بازار صنایع فرهنگی اردن

از دانشنامه ملل

5-9-3 تجارت فرآوردههاي فرهنگي

تجارت فراورده‌هاي فرهنگي اعم از كتاب، روزنامه، نشريات ادواري، موسيقي، هنرهاي تصويري، سينما و عكاسي و راديو و تلويزيون به شرحي است كه مي آيد (104)

کتاب و جزوه روزنامه و

نشريات ادواري

موسيقي هنرهاي تجسمي سينما و عکاسي راديو وتلويزيون
1990-1994 1990-1994 1991 1991 1991 1991
6/34 درصد 2/0 درصد 0 2/0 درصد 2/21 درصد 42 درصد


بر اساس آخرين  آمار مشابه يونسکو که در سال 2009 منتشر شده و نشان دهنده آمار سالهاي 2000 تا 2006 ميلادي است ارقام گزارش شده به اين شرح است: (105)

مبادلات بین المللی کالاها و خدمات فرهنگی منتخب
رسانه‌های صوتی و تصویری هنرهای بصری رسانه‌های ضبطی محصولات چاپی دیگر روزنامه ادواری صادرات کتاب کالاهای میراث نرخ رشد سالانه صادرات به ازای هر نفر کل تجارت صادرات 1000 نرخ پوشش مبادلات نرخ رشد سالانه کل مبادلات
2006

درصد

2001-2006 2006 2006

درصد

2001-2006
0/0 1/12 5/0 8/0 1/7 5/79 0/0 3- 929/10 46 2
واردات
رسانه‌های صوتی و تصویری هنرهای بصری رسانه‌های ضبطی محصولات چاپی دیگر روزنامه ادواری واردات کتاب کالاهای میراث فرهنگی نرخ رشد سالانه صادرات به ازای هر نفر کل تجارت واردات 1000
2006

درصد

2001-2006 2006
8/3 4/11 0/2 4/4 1 6/76 8/0 3 797/23
خدمات به میلیون ریال
واردات صادرات
هزینه‌های حق امتیاز خدمات صوتی تصویری هزینه‌های حق امتیاز خدمات صوتی تصویری
2005
000 000 000 000

نیز نگاه کنید به

بازار صنایع فرهنگی ژاپن؛ بازار صنایع فرهنگی کانادا؛ بازار صنایع فرهنگی کوبا؛ بازار صنایع فرهنگی چین؛ بازار صنایع فرهنگی سنگال