در خلیج فارس کار میکند و در این مدت فیلمهای متعددی ساختهاست. وی از سال 1996 ساخت فیلم مستند "یک نگاه دیگر به خلیج فارس" را آغاز کرد و در این فیلم نشان میدهد که چگونه زیر آب بدون اکسیژن عکس میگیرد. بایرام بخش این کار را بهانهای برای مطرح کردن خلیج فارس قرار داد؛ این فیلم در فستیوال جهانی تصویر زیر آب در سال 2006 در فرانسه انتخاب شد. ساخت آن 10 سال طول کشید و به گفتهی بایرام بخش، پنج دقیقه از این فیلم 30 دقیقهای در دریای سرخ به دلیل پاکی و زلالی آب آن فیلمبرداری شده است تا او بتواند بعد میدان دریا را به مردم نشان دهد. همواره دغدغه اصلی برنده جایزه جهانی عکاسی "مون پلییه اوکیانوس" آبهای ایران و بهویژه خلیجفارس تشکیل میدهد، چرا که از طرفی وجب به وجب آبهای ایران را میشناسد و از سویی دیگر میخواهد فعالیتهای منفی عربها را در مخدوش کردن ذهن نسل آینده دربارهی ایران و خلیجفارس خنثی کند.[۱]
نیز نگاه کنید به
ایرانیان مقیم تونس؛ ایرانیان مقیم ژاپن؛ ایرانیان و انتشار دین اسلام در چین؛ ایرانیان مقیم درسنگال؛ ایرانیان مقیم آرژانتین؛ ایرانیان مقیم در مالی؛ ایرانیان مقیم تایلند؛ ايرانيان مقيم اسپانیا؛ ایرانیان مقیم در اتیوپی؛ ایرانیان مقیم سیرالئون؛ ایرانیان مقیم در قطر
کتابشناسی
- ↑ نعیمی گورابی ،محمدحسین،(1392) ،جامعه و فرهنگ فرانسه ،تهران:سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی .ص627. ( در دست انتشار )