آموزش های مقطع متوسطه مصر: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۳ نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد)
خط ۳: خط ۳:


==== اهداف استراتژیک ====
==== اهداف استراتژیک ====
-       افزایش امکان جذب دانش‌­آموز
افزایش امکان جذب دانش‌­آموز


-       حمایت از توانمندی‌­های کادر آموزشی
حمایت از توانمندی‌­های کادر آموزشی


-       تحول بخشیدن به سازوکار اداری
تحول بخشیدن به سازوکار اداری


-       بهبود کیفیت محیط آموزش برای دانش‌­آموزان
بهبود کیفیت محیط آموزش برای دانش‌­آموزان


-       ارائه الگوهای ابتکاری به مثابه اساسی تحول در نظام آموزشی<ref>الخطة الاستراتیجیة للتعلیم (2014). ص75.</ref>
ارائه الگوهای ابتکاری به مثابه اساسی تحول در نظام آموزشی<ref>الخطة الاستراتيجية للتعليم قبل الجامعي (2014). [https://www.moe.gov.jo/ وزارة التربية و التعليم.] جمهورية مصر العربية (نسخه الكترونيك)، ص75.</ref>


=== دبیرستان (فنی) ===
=== دبیرستان (فنی) ===
خط ۱۷: خط ۱۷:


==== اهداف استراتژیک ====
==== اهداف استراتژیک ====
-       افزایش فرصت‌­ها و نوسازی رشته­‌های تخصصی آموزش فنی در مصر و کشورهای اطراف دریای مدیترانه
افزایش فرصت‌­ها و نوسازی رشته­‌های تخصصی آموزش فنی در مصر و کشورهای اطراف دریای مدیترانه


-       دگرگون سازی روش­‌ها متناسب با اقتضائات جدید با هدف همراه شدن با بازار کار
دگرگون سازی روش­‌ها متناسب با اقتضائات جدید با هدف همراه شدن با بازار کار


-       فراهم آوردن تجهیزات و فناوری آموزش مناسب با نوع آموزش­‌های فنی و تعدد دانش‌­آموزان
فراهم آوردن تجهیزات و فناوری آموزش مناسب با نوع آموزش­‌های فنی و تعدد دانش‌­آموزان


-       ارتقای سطح حرفه­‌ای و مادی و معنوی آموزگار
ارتقای سطح حرفه­‌ای و مادی و معنوی آموزگار


-       فعال­سازی مشارکت‌­های محلی و بین‌­المللی
فعال­سازی مشارکت‌­های محلی و بین‌­المللی


-       فعال­سازی طرح شورای عالی آموزش فنی و تربیت حرفه­‌ای
فعال­سازی طرح شورای عالی آموزش فنی و تربیت حرفه­‌ای


-       آموزش و تربیت برای ایجاد شغل<ref>الخطة الاستراتیجیة للتعلیم (2014). ص78.</ref>
آموزش و تربیت برای ایجاد شغل<ref>الخطة الاستراتيجية للتعليم قبل الجامعي (2014). [https://www.moe.gov.jo/ وزارة التربية و التعليم]. جمهورية مصر العربية (نسخه الكترونيك)، ص78.</ref>


==== آمارها ====
==== آمارها ====
خط ۶۵: خط ۶۵:
650/151
650/151
|}
|}
<ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل [[مصر]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص362-363.</ref>
<ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ [[مصر]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]، ص362-363.</ref>


==نیز نگاه کنید به==
==نیز نگاه کنید به==
*[http://wiki.icro.ir/%D9%85%D8%B5%D8%B1 مصر]
[[مصر]]؛ [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر]]؛ [[آموزش متوسطه کانادا]]؛ [[آموزش متوسطه روسیه]]؛ [[مدارس افغانستان]]؛ [[آموزش متوسطه تونس]]؛ [[آموزش متوسطه ژاپن]]؛ [[آموزش متوسطه کوبا]]؛ [[آموزش متوسطه لبنان]]؛ [[آموزش مقطع دبیرستانی(سیکل دوم)درچین]]؛[[آموزش متوسطه سنگال]]
*[http://wiki.icro.ir/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%D8%8C%20%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA%20%D9%88%20%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%D9%85%D8%B5%D8%B1 نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر]
==کتابشناسی==
==کتابشناسی==

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۵ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۱:۲۳

دبیرستان (عمومی)

هدف کلی این شاخه تحصیلی عبارت است از آموزش مناسب با معیارهای جهانی به گونه‌­ای که فارغ‌­التحصیلان را برای ورود به مرحله آموزش عالی آماده سازد.

اهداف استراتژیک

افزایش امکان جذب دانش‌­آموز

حمایت از توانمندی‌­های کادر آموزشی

تحول بخشیدن به سازوکار اداری

بهبود کیفیت محیط آموزش برای دانش‌­آموزان

ارائه الگوهای ابتکاری به مثابه اساسی تحول در نظام آموزشی[۱]

دبیرستان (فنی)

هدف کلی این شاخه آموزشی، تربیت نیروی فنی ماهری است که توانمندی‌­های لازم را برای رقابت در بازار کار محلی، منطقه‌­ای و جهانی کسب کرده باشد و به شکلی ایجابی در توسعه کشور مشارکت داشته باشد.

اهداف استراتژیک

افزایش فرصت‌­ها و نوسازی رشته­‌های تخصصی آموزش فنی در مصر و کشورهای اطراف دریای مدیترانه

دگرگون سازی روش­‌ها متناسب با اقتضائات جدید با هدف همراه شدن با بازار کار

فراهم آوردن تجهیزات و فناوری آموزش مناسب با نوع آموزش­‌های فنی و تعدد دانش‌­آموزان

ارتقای سطح حرفه­‌ای و مادی و معنوی آموزگار

فعال­سازی مشارکت‌­های محلی و بین‌­المللی

فعال­سازی طرح شورای عالی آموزش فنی و تربیت حرفه­‌ای

آموزش و تربیت برای ایجاد شغل[۲]

آمارها

آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر در سال تحصیلی 2013-2014، تعداد دانش‌­آموزان و مدارس و معلمان مقطع دبیرستان (عمومی و فنی) را به شرح زیر نشان می­‌دهد:

دانش‌­آموزان:

نوع دولتی غیردولتی جمع
عمومی

صنعتی

کشاورزی

بازرگانی

1/279/194

791/359

165/513

545/692

176/278

2/856


104/459

1/455/472

794/215

165/513

650/151

[۳]

نیز نگاه کنید به

مصر؛ نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر؛ آموزش متوسطه کانادا؛ آموزش متوسطه روسیه؛ مدارس افغانستان؛ آموزش متوسطه تونس؛ آموزش متوسطه ژاپن؛ آموزش متوسطه کوبا؛ آموزش متوسطه لبنان؛ آموزش مقطع دبیرستانی(سیکل دوم)درچین؛آموزش متوسطه سنگال

کتابشناسی

  1. الخطة الاستراتيجية للتعليم قبل الجامعي (2014). وزارة التربية و التعليم. جمهورية مصر العربية (نسخه الكترونيك)، ص75.
  2. الخطة الاستراتيجية للتعليم قبل الجامعي (2014). وزارة التربية و التعليم. جمهورية مصر العربية (نسخه الكترونيك)، ص78.
  3. صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ مصر. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص362-363.