جریان های فکری موثر قطر: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| (۲ نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
| خط ۱: | خط ۱: | ||
جریانهای فکری دینی در [[قطر]] در حقیقت همان جریانهای دینی اصیل و سنتی در این کشور است که از دیرباز وجود داشته و همچنان پاس داشته میشود. | جریانهای فکری دینی در [[قطر]] در حقیقت همان جریانهای دینی اصیل و سنتی در این کشور است که از دیرباز وجود داشته و همچنان پاس داشته میشود. | ||
خاندان آل ثانی که بیش از یک قرن پیش از نجد و از دل قبیله بنی تمیم به [[قطر]] | خاندان آل ثانی که بیش از یک قرن پیش از نجد و از دل قبیله بنی تمیم به [[قطر]] مهاجرت کردند مسلمان، دارای مذهب اهل سنت ووهابی بودهاندواکنون نیز اکثریت [[جمعیت قطر|جمعیت]] این کشوراهل سنتهستند.در خصوص همزیستی مذاهب اسلامی،آزادی نسبیوکنترل شدهی وهابیها از یک سو و مذهب شیعه از دیگر سوی، در این کشور قابل تأمل است. | ||
== نیز نگاه کنید == | == نیز نگاه کنید == | ||
نسخهٔ کنونی تا ۹ اوت ۲۰۲۵، ساعت ۱۱:۳۹
جریانهای فکری دینی در قطر در حقیقت همان جریانهای دینی اصیل و سنتی در این کشور است که از دیرباز وجود داشته و همچنان پاس داشته میشود.
خاندان آل ثانی که بیش از یک قرن پیش از نجد و از دل قبیله بنی تمیم به قطر مهاجرت کردند مسلمان، دارای مذهب اهل سنت ووهابی بودهاندواکنون نیز اکثریت جمعیت این کشوراهل سنتهستند.در خصوص همزیستی مذاهب اسلامی،آزادی نسبیوکنترل شدهی وهابیها از یک سو و مذهب شیعه از دیگر سوی، در این کشور قابل تأمل است.
نیز نگاه کنید
جریان های فکری موثر ژاپن؛ جریان های فکری موثر کوبا؛ جریان های فکری موثر مصر؛ جریان های فکری موثر افغانستان؛ جریان ها و گروه های موثر فکری و فرهنگی در چین معاصر؛ جریان های فکری موثر تونس؛ جریان های فکری موثر روسیه؛ جریان های فکری موثر سنگال؛ جریان های فکری موثر فرانسه؛ جریان های فکری موثر اتیوپی؛ جریان های فکری موثر سیرالئون
منبع اصلی
احمدی، محمد مهدی(1393). جامعه و فرهنگ قطر. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(دردست انتشار).
نویسنده مقاله
محمد مهدی احمدی