پرش به محتوا

هنرهای تجسمی در سنگال: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Samiei (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای تازه حاوی «با اينكه آمدن هنرهاي مذهبي (توحيد گرايي) مسير هنرهاي تجسمی  را در سنگال بسيار تغيير داد، اما در طول سال هاي استقلال اين هنرها جايگاه ويژة خاص خود را پيدا كرد. در اين كشور در هر روستايي، در هر شهري، در خيابان ها، در كوچه پس كوچه‌ها آثار هنري زيا...» ایجاد کرد
 
Amani (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۸ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۳ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
با اينكه آمدن هنرهاي مذهبي (توحيد گرايي) مسير هنرهاي تجسمی  را در [[سنگال]] بسيار تغيير داد، اما در طول سال هاي استقلال اين هنرها جايگاه ويژة خاص خود را پيدا كرد.
[[پرونده:Visual arts in Senegal.jpg|بندانگشتی|هنر های تجسمی سنگال. قابل بازیابی از https://www.npr.org/]]
با اینکه آمدن هنرهای مذهبی (توحید گرایی) مسیر [[هنرهای تجسمی در سنگال|هنرهای تجسمی]] را در [[سنگال]] بسیار تغییر داد، اما در طول سال های استقلال این هنرها جایگاه ویژه خاص خود را پیدا کرد. در این کشور در هر روستایی، در هر شهری، در خیابان ها، در کوچه پس کوچه‌ها آثار هنری زیادی به چشم می‌خورند.  


در اين كشور در هر روستايي، در هر شهري، در خيابان ها، در كوچه پس كوچه‌ها آثار هنري زيادي به چشم مي‌خورند. هزاران سنگالي به ارائه اين هنرها در بازار مشغول و فعالند.  
هزاران سنگالی به ارائه این هنرها در بازار مشغول و فعالند. هر آرایشگر، مدل‌های هنری مخصوص خود را ارائه می‌دهد، هر تاکسی یا وسیله حمل و نقل دیگری نمادها و نشانه‌های مارابوتی خاص خود را داراست (مارابوتی که از او تقلید می کند)، هر کامیون و هر راننده‌ایی یک نماد هنری خاص خود را دارد تا جایی که گاهی اوقات این نماد برای دیگران غیر قابل فهم است.


هر آرايشگر،مدل‌هاي هنري مخصوص خود را ارائه مي‌دهد، هر تاكسي يا وسيلة حمل و نقل ديگري نمادها و نشانه‌هاي مارابوتي خاص خود را داراست (مارابوتی که از او تقلید می کند )، هر كاميون و هر راننده‌ايي يك نماد هنري خاص خود را دارد تا جايي كه گاهي اوقات اين نماد براي ديگران غير قابل فهم است.
== نیز نگاه کنید به ==
[[هنرهای تجسمی در افغانستان]]؛ [[هنرهای تجسمی در مصر]]؛ [[هنرهای تجسمی در تایلند]]؛ [[هنرهای تجسمی اردن]]؛ [[هنرهای تجسمی کوبا]]؛ [[هنرهای تجسمی در بنگلادش]]


== نیز نگاه کنید به ==
== منبع اصلی ==
بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401). جامعه و فرهنگ [[سنگال]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی](در دست انتشار).


* [[هنرهای تجسمی در افغانستان]]
== نویسندگان مقاله ==
* [[هنرهای تجسمی در مصر]]
محمدعلی بصیری و ریحانه فتحی پور
[[رده:هنرهای تجسمی]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۱ اوت ۲۰۲۵، ساعت ۱۵:۵۰

هنر های تجسمی سنگال. قابل بازیابی از https://www.npr.org/

با اینکه آمدن هنرهای مذهبی (توحید گرایی) مسیر هنرهای تجسمی را در سنگال بسیار تغییر داد، اما در طول سال های استقلال این هنرها جایگاه ویژه خاص خود را پیدا کرد. در این کشور در هر روستایی، در هر شهری، در خیابان ها، در کوچه پس کوچه‌ها آثار هنری زیادی به چشم می‌خورند.

هزاران سنگالی به ارائه این هنرها در بازار مشغول و فعالند. هر آرایشگر، مدل‌های هنری مخصوص خود را ارائه می‌دهد، هر تاکسی یا وسیله حمل و نقل دیگری نمادها و نشانه‌های مارابوتی خاص خود را داراست (مارابوتی که از او تقلید می کند)، هر کامیون و هر راننده‌ایی یک نماد هنری خاص خود را دارد تا جایی که گاهی اوقات این نماد برای دیگران غیر قابل فهم است.

نیز نگاه کنید به

هنرهای تجسمی در افغانستان؛ هنرهای تجسمی در مصر؛ هنرهای تجسمی در تایلند؛ هنرهای تجسمی اردن؛ هنرهای تجسمی کوبا؛ هنرهای تجسمی در بنگلادش

منبع اصلی

بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401). جامعه و فرهنگ سنگال. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(در دست انتشار).

نویسندگان مقاله

محمدعلی بصیری و ریحانه فتحی پور