چالش ها و مشکلات نظام آموزشی اتیوپی: تفاوت میان نسخهها
ظاهر
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| (یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
| خط ۱۱: | خط ۱۱: | ||
*مهاجرت بخش قابل ملاحظهای از معلمان با تجربه به کشورهای غربی؛ | *مهاجرت بخش قابل ملاحظهای از معلمان با تجربه به کشورهای غربی؛ | ||
*انجام برخی تغییرات در نظام آموزشی کشور بدون انجام مطالعات دقیق کارشناسی طی دو دهه گذشته؛ | *انجام برخی تغییرات در نظام آموزشی کشور بدون انجام مطالعات دقیق کارشناسی طی دو دهه گذشته؛ | ||
*بیانگیزگی معلمان و مربیان در ارائه خدمات نوین آموزشی به دانش آموزان<ref>Yizengaw, T. (2009). The Status and Challenges of Ethiopia Higher Education System and its Contribution to Development. Ministry of education. 66 | *بیانگیزگی معلمان و مربیان در ارائه خدمات نوین آموزشی به دانش آموزان<ref>Yizengaw, T. (2009). The Status and Challenges of Ethiopia Higher Education System and its Contribution to Development. Ministry of education. 66.</ref>. | ||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[چالشها و مشکلات نظام آموزشی مالی]]؛ [[چالشها و مشکلات نظام آموزشی اردن]] | [[چالشها و مشکلات نظام آموزشی مالی]]؛ [[چالشها و مشکلات نظام آموزشی اردن]]؛[[نظام آموزشی اسپانیا]]؛ [[اصول کلی نظام آموزشی کانادا]]؛ [[نظام آموزشی ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم|نظام آموزشی ژاپن]]؛ [[نظام آموزشی کوبا]]؛ [[نظام آموزشی لبنان]]؛ [[نظام آموزشی مصر]]؛ [[نظام آموزشی چین]]؛ [[نظام آموزشی سنگال]]؛ [[نظام آموزشی کشور مالی]]؛ [[نظام آموزشی کشور اردن]]؛ [[نظام آموزشی قدیم سیرالئون]]؛ [[نظام آموزشی جدید سیرالئون]]؛ [[نظام آموزشی گرجستان]]؛ [[نظام آموزشی بنگلادش]]؛ [[نظام آموزشی سریلانکا]]. | ||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == | ||
<references /> | |||
== منبع اصلی == | |||
عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ [https://dmelal.ir/%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%BE%DB%8C اتیوپی]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] (در دست انتشار)، ص 251-252. | |||
== '''نویسندگان مقاله''' == | |||
امیر بهرام عرب احمدی و مهرداد کریمی | |||
نسخهٔ کنونی تا ۸ اوت ۲۰۲۵، ساعت ۱۳:۲۵
مهم ترین چالشها و مشکلات نظام آموزشی فعلی اتیوپی عبارتند از:
- عدم ایجاد انگیزه یادگیری لازم برای دانش آموزان؛
- عدم ارائه مناسب مهارتهای تخصصی به دانش آموزان؛
- عدم ارائه مناسب آموزشهای شغلی و فنی و کارآموزی به دانش آموزان؛
- عدم آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی به زبان مادری خود؛
- یکنواختی دوره ابتدایی در سالهای اول تا چهارم به دلیل استفاده از یک معلم برای همه درسها؛
- کمبود امکانات آموزشی مراکز آموزشی کشور؛
- عدم تخصیص بودجه سالیانه مناسب به مراکز آموزشی از سوی دولت؛
- نابودی بسیاری از مدارس کشور در دوره جنگ داخلی سالهای پایانی دهه 1980؛
- ویرانی برخی مدارس کشور در جریان جنگ با اریتره؛
- مهاجرت بخش قابل ملاحظهای از معلمان با تجربه به کشورهای غربی؛
- انجام برخی تغییرات در نظام آموزشی کشور بدون انجام مطالعات دقیق کارشناسی طی دو دهه گذشته؛
- بیانگیزگی معلمان و مربیان در ارائه خدمات نوین آموزشی به دانش آموزان[۱].
نیز نگاه کنید به
چالشها و مشکلات نظام آموزشی مالی؛ چالشها و مشکلات نظام آموزشی اردن؛نظام آموزشی اسپانیا؛ اصول کلی نظام آموزشی کانادا؛ نظام آموزشی ژاپن؛ نظام آموزشی کوبا؛ نظام آموزشی لبنان؛ نظام آموزشی مصر؛ نظام آموزشی چین؛ نظام آموزشی سنگال؛ نظام آموزشی کشور مالی؛ نظام آموزشی کشور اردن؛ نظام آموزشی قدیم سیرالئون؛ نظام آموزشی جدید سیرالئون؛ نظام آموزشی گرجستان؛ نظام آموزشی بنگلادش؛ نظام آموزشی سریلانکا.
کتابشناسی
- ↑ Yizengaw, T. (2009). The Status and Challenges of Ethiopia Higher Education System and its Contribution to Development. Ministry of education. 66.
منبع اصلی
عرب احمدی، امیر بهرام، کریمی، مهرداد (1392). جامعه و فرهنگ اتیوپی. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (در دست انتشار)، ص 251-252.
نویسندگان مقاله
امیر بهرام عرب احمدی و مهرداد کریمی