موزه های مالی: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۴ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط یک کاربر دیگر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
کشور [[مالی]] از بدو استقلال توجه ویژه ای به توسعه مراکز فرهنگی بویژه موزه های تاریخی و فرهنگی داشته و گسترش این مراکز در سیاست فرهنگی این کشور نیز همواره جایگاه خاصی را بخود اختصاص داده است. از این رو با وجود فقر شدید حاکم بر جامعه ده ها موزه کوچک و بزرگ در باماکو و دیگر شهرهای کشور تاسیس شده اند. مهم ترین و بزرگ ترین موزه کشور مالی ، موزه ملی این کشور است که در دهه 1930 و در دوره حاکمیت [[فرانسه]] بر این کشور در باماکو تاسیس گشت و یکی از بزرگ ترین و باشکوه ترین موزه های غرب آفریقا بشمار می رود. موزه ملی مالی دربرگیرنده 6000 شیئی نفيس متعلق به ادوار مختلف تاریخی این کشور، 12000 اسلاید ، 40000 عکس سیاه و سفید و مجموعه عظیمی از آلات و ادوات موسیقی قبایل مختلف  است و در وب سایت موزه ملي  نیز فیلم هایی از بخش های مختلف موزه  در معرض تماشای عموم قرار گرفته است.این موزه  در طول سال مورد بازدید اکثر گردشگران خارجی قرار می گیرد.  '''(www.national museum of mali.com)'''.
[[پرونده:موزه ملی کشور مالی.jpg|بندانگشتی|موزه ملی کشور مالی]]
کشور مالی از بدو استقلال توجه ویژه‌ای به توسعه مراکز فرهنگی به ویژه موزه‌های تاریخی و فرهنگی داشته و گسترش این مراکز در سیاست فرهنگی این کشور نیز همواره جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.
 
از این رو با وجود فقر شدید حاکم بر جامعه ده‌ها موزه کوچک و بزرگ در [[باماکو در مالی|باماکو]] و دیگر شهرهای کشور تاسیس شده‌اند. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موزه [[مالی|کشور مالی]]، موزه ملی این کشور است که در دهه 1930 و در دوره حاکمیت [[فرانسه]] بر این کشور در [[باماکو در مالی|باماکو]] تاسیس گشت و یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین موزه‌های غرب آفریقا به‌شمار می‌رود.  
 
موزه ملی مالی دربرگیرنده 6000 شئ نفیس متعلق به ادوار مختلف تاریخی این کشور، 12000 اسلاید، 40000 عکس سیاه و سفید و مجموعه عظیمی‌ از آلات و ادوات موسیقی قبایل مختلف است و در وب سایت موزه ملی نیز فیلم‌هایی از بخش‌های مختلف موزه در معرض تماشای عموم قرار گرفته است. این موزه در طول سال مورد بازدید اکثر گردشگران خارجی قرار می‌گیرد<ref>برگرفته از https://&#x20;www.national&#x20;museum&#x20;of&#x20;mali.com</ref><ref>عرب‌احمدی، امیربهرام (1392). جامعه و فرهنگ [[مالی]]. ناظر علمی ابوالحسن شریف محمدی. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص236.</ref>.
 
== نیز نگاه کنید به ==
[[موزه‌های روسیه]]؛ [[موزه‌های کانادا]]؛ [[موزه های لبنان]]؛ [[موزه های مصر]]؛ [[موزه‌های تونس]]؛ [[موزه های چین]]؛ [[موزه های سنگال]]؛ [[موزه‌های کوبا|موزه های کوبا]]؛ [[موزه‌های فرانسه]]؛ [[موزه های ساحل عاج]]؛ [[موزه‌های زیمبابوه]]؛ [[موزه‌های تایلند]]؛ [[موزه های اردن]]؛ [[موزه‌های اتیوپی]]؛ [[موزه‌های سیرالئون]]؛ [[موزه‌های قطر]]
 
== کتابشناسی ==

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۷ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۵۴

موزه ملی کشور مالی

کشور مالی از بدو استقلال توجه ویژه‌ای به توسعه مراکز فرهنگی به ویژه موزه‌های تاریخی و فرهنگی داشته و گسترش این مراکز در سیاست فرهنگی این کشور نیز همواره جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.

از این رو با وجود فقر شدید حاکم بر جامعه ده‌ها موزه کوچک و بزرگ در باماکو و دیگر شهرهای کشور تاسیس شده‌اند. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موزه کشور مالی، موزه ملی این کشور است که در دهه 1930 و در دوره حاکمیت فرانسه بر این کشور در باماکو تاسیس گشت و یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین موزه‌های غرب آفریقا به‌شمار می‌رود.

موزه ملی مالی دربرگیرنده 6000 شئ نفیس متعلق به ادوار مختلف تاریخی این کشور، 12000 اسلاید، 40000 عکس سیاه و سفید و مجموعه عظیمی‌ از آلات و ادوات موسیقی قبایل مختلف است و در وب سایت موزه ملی نیز فیلم‌هایی از بخش‌های مختلف موزه در معرض تماشای عموم قرار گرفته است. این موزه در طول سال مورد بازدید اکثر گردشگران خارجی قرار می‌گیرد[۱][۲].

نیز نگاه کنید به

موزه‌های روسیه؛ موزه‌های کانادا؛ موزه های لبنان؛ موزه های مصر؛ موزه‌های تونس؛ موزه های چین؛ موزه های سنگال؛ موزه های کوبا؛ موزه‌های فرانسه؛ موزه های ساحل عاج؛ موزه‌های زیمبابوه؛ موزه‌های تایلند؛ موزه های اردن؛ موزه‌های اتیوپی؛ موزه‌های سیرالئون؛ موزه‌های قطر

کتابشناسی

  1. برگرفته از https://+www.national+museum+of+mali.com
  2. عرب‌احمدی، امیربهرام (1392). جامعه و فرهنگ مالی. ناظر علمی ابوالحسن شریف محمدی. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص236.