بازار هنرهای تصويری سنگال

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۱۷ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۹:۱۶ توسط 127.0.0.1 (بحث) (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)

با اینکه کشور سنگال در غرب آفریقا در حوزه ی سینما پیشگام بود، اما این صنعت از سال 1990 دچار افول شدیدی در بخش، سینما، تلویزیون و ویدئو شد که بیشترین عامل آن کناره گیری دولت بود که بدنبال آن بحران عمیق و مداومی بوجود آمد تا جایی که تعداد سالن ها در سال 1982 از 52 سالن به 15 سالن در سال 2009 کاهش پیدا کرد.

برای پاسخ به درخواست مردم در این خصوص، بخش سمعی- بصری تولیدات زیادی از جمله تولیدات مستند، تخیلی، آموزشی، کلیپ و پیام های بازرگانی و غیره را داشته است.

طبق مطالعات " مأموریت اقتصادی فرانسوی " (Mission économique francaise)، بخش سمعی- بصری یک گردش مالی 15 میلیارد فرانک سیفا (8/32 میلیون دلار) داشته است که 9/5 میلیارد آن برای تلویزیون تخصیص گرفته است. بخش تبلیغاتی موتور اصلی این بخش بوده است که علت آن آزاد کردن تلویزیون بوده که گروه های زیاد ارتباطاتی، ملی و خارجی را به سمت خود جذب کرده است. امروزه 6 کانال تلویزیونی و 20 رادیو خصوصی وجود دارد که به آن کانال جدید TFM نیز اضافه شده است. در این حوزه، 12 استودیو ضبط و مونتاژ، 36 خانه تولید، 15 خانه نشر، 6 ایستگاه تلویزیون، 25 ایستگاه رادیو، 15 سالن سینما در سنگال فعال هستند.[۱]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401).جامعه و فرهنگ سنگال. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(در دست انتشار)