سیستم توزیع مطبوعات و نشریات در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۶: خط ۶:
کاهش حمایت دولت از [[مطبوعات در چین|نشریات و مطبوعات]] و افزایش تقاضا و نیاز مردم به [[مطبوعات در چین|روزنامه ­ها و مجلات]] با کیفیت، رقابت شدیدی را در میان آنان برای جذب خوانندگان به وجود آورد.
کاهش حمایت دولت از [[مطبوعات در چین|نشریات و مطبوعات]] و افزایش تقاضا و نیاز مردم به [[مطبوعات در چین|روزنامه ­ها و مجلات]] با کیفیت، رقابت شدیدی را در میان آنان برای جذب خوانندگان به وجود آورد.


لذا، در شبکه ­ی توزیع [[مطبوعات در چین|مطبوعات]] نیز تحولات عمیقی روی داد، به نحوی ­که با آغاز قرن 21 تقریبا تمامی [[مطبوعات در چین|روزنامه ­ها و مطبوعات]] سیستم توزیع خاص خود شامل: از طریق پست، دکه ­های مطبوعات، خرده فروشی­ های خیابانی و... را دارند<ref>www.pressreference.com</ref><ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]].تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی.</ref>.
لذا، در شبکه ­ی توزیع [[مطبوعات در چین|مطبوعات]] نیز تحولات عمیقی روی داد، به نحوی ­که با آغاز قرن 21 تقریبا تمامی [[مطبوعات در چین|روزنامه ­ها و مطبوعات]] سیستم توزیع خاص خود شامل: از طریق پست، دکه ­های مطبوعات، خرده فروشی­ های خیابانی و... را دارند<ref>www.pressreference.com</ref><ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [https://dmelal.ir/%DA%86%DB%8C%D9%86 چین]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]. جلد سوم، ص. 1291-1292</ref>.


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==
 
[[رسانه و وسايل ارتباط جمعی چین]]؛ [[رسانه ها و مطبوعات در چین]]؛ [[مطبوعات در چین]]
* [[رسانه و وسايل ارتباط جمعی چین]]
* [[رسانه ها و مطبوعات در چین]]
* ''' '''[[رسانه های چین]]
* [[مطبوعات در چین]]
* [[رسانه ها و مطبوعات در چین]]


= کتابشناسی =
= کتابشناسی =

نسخهٔ ‏۹ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۴۸

تا سال 1990 میلادی که تمامی مطبوعات چین از سوبسید دولتی استفاده می ­کردند، اکثر روزنامه­ ها و منشورات نیز توسط پست دولتی توزیع می­ شد.

ولی با اجرای موفقیت آمیز اصلاحات اقتصادی و سیاست دولت مبنی بر اجرای اصلاحات تدریجی در بخش رسانه­ ها، زمینه برای چاپ آگهی­ های تجاری و تبلیغاتی و کسب درآمد از این طریق فراهم و نشریات بخش عمده­ ای از هزینه­ های خود را از این راه به دست آوردند.

کاهش حمایت دولت از نشریات و مطبوعات و افزایش تقاضا و نیاز مردم به روزنامه ­ها و مجلات با کیفیت، رقابت شدیدی را در میان آنان برای جذب خوانندگان به وجود آورد.

لذا، در شبکه ­ی توزیع مطبوعات نیز تحولات عمیقی روی داد، به نحوی ­که با آغاز قرن 21 تقریبا تمامی روزنامه ­ها و مطبوعات سیستم توزیع خاص خود شامل: از طریق پست، دکه ­های مطبوعات، خرده فروشی­ های خیابانی و... را دارند[۱][۲].

نیز نگاه کنید به

رسانه و وسايل ارتباط جمعی چین؛ رسانه ها و مطبوعات در چین؛ مطبوعات در چین

کتابشناسی

  1. www.pressreference.com
  2. سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی. جلد سوم، ص. 1291-1292