بودجه تحقيقاتی دانشگاهها در مالی: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
اگرچه دولتمردان [[مالی]] همواره اهمّیت خاصی برای تحقیق و پژوهش قائل بودند و مراکز علمیکشور را به تمرکز بر انجام پروژههای تحقیقاتی تشویق میکردند و این وضعیت بهویژه در دوره ریاست جمهوری آلفا کناره (که خود و همسرش افرادی محقق و دانشگاهی بودند)، از رونق خاصی برخوردار بود؛ مراکز تحقیقاتی این کشور از زمان استقلال تاکنون، در زمره کم رونقترین بخشهای علمیکشور بودهاند. بودجه پژوهشی و تحقیقاتی [[دانشگاه باماکو]]، تنها دانشگاه کشور، فقط حدود 2.5تا 3 درصد از کل بودجه پژوهشی دانشگاه است که بهخوبی نشاندهنده جایگاه نازل پژوهش در این کشور است | اگرچه دولتمردان [[مالی]] همواره اهمّیت خاصی برای تحقیق و پژوهش قائل بودند و مراکز علمیکشور را به تمرکز بر انجام پروژههای تحقیقاتی تشویق میکردند و این وضعیت بهویژه در دوره ریاست جمهوری [[آلفاعمر کناره|آلفا کناره]] (که خود و همسرش افرادی محقق و دانشگاهی بودند)، از رونق خاصی برخوردار بود؛ مراکز تحقیقاتی این کشور از زمان استقلال تاکنون، در زمره کم رونقترین بخشهای علمیکشور بودهاند. | ||
بودجه پژوهشی و تحقیقاتی [[دانشگاه باماکو]]، تنها دانشگاه کشور، فقط حدود 2.5تا 3 درصد از کل بودجه پژوهشی دانشگاه است که بهخوبی نشاندهنده جایگاه نازل پژوهش در این کشور است<ref name=":3">برگرفته از [https://Www.universityofbamako.org www.university of bamako.org]</ref><ref>عرباحمدی، امیربهرام (1392). جامعه و فرهنگ [[مالی]]. ناظر علمی ابوالحسن شریف محمدی. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص290.</ref>. | |||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[بودجه تحقيقاتی در دانشگاهها و مراكز تحقيقاتی کوبا]]؛ [[بودجه تحقيقاتی در دانشگاهها و مراكز تحقيقاتی ژاپن]]؛ [[بودجه تحقيقاتی دانشگاهها در اردن]] | [[بودجه تحقيقاتی در دانشگاهها و مراكز تحقيقاتی کوبا]]؛ [[بودجه تحقیقاتی دانشگاه های بنگلادش]]؛ [[اعتبار پژوهشی دانشگاه های کانادا]]؛ [[بودجه تحقيقاتی در دانشگاهها و مراكز تحقيقاتی ژاپن]]؛ [[بودجه تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سنگال]]؛ [[بودجه تحقيقاتی دانشگاهها در اردن]]؛ [[بودجه تحقیقاتی دانشگاه های اتیوپی]]؛ [[بودجه تحقیقاتی در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی سیرالئون]]؛ [[بودجه تحقیقاتی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قزاقستان]]؛ [[بودجه تحقیقاتی در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی آرژانتین]] | ||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == | ||
<references /> | |||
[[رده:اقتصاد آموزش عالی]] |
نسخهٔ کنونی تا ۶ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۳:۲۸
اگرچه دولتمردان مالی همواره اهمّیت خاصی برای تحقیق و پژوهش قائل بودند و مراکز علمیکشور را به تمرکز بر انجام پروژههای تحقیقاتی تشویق میکردند و این وضعیت بهویژه در دوره ریاست جمهوری آلفا کناره (که خود و همسرش افرادی محقق و دانشگاهی بودند)، از رونق خاصی برخوردار بود؛ مراکز تحقیقاتی این کشور از زمان استقلال تاکنون، در زمره کم رونقترین بخشهای علمیکشور بودهاند.
بودجه پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه باماکو، تنها دانشگاه کشور، فقط حدود 2.5تا 3 درصد از کل بودجه پژوهشی دانشگاه است که بهخوبی نشاندهنده جایگاه نازل پژوهش در این کشور است[۱][۲].
نیز نگاه کنید به
بودجه تحقيقاتی در دانشگاهها و مراكز تحقيقاتی کوبا؛ بودجه تحقیقاتی دانشگاه های بنگلادش؛ اعتبار پژوهشی دانشگاه های کانادا؛ بودجه تحقيقاتی در دانشگاهها و مراكز تحقيقاتی ژاپن؛ بودجه تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سنگال؛ بودجه تحقيقاتی دانشگاهها در اردن؛ بودجه تحقیقاتی دانشگاه های اتیوپی؛ بودجه تحقیقاتی در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی سیرالئون؛ بودجه تحقیقاتی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی قزاقستان؛ بودجه تحقیقاتی در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی آرژانتین
کتابشناسی
- ↑ برگرفته از www.university of bamako.org
- ↑ عرباحمدی، امیربهرام (1392). جامعه و فرهنگ مالی. ناظر علمی ابوالحسن شریف محمدی. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص290.