جریان های فکری موثر اتیوپی: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی « === جریان هاي فکري موثر : === جریان های فکری موثر در جامعه در دهه های 1960 و 1970 میلادی بطور کامل تحت کنترل اتحادیه های کارگری و صنفی بود و رهبران این اتحادیه ها در برانگیختن اذهان عمومی جامعه 154 133 تاثیرگذار بودند. با این حال طی دو دهه گذشته و بر اثر...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
جریانهای فکری موثر در جامعه در دهههای 1960 و 1970 میلادی به طور کامل تحت کنترل اتحادیههای کارگری و صنفی بود و رهبران این اتحادیهها در برانگیختن اذهان عمومی جامعه تاثیرگذار بودند. | |||
با این حال طی دو دهه گذشته و بر اثر رشد تدریجی فرآیند دمکراسی پیشرفتهایی در توسعه جریانهای فکری در جامعه به وجود آمده و دانشگاهها به جریان دهندههای اصلی فکری جامعه مبدل شدهاند به طوری که در سازماندهی برخی اعتراضات و تظا[[هرات]] مردمی نیز نقش تعیین کنندهای برعهده داشتهاند. البته به موازات محافل دانشگاهی، اتحادیههای کارگری نیز همچنان جایگاه و نفوذ خود را حفظ کردهاند. از این روی میتوان گفت اتحادیههای کارگری و محافل دانشگاهی دو عنصر تاثیرگذار در خط دهی و جهت دهی به گروههای مختلف [[نظام اجتماعی اتیوپی|اجتماعی اتیوپی]] به شمار میروند.<ref>عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ [[اتیوپی]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] (در دست انتشار)، ص 133-134.</ref> | |||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[جریان های فکری موثر ژاپن]]؛ [[جریان های فکری موثر کوبا]]؛ [[جریان های فکری موثر مصر]]؛ [[جریان های فکری موثر افغانستان]]؛ [[جریان ها و گروه های موثر فکری و فرهنگی در چین معاصر]]؛ [[جریان های فکری موثر تونس]]؛ [[جریان های فکری موثر روسیه]]؛ [[جریان های فکری موثر سنگال]]؛ [[جریان های فکری موثر فرانسه]]؛ [[جریان های فکری موثر سیرالئون]]؛ [[جریان های فکری موثر قطر]] | |||
== کتابشناسی == | |||
نسخهٔ کنونی تا ۳۰ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۳:۵۵
جریانهای فکری موثر در جامعه در دهههای 1960 و 1970 میلادی به طور کامل تحت کنترل اتحادیههای کارگری و صنفی بود و رهبران این اتحادیهها در برانگیختن اذهان عمومی جامعه تاثیرگذار بودند.
با این حال طی دو دهه گذشته و بر اثر رشد تدریجی فرآیند دمکراسی پیشرفتهایی در توسعه جریانهای فکری در جامعه به وجود آمده و دانشگاهها به جریان دهندههای اصلی فکری جامعه مبدل شدهاند به طوری که در سازماندهی برخی اعتراضات و تظاهرات مردمی نیز نقش تعیین کنندهای برعهده داشتهاند. البته به موازات محافل دانشگاهی، اتحادیههای کارگری نیز همچنان جایگاه و نفوذ خود را حفظ کردهاند. از این روی میتوان گفت اتحادیههای کارگری و محافل دانشگاهی دو عنصر تاثیرگذار در خط دهی و جهت دهی به گروههای مختلف اجتماعی اتیوپی به شمار میروند.[۱]
نیز نگاه کنید به
جریان های فکری موثر ژاپن؛ جریان های فکری موثر کوبا؛ جریان های فکری موثر مصر؛ جریان های فکری موثر افغانستان؛ جریان ها و گروه های موثر فکری و فرهنگی در چین معاصر؛ جریان های فکری موثر تونس؛ جریان های فکری موثر روسیه؛ جریان های فکری موثر سنگال؛ جریان های فکری موثر فرانسه؛ جریان های فکری موثر سیرالئون؛ جریان های فکری موثر قطر
کتابشناسی
- ↑ عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ اتیوپی. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (در دست انتشار)، ص 133-134.