بودجه تحقيقاتی دانشگاه‌ها در مالی: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «اگرچه دولت‌مردان مالی همواره اهمّیت خاصی برای تحقیق و پژوهش قائل بودند و مراکز علمی‌کشور را به تمرکز بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی تشویق می‌کردند و این وضعیت به‌ویژه در دورۀ ریاست جمهوری آلفا کناره (که خود و همسرش افرادی محقق و دانشگاهی بود...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۴ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۳ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
اگرچه دولت‌مردان مالی همواره اهمّیت خاصی برای تحقیق و پژوهش قائل بودند و مراکز علمی‌کشور را به تمرکز بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی تشویق می‌کردند و این وضعیت به‌ویژه در دورۀ ریاست جمهوری آلفا کناره (که خود و همسرش افرادی محقق و دانشگاهی بودند)، از رونق خاصی برخوردار بود؛ مراکز تحقیقاتی این کشور از زمان استقلال تاکنون، در زمرۀ کم رونق‌ترین بخش‌های علمی‌کشور بوده‌اند. بودجۀ پژوهشي و تحقیقاتی دانشگاه باماکو، تنها دانشگاه کشور، فقط حدود 2.5تا 3 درصد از کل بودجۀ پژوهشی دانشگاه است که به‌خوبی نشان‌دهندۀ جایگاه نازل پژوهش در این کشور است '''(www.university of bamako.org)'''.
اگرچه دولت‌مردان [[مالی]] همواره اهمّیت خاصی برای تحقیق و پژوهش قائل بودند و مراکز علمی‌کشور را به تمرکز بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی تشویق می‌کردند و این وضعیت به‌ویژه در دوره ریاست جمهوری [[آلفاعمر کناره|آلفا کناره]] (که خود و همسرش افرادی محقق و دانشگاهی بودند)، از رونق خاصی برخوردار بود؛ مراکز تحقیقاتی این کشور از زمان استقلال تاکنون، در زمره کم رونق‌ترین بخش‌های علمی‌کشور بوده‌اند.  
 
بودجه پژوهشی و تحقیقاتی [[دانشگاه باماکو]]، تنها دانشگاه کشور، فقط حدود 2.5تا 3 درصد از کل بودجه پژوهشی دانشگاه است که به‌خوبی نشان‌دهنده جایگاه نازل پژوهش در این کشور است<ref name=":3">برگرفته از [https://Www.universityofbamako.org www.university of bamako.org]</ref><ref>عرب‌احمدی، امیربهرام (1392). جامعه و فرهنگ [[مالی]]. ناظر علمی ابوالحسن شریف محمدی. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص290.</ref>.
 
== نیز نگاه کنید به ==
[[بودجه تحقيقاتی در دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتی کوبا]]؛  [[بودجه تحقیقاتی دانشگاه های بنگلادش]]؛ [[اعتبار پژوهشی دانشگاه های کانادا]]؛ [[بودجه تحقيقاتی در دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتی ژاپن]]؛ [[بودجه تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سنگال]]؛ [[بودجه تحقيقاتی دانشگاه‌ها در اردن]]؛ [[بودجه تحقیقاتی دانشگاه های اتیوپی]]؛ [[بودجه تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سیرالئون]]؛ [[بودجه تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی قزاقستان]]؛ [[بودجه تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آرژانتین]]
 
== کتابشناسی ==
<references />
[[رده:اقتصاد آموزش عالی]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۶ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۳:۲۸

اگرچه دولت‌مردان مالی همواره اهمّیت خاصی برای تحقیق و پژوهش قائل بودند و مراکز علمی‌کشور را به تمرکز بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی تشویق می‌کردند و این وضعیت به‌ویژه در دوره ریاست جمهوری آلفا کناره (که خود و همسرش افرادی محقق و دانشگاهی بودند)، از رونق خاصی برخوردار بود؛ مراکز تحقیقاتی این کشور از زمان استقلال تاکنون، در زمره کم رونق‌ترین بخش‌های علمی‌کشور بوده‌اند.

بودجه پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه باماکو، تنها دانشگاه کشور، فقط حدود 2.5تا 3 درصد از کل بودجه پژوهشی دانشگاه است که به‌خوبی نشان‌دهنده جایگاه نازل پژوهش در این کشور است[۱][۲].

نیز نگاه کنید به

بودجه تحقيقاتی در دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتی کوبا؛  بودجه تحقیقاتی دانشگاه های بنگلادش؛ اعتبار پژوهشی دانشگاه های کانادا؛ بودجه تحقيقاتی در دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتی ژاپن؛ بودجه تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سنگال؛ بودجه تحقيقاتی دانشگاه‌ها در اردن؛ بودجه تحقیقاتی دانشگاه های اتیوپی؛ بودجه تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سیرالئون؛ بودجه تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی قزاقستان؛ بودجه تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آرژانتین

کتابشناسی

  1. برگرفته از www.university of bamako.org
  2. عرب‌احمدی، امیربهرام (1392). جامعه و فرهنگ مالی. ناظر علمی ابوالحسن شریف محمدی. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص290.