الضّحَوَة در خلوههای قرآنی سودان: تفاوت میان نسخهها
ظاهر
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| خط ۱: | خط ۱: | ||
در «الضّحَوَة» یا فاصله زمانی بین طلوع خورشید تا ساعت ده و نیم صبح، دانش آموز به تنهایی درسی را که روز قبل حفظ کرده است، مرور میکند. سپس، نزد استاد میآید و درسی را که صبحِ همان روز نوشته است، به او نشان میدهد تا اگر اشتباهی در نگارش درس دارد، تصحیح شود. این تصحیح را «صحة القلم» میگویند | در «الضّحَوَة» یا فاصله زمانی بین طلوع خورشید تا ساعت ده و نیم صبح، دانش آموز به تنهایی درسی را که روز قبل حفظ کرده است، مرور میکند. سپس، نزد استاد میآید و درسی را که صبحِ همان روز نوشته است، به او نشان میدهد تا اگر اشتباهی در نگارش درس دارد، تصحیح شود. این تصحیح را «صحة القلم» میگویند. | ||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[مدرسههای قرآنی(خلوههای قرآنی) در سودان]]؛ [[یک روز درسی در خلوههای قرآنی سودان]]؛ [[الرمیه در مدرسه های قرآنی سودان]]؛ [[الظهريه در خلوههای قرآنی سودان]]؛[[السُّبُع در خلوههای قرآنی سودان]] | [[مدرسههای قرآنی(خلوههای قرآنی) در سودان]]؛ [[یک روز درسی در خلوههای قرآنی سودان]]؛ [[الرمیه در مدرسه های قرآنی سودان]]؛ [[الظهريه در خلوههای قرآنی سودان]]؛[[السُّبُع در خلوههای قرآنی سودان]] | ||
==منبع اصلی== | |||
معماریان، مریم، امیدی، مصطفی (1394). جامعه و فرهنگ [[سودان]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی] | |||
== | ص.326-328 | ||
==نویسندگان مقاله== | |||
مریم معماریان، مصطفی امیدی | |||
نسخهٔ کنونی تا ۳۱ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۱۸:۳۵
در «الضّحَوَة» یا فاصله زمانی بین طلوع خورشید تا ساعت ده و نیم صبح، دانش آموز به تنهایی درسی را که روز قبل حفظ کرده است، مرور میکند. سپس، نزد استاد میآید و درسی را که صبحِ همان روز نوشته است، به او نشان میدهد تا اگر اشتباهی در نگارش درس دارد، تصحیح شود. این تصحیح را «صحة القلم» میگویند.
نیز نگاه کنید به
مدرسههای قرآنی(خلوههای قرآنی) در سودان؛ یک روز درسی در خلوههای قرآنی سودان؛ الرمیه در مدرسه های قرآنی سودان؛ الظهريه در خلوههای قرآنی سودان؛السُّبُع در خلوههای قرآنی سودان
منبع اصلی
معماریان، مریم، امیدی، مصطفی (1394). جامعه و فرهنگ سودان. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی
ص.326-328
نویسندگان مقاله
مریم معماریان، مصطفی امیدی