مدیریت فرهنگی سوریه
به طور کلی، کارکرد ایدئولوژی؛ خصوصاً نوع دینی آن، اساساً فرهنگی است و غالب مخاطبان آن، طبقه گسترده فرودین جامعه است؛ از این جهت، امور خیریه مهم است؛ یعنی تأمین حوائج حداقلی گروههای اجتماعی کمتر برخوردار. در واقع، شکم گرسنه از رفتار فرهنگی معاف است و به فرهنگی اقبال دارد که او را سیر کند؛ البته مصادیق نقض بسیاری ممکن است باشد؛ اما عموماً چنین است؛ به همین خاطر، در کشوری مثل سوریه، مدیرتهای فرهنگی، لزوماً همراه امور خیریه هستند و هر کسی که میخواهد نقشی در توسعه و مدیریت فرهنگی سوریه داشته باشد، ناخودآگاه در این مسیر قرار میگیرد.
وزارت فرهنگ و ارشاد ناسیونالیستی سوریه (وزارة الثقافة والإرشاد القومي)[1] اصلیترین مرکز سیاستگذاری و مدیریت فرهنگی کشور سوریه به نمایندگی از حکومت است.