آموزش های مقطع متوسطه مصر: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(۳ نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۳: | خط ۳: | ||
==== اهداف استراتژیک ==== | ==== اهداف استراتژیک ==== | ||
افزایش امکان جذب دانشآموز | |||
حمایت از توانمندیهای کادر آموزشی | |||
تحول بخشیدن به سازوکار اداری | |||
بهبود کیفیت محیط آموزش برای دانشآموزان | |||
ارائه الگوهای ابتکاری به مثابه اساسی تحول در نظام آموزشی<ref>الخطة الاستراتيجية للتعليم قبل الجامعي (2014). [https://www.moe.gov.jo/ وزارة التربية و التعليم.] جمهورية مصر العربية (نسخه الكترونيك)، ص75.</ref> | |||
=== دبیرستان (فنی) === | === دبیرستان (فنی) === | ||
خط ۱۷: | خط ۱۷: | ||
==== اهداف استراتژیک ==== | ==== اهداف استراتژیک ==== | ||
افزایش فرصتها و نوسازی رشتههای تخصصی آموزش فنی در مصر و کشورهای اطراف دریای مدیترانه | |||
دگرگون سازی روشها متناسب با اقتضائات جدید با هدف همراه شدن با بازار کار | |||
فراهم آوردن تجهیزات و فناوری آموزش مناسب با نوع آموزشهای فنی و تعدد دانشآموزان | |||
ارتقای سطح حرفهای و مادی و معنوی آموزگار | |||
فعالسازی مشارکتهای محلی و بینالمللی | |||
فعالسازی طرح شورای عالی آموزش فنی و تربیت حرفهای | |||
آموزش و تربیت برای ایجاد شغل<ref>الخطة الاستراتيجية للتعليم قبل الجامعي (2014). [https://www.moe.gov.jo/ وزارة التربية و التعليم]. جمهورية مصر العربية (نسخه الكترونيك)، ص78.</ref> | |||
==== آمارها ==== | ==== آمارها ==== | ||
خط ۶۵: | خط ۶۵: | ||
650/151 | 650/151 | ||
|} | |} | ||
<ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). | <ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ [[مصر]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]، ص362-363.</ref> | ||
==نیز نگاه کنید به== | ==نیز نگاه کنید به== | ||
[[مصر]]؛ [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر]]؛ [[آموزش متوسطه کانادا]]؛ [[آموزش متوسطه روسیه]]؛ [[مدارس افغانستان]]؛ [[آموزش متوسطه تونس]]؛ [[آموزش متوسطه ژاپن]]؛ [[آموزش متوسطه کوبا]]؛ [[آموزش متوسطه لبنان]]؛ [[آموزش مقطع دبیرستانی(سیکل دوم)درچین]]؛[[آموزش متوسطه سنگال]] | |||
==کتابشناسی== | ==کتابشناسی== |
نسخهٔ کنونی تا ۱۵ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۱:۲۳
دبیرستان (عمومی)
هدف کلی این شاخه تحصیلی عبارت است از آموزش مناسب با معیارهای جهانی به گونهای که فارغالتحصیلان را برای ورود به مرحله آموزش عالی آماده سازد.
اهداف استراتژیک
افزایش امکان جذب دانشآموز
حمایت از توانمندیهای کادر آموزشی
تحول بخشیدن به سازوکار اداری
بهبود کیفیت محیط آموزش برای دانشآموزان
ارائه الگوهای ابتکاری به مثابه اساسی تحول در نظام آموزشی[۱]
دبیرستان (فنی)
هدف کلی این شاخه آموزشی، تربیت نیروی فنی ماهری است که توانمندیهای لازم را برای رقابت در بازار کار محلی، منطقهای و جهانی کسب کرده باشد و به شکلی ایجابی در توسعه کشور مشارکت داشته باشد.
اهداف استراتژیک
افزایش فرصتها و نوسازی رشتههای تخصصی آموزش فنی در مصر و کشورهای اطراف دریای مدیترانه
دگرگون سازی روشها متناسب با اقتضائات جدید با هدف همراه شدن با بازار کار
فراهم آوردن تجهیزات و فناوری آموزش مناسب با نوع آموزشهای فنی و تعدد دانشآموزان
ارتقای سطح حرفهای و مادی و معنوی آموزگار
فعالسازی مشارکتهای محلی و بینالمللی
فعالسازی طرح شورای عالی آموزش فنی و تربیت حرفهای
آموزش و تربیت برای ایجاد شغل[۲]
آمارها
آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر در سال تحصیلی 2013-2014، تعداد دانشآموزان و مدارس و معلمان مقطع دبیرستان (عمومی و فنی) را به شرح زیر نشان میدهد:
دانشآموزان:
نوع | دولتی | غیردولتی | جمع |
عمومی
صنعتی کشاورزی بازرگانی |
1/279/194
791/359 165/513 545/692 |
176/278
2/856
|
1/455/472
794/215 165/513 650/151 |
نیز نگاه کنید به
مصر؛ نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر؛ آموزش متوسطه کانادا؛ آموزش متوسطه روسیه؛ مدارس افغانستان؛ آموزش متوسطه تونس؛ آموزش متوسطه ژاپن؛ آموزش متوسطه کوبا؛ آموزش متوسطه لبنان؛ آموزش مقطع دبیرستانی(سیکل دوم)درچین؛آموزش متوسطه سنگال
کتابشناسی
- ↑ الخطة الاستراتيجية للتعليم قبل الجامعي (2014). وزارة التربية و التعليم. جمهورية مصر العربية (نسخه الكترونيك)، ص75.
- ↑ الخطة الاستراتيجية للتعليم قبل الجامعي (2014). وزارة التربية و التعليم. جمهورية مصر العربية (نسخه الكترونيك)، ص78.
- ↑ صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ مصر. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص362-363.