جریان های فکری موثر سیرالئون: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «'''جریانهای فكری مؤثر''' کشور سیرالئون فاقد جریانهای فکری رایج در کشورهای غربی است با این حال طی دو سده اخیر متفکرانی در کشور ظهور کردهاند که از طریق تالیف کتب و مقالاتی ارزشمند بر طرز تفکر مردم این کشور در قرون نوزدهم و بیستم میلادی عمیقا...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(یک نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط یک کاربر دیگر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
کشور [[سیرالئون]] فاقد جریانهای فکری رایج در کشورهای غربی است با این حال طی دو سده اخیر متفکرانی در کشور ظهور کردهاند که از طریق تالیف کتب و مقالاتی ارزشمند بر طرز تفکر مردم این کشور در قرون نوزدهم و بیستم میلادی عمیقا تأثیرگذار بوده و بهصورت مستقیم و غیر مستقیم به هدایت افکار عمومی جامعه پرداختهاند. [[جریان های فکری موثر سیرالئون|جریان فکری]] غالب در این کشور تا قبل از استقلال [[سیرالئون]] معرفی استعمار و نحوه مبارزه با آن بوده است و طی چند دهه گذشته متفکران سیرالئونی داخلی و مقیم دیگر کشورهای جهان از هم دریدن زنجیرهای نامرئی استعمار و استثمار و مقابله با اثرات تخریبی تهاجم فرهنگی غرب را مهمترین جریان فکری جامعه دانسته و در تقویت آن کوشیدهاند<ref>عرب احمدی، امیر بهرام(1390). جامعه و فرهنگ [[سیرالئون]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی]( در دست انتشار)</ref>. | |||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[جریان های فکری موثر ژاپن]]؛ [[جریان های فکری موثر کوبا]]؛ [[جریان های فکری موثر مصر]]؛ [[جریان های فکری موثر افغانستان]]؛ [[جریان ها و گروه های موثر فکری و فرهنگی در چین معاصر]]؛ [[جریان های فکری موثر تونس]]؛ [[جریان های فکری موثر روسیه]]؛ [[جریان های فکری موثر سنگال]]؛ [[جریان های فکری موثر فرانسه]]؛ [[جریان های فکری موثر اتیوپی]]؛ [[جریان های فکری موثر قطر]] | |||
== کتابشناسی == |
نسخهٔ کنونی تا ۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۲۲
کشور سیرالئون فاقد جریانهای فکری رایج در کشورهای غربی است با این حال طی دو سده اخیر متفکرانی در کشور ظهور کردهاند که از طریق تالیف کتب و مقالاتی ارزشمند بر طرز تفکر مردم این کشور در قرون نوزدهم و بیستم میلادی عمیقا تأثیرگذار بوده و بهصورت مستقیم و غیر مستقیم به هدایت افکار عمومی جامعه پرداختهاند. جریان فکری غالب در این کشور تا قبل از استقلال سیرالئون معرفی استعمار و نحوه مبارزه با آن بوده است و طی چند دهه گذشته متفکران سیرالئونی داخلی و مقیم دیگر کشورهای جهان از هم دریدن زنجیرهای نامرئی استعمار و استثمار و مقابله با اثرات تخریبی تهاجم فرهنگی غرب را مهمترین جریان فکری جامعه دانسته و در تقویت آن کوشیدهاند[۱].
نیز نگاه کنید به
جریان های فکری موثر ژاپن؛ جریان های فکری موثر کوبا؛ جریان های فکری موثر مصر؛ جریان های فکری موثر افغانستان؛ جریان ها و گروه های موثر فکری و فرهنگی در چین معاصر؛ جریان های فکری موثر تونس؛ جریان های فکری موثر روسیه؛ جریان های فکری موثر سنگال؛ جریان های فکری موثر فرانسه؛ جریان های فکری موثر اتیوپی؛ جریان های فکری موثر قطر
کتابشناسی
- ↑ عرب احمدی، امیر بهرام(1390). جامعه و فرهنگ سیرالئون. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار)