بازار موسیقی سنگال
پخش بین المللی سنگالی نشان داده است که این بخش رشد بسیار چشمگیری در سال های اخیر داشته است. ساختارهای موسیقی بسیار زیاد و متنوع شده اند اما به شکلی نامنظم: عرضه با تقاضا تطبیق ندارد. طبق آمار ثبت شده در شاخه های مختلف از استودیوهای ضبط، خانه های تولید و خانه های نشر و غیره، این بخش 660 شغل ایجاد کرده و 460 میلیون فرانک سینا (1 میلیون دلار) درآمد داشته است. اکثریت شرکت های این بخش کوچک هستند و بدست آوردن اطلاعات از آنها کاری مشکل است. اتحادیه هایی از قبیل " کانون مشاغل موسیقی"(Association des métiers de la musique) و "ائتلاف بین شغلی ناشران و تولید کنندگان گرامافون سنگالی "(Coalition interprofessionnelle d'éditeurs et producteurs phonographiques sénégalais: CIPEPS) از منافع مالی و اخلاقی هنرمندان در این بخش حمایت می کند.
در سنگال هزینهی اجرای یک صحنه ضبط به 960 دلار (000/500 فرانک سینا) در روز می رسد، در حالی که تولید خالص داخلی برای هر فرد 707 دلار در سال 2005 م بوده است. در این راستا، 13 سالن تمرین، 12 واحد تکثیر، بیش از 60 استدیو ضیط و مونتاژ، 16 خانه ی تولید، 7 خانه پخش، 16 سالن نمایش در کل کشور فعال هستند.[۱]
نیز نگاه کنید به
بازار صنایع فرهنگی ژاپن؛ بازار صنایع فرهنگی کانادا؛ بازار صنایع فرهنگی کوبا؛ بازار صنایع فرهنگی چین؛ بازار صنایع فرهنگی روسیه؛ بازار صنایع فرهنگی اردن
کتابشناسی
- ↑ بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401).جامعه و فرهنگ سنگال. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(در دست انتشار)