جایگاه موسیقی سیرالئون در فرهنگ جامعه: تفاوت میان نسخهها
ظاهر
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| خط ۳: | خط ۳: | ||
[[هنر سیرالئون]]؛ [[موسیقی در سیرالئون]]؛ [[پیشینه موسیقی سیرالئون]] | [[هنر سیرالئون]]؛ [[موسیقی در سیرالئون]]؛ [[پیشینه موسیقی سیرالئون]] | ||
== نویسنده مقاله == | |||
امیربهرام عرب احمدی | |||
==منبع اصلی== | ==منبع اصلی== | ||
عرب احمدی، امیر بهرام(1390). جامعه و فرهنگ [https://dmelal.ir/%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%A6%D9%88%D9%86 سیرالئون]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی]( در دست انتشار) | عرب احمدی، امیر بهرام(1390). جامعه و فرهنگ [https://dmelal.ir/%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%A6%D9%88%D9%86 سیرالئون]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی]( در دست انتشار) | ||
نسخهٔ ۲۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۱۷:۲۴
موسیقیهای مختلف بومی سیرالئون از جایگاه خاصی در فرهنگ عمومی جامعه سیرالئون برخوردارند و با حضور خود بهنوعی به مراسم و مناسبتهای سنتی قبایل مختلف قداست میبخشند. در واقع موسیقی سنتی سیرالئون در زمره ارکان اصلی گردهماییهای بومی اعم از جشنها و مجالس عزاداری مسلمانان و مسیحیان و مناسبتهای خاص پیروان آئینهای سنتی همچون احضار روح، جنگیری، ارتباط با ارواح اجداد و پیشینیان و... به شمار میروند[۱].
نیز نگاه کنید به
هنر سیرالئون؛ موسیقی در سیرالئون؛ پیشینه موسیقی سیرالئون
نویسنده مقاله
امیربهرام عرب احمدی
منبع اصلی
عرب احمدی، امیر بهرام(1390). جامعه و فرهنگ سیرالئون. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار)
- ↑ عرب احمدی، امیر بهرام(1390). جامعه و فرهنگ سیرالئون. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار)